قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس حاضر نشد پیشنهاد رقیب لندنی‌اش برای بازی رودروی دو تیم در ورزشگاه اتحاد را قبول کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تأخیر در تکمیل پروژه‌های عمرانی ساخت ورزشگاه جدید باشگاه تاتنهام سبب شده است که این تیم از سازمان لیگ برتر درخواست کند که تا به سبک و سیاق فصل گذشته و تا اواخر پاییز به سفیدپوشان لندن اجازه دهد که از ورزشگاه ومبلی به عنوان خانه‌ موقتش استفاده کند. با این حال درخواست دیرهنگام تاتنهامی‌ها برای اجاره دوباره ومبلی سبب به وجود آمدن یکسری ناهماهنگی‌ها و مقارن شدن بازی این تیم مقابل منچسترسیتی با یک بازی راگبی شود.

از آنجایی که لغو یا تغییر زمان این بازی راگبی (مسابقه‌ای که قرار است در تاریخ ۲۸ اکتبر برگزار شود) برای مسئولان ورزشگاه ومبلی امکان پذیر نیست، حالا تاتنهامی‌ها باید به فکر راه چاره‌ای دیگر باشند.

یک گزینه برای آنها بازی در ورزشگاهی دیگر است که ظاهراً شرایط قانونی برای انجام این کار فراهم نیست. طبق قوانین لیگ برتر یک تیم در طول یک فصل نمی‌تواند بیش از دو ورزشگاه را به عنوان خانه‌اش معرفی کند. تاتنهامی‌ها برای فصل جدید ورزشگاه جدید ۸۵۰ میلیون پوندی خودشان که هنوز آماده نشده و ورزشگاه ومبلی را معرفی کرده‌اند و به این ترتیب برای استفاده از ورزشگاه توئیکنهام محدودیت دارند، البته ممکن است که سران سازمان لیگ برتر انگلیس برای این مورد خاص مجبور به نادیده گرفتن یا تغییر قوانین‌شان شوند.

گزینه دیگر برای تاتنهامی‌ها معاوضه کردن جایگاه‌شان با منچسترسیتی به عنوان میزبان بود که ظاهراً نه تنها قهرمان فصل گذشته لیگ برتر بلکه سازمان لیگ انگلیس هم آن را قبول نکرده است چرا که انجام این جابجایی برنامه بازی‌های لیگ را دچار عدم توازن می‌کرد. اگر جای دو تیم به عنوان میزبان و میهمان عوض شود، سیتی در نیم فصل دوم و در ماه آوریل که مقطعی حساس از فصل محسوب می‌شود، مجبور خواهد شد ۳ بازی خارج از خانه متوالی انجام دهد و بالعکس تاتنهام ۴ بازی خانگی پی در پی می‌داشت.

با شرایط فعلی سران لیگ برتر به دنبال آن هستند که راهی برای توافق تاتنهام و مسئولان ورزشگاه ومبلی پیدا کنند تا این بازی در تاریخی دیگر برگزار شود. لغو یا به تعویق انداختن یک بازی در لیگ برتر بدون دلیل موجه مشمول مجازات‌هایی مانند جریمه نقدی، جریمه نقدی و کسر امتیاز می‌شود و به همین دلیل تاتنهام که پیش از این هم بابت انتقال بازی‌های خانگی‌اش مقابل کاردیف و لیورپول از هواداران خود عذرخواهی کرد نمی‌خواهد، بیشتر از این به درسر بیفتد.

در همین حال نشریه سان نوشته است که یک گزینه دیگر هم برای تاتنهامی‌ها وجود دارد و آن این است که بازی آنها مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه نیمه‌کاره جدید‌شان برگزار شود اما آن از فروش بلیت آن قسمت از سکوها که هنوز ایمنی کافی ندارند خودداری شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.