رئیس فدراسیون فوتبال از برنامه‌هایی که برای تیم فوتبال المپیک پیش رفته است ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج در حاشیه تمرین تیم فوتبال المپیک کشورمان اظهار داشت: تیم المپیک دوندگی‌های خاص خودش را دارد که آقای استیلی و بخش‌های دیگر زحمت می‌کشند. کادر خوب و مجربی هم در تیم المپیک هستند که همه بازیکنان قدیمی تیم ملی بوده‌اند. آقایان شاهرودی، بختیاری‌زاده و بقیه نفرات انتخاب‌های خوبی به شمار می‌آیند. ضمن اینکه ما حمایت‌های شما (وزیر ورزش) را هم داشته‌ایم و امیدواریم کمیته ملی المپیک نیز حمایت‌هایش ادامه پیدا کند تا تیم المپیک را پس از ۴۴ سال بتوانیم سرافراز در المپیک ببینیم.

پس از رئیس فدراسیون فوتبال، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان موفقیت‌های تیم فوتبال المپیک را در سال‌های گذشته جویا شد و به این موضوع اشاره کرد که آخرین قهرمانی ما در بازی‌های سال ۲۰۰۲ پوسان بوده است و تیم در ۹۸ بانکوک هم به قهرمانی رسیده است. همچنین وزیر ورزش اشاره کرد که تیم فوتبال المپیک از سال ۱۹۷۶ به بعد صعودی به المپیک نداشته است.

سلطانی‌فر پس از صحبت‌های کوتاهی که داشت از حمید استیلی درخواست کرد تا صحبت کند که مدیر تیم فوتبال المپیک تصریح کرد: خیلی ممنون که تشریف آوردید و حمایت می‌کنید. شاید این اولین بار است که هیئت رئیسه تصویب کرده بازیکنان همه در اختیار تیم المپیک قرار بگیرند، اما یکسری باشگاه‌ها همکاری نکرده‌اند و امیدواریم ظرف امروز و فردا آنها نیز به ما ملحق شوند. برنامه‌ریزی ما برای المپیک است و در این چند ساله همیشه بازیکنانی را انتخاب کرده‌ایم که در المپیک نمی‌توانستند بازی کنند، اما ما این موضوع را تغییر داده‌ایم و بازیکنانی را انتخاب کردیم که بتوانند در المپیک هم بازی کنند.

استیلی ادامه داد: بازیکنان بسیار خوبی داریم و قطعاً باز هم بازیکنانی هستند که بیرون مانده‌اند و آنها را ندیده‌ایم و آنها پس از جاکارتا به جمع ما اضافه می‌شوند. ما نیاز به حمایت داریم و خیلی به این تیم امید داریم و همان‌طور که به تیم بزرگسالان شخصیت می‌دهیم، باید به تیم المپیک هم شخصیت بدهیم و این مسئله باعث می‌شود بازیکنان به خودباوری برسند. همان‌طور که تیم ملی ما سال‌هاست در آسیا رتبه اول را دارد، تیم المپیک ما هم می‌تواند پس از ۴۴ سال با حمایت شما و آقای صالحی‌امیری به نتیجه برسد و به المپیک برویم. آقای تاج و ساکت هم حمایت صددرصدی انجام می‌دهند و تعاملی که بین ما و باشگاه‌ها باید ایجاد می‌شود، اهمیت دارد. ما صددرصد باید با باشگاه‌ها تعامل داشته باشیم، چون آنها هم در حال زحمت کشیدن برای بازیکنان هستند و قرارداد دارند، اما تعامل بین ما و باشگاه‌ها باعث می‌شود تیم ملی خوبی داشته باشیم و مردم لذت ببرند. همان‌طور که تیم ملی ما در بازی‌های جام جهانی طوری بازی کردند که مردم لذت بردند، امیدوارم تیم المپیک ما هم پس از ۴۴ سال بازی‌هایی انجام دهد که مردم ما به این بازیکنان افتخار کنند.

پس از پایان صحبت‌های مدیر تیم المپیک زلاتکو کرانچار از حضور سلطانی‌فر و صالحی‌امیری تشکر کرد و گفت: من فقط می‌توانم بابت تشریف فرمایی شما سپاسگزاری کنم. به این واسطه شما اهمیت خاصی را برای همه اعضای تیم ما قائل شدید و توجه خاصی را به تیم ما و جوانان ما مبذول کردید. جوان‌های ما تلاش می‌کنند با توانایی و انگیزه خودشان به نتیجه‌ای برسند که شما و مردم انتظارش را دارید. اکنون مشخص شد که این بازیکنان تنها نیستند، اما ما هم مسئولیت را به گردن می‌گیریم که نتایج مورد انتظار را فراهم کنیم. قطعاً بازی‌های آسیایی اولین میدان ماست که تلاش خواهیم کرد به نتیجه برسیم، اما اولویت اصلی ما رسیدن به المپیک است و اگر به موفقیت نرسیم، جای هیچ عذر و بهانه‌ای نیست. وقتی چنین حمایتی را از سوی شما و اذهان عمومی کشور می‌بینیم و انگیزه‌ای که بازیکنان برای حضور در اردو و تمرینات دارند، قطعاً می‌توانم بگویم در مسیر خوبی هستیم و بار دیگر از شما سپاسگزارم که به امروز ما عظمت دادید.

وزیر ورزش و جوانان پس از پایان صحبت‌های استیلی و کرانچار از رضا صالحی‌امیری درخواست کرد تا صحبت کند و رئیس کمیته ملی المپیک فقط به تشکر از حاضران بسنده کرد.

سلطانی‌فر پس از صحبت‌های حاضران در تمرین اظهار داشت: در سازمان تیم‌های ملی، تیم المپیک، سرمربی محترم این تیم و ... همه زحمت می‌کشند. خوشبختانه در استمرار موفقیت‌هایی که در دو سال گذشته در فوتبال‌مان داشتیم، صعود مقتدرانه به جام جهانی بود و در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌های مقدماتی توانستیم به جام جهانی صعود کنیم. در جام جهانی هم توانستیم با نتایج درخشانی نام ایران را سربلند کنیم و ملت ایران را خوشحال کنیم. همچنین نتایجی در رده‌های نوجوانان، جوانان، فوتسال و فوتبال ساحلی گرفتیم و در تکمیل این نتایج، دو تیم باشگاهی بزرگ ما یعنی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا توانستند نتایج خوبی بگیرند و برای اولین بار در تاریخ فوتبال کشورمان هر دو تیم با هم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند و الان جزو هشت تیم برتر آسیا هستند و این برای اولین بار است در تاریخ فوتبال کشور این دو باشگاه بزرگ با افتخار و عزت در این مرحله هستند. مجموعاً کارنامه فوتبال کشورمان کارنامه خوبی است و ما در این کلکسیون درخشش تیم المپیک‌مان را کم داریم. اینجا آمده‌ام که به صراحت بگویم و از مسئولان فدراسیون فوتبال، سازمان تیم‌های ملی، سرمربی محترم تیم المپیک و جوان‌های عزیز و آینده‌دار تیم که جای آنها در آینده در بهترین تیم‌های داخل و خارج از کشور و تیم ملی است، بخواهم به این مهم برسند. ما موفقیت‌های خوبی در یکی دو سال گذاشته داشتیم و به تعبیر آقای اینفانتینو تنها فدراسیون پنج ستاره بودیم که به هر پنج جام جهانی صعود کردیم و توانستیم این افتخار را کسب کنیم. استثنایی‌ترین و بهترین نتیجه تاریخ جام جهانی را داشتیم در حالی که در گروه مرگ قرار گرفته بودیم. برخی فکر می‌کردند ما در جام جهانی زنگ تفریح تیم‌های بزرگی چون اسپانیا و پرتغال می‌شویم، اما دیدیم که آنجا بچه‌های ما چگونه با جرأت و جسارت و سلحشوری جنگیند و به نمایندگی از ملت ایران توانستند موجب عزت ایران، ایرانی، ورزش و فوتبال کشور شوند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: انتظارم دارم که تیم فوتبال المپیک کشورمان هم با تدابیر فدراسیون و حمایت‌هایی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک می‌کند، ان‌شاءالله با همان روحیه‌ای که تیم ملی جنگید، این استارت را در اندونزی بزند و بتوانیم مدال طلای بازی‌های آسیایی را بگیریم و پس از المپیک ۱۹۷۶ مونترال که آخرین حضور ما در المپیک بوده است، بتوانیم به المپیک ۲۰۲۰ هم صعود کنیم و بتوانیم از حیثیت فوتبال و ورزش کشورمان دفاع کنیم. ایران سرشار از استعدادهای فراوان است و یکی از وظایف ما این است با گسترش پایگاه‌های استعدادیابی در نقاط مختلف هزاران جوان و نوجوانی را که سرشار از اراده، انگیزه و انرژی هستند و توان حضور در عرصه‌های مناسب‌تر و میادین بزرگ‌تر را دارند تا بدرخشند، بیاوریم و فرصت را به آنها بدهیم. این وظیفه ماست و به همه ادارات کل و بخش‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم تا زمینه بروز شکوفا شدن این استعدادها را فراهم کنند. از همه دوستان تشکر می‌کنم و یکبار دیگر می‌گویم که ما در این کلکسیون دستاوردهاو موفقیت‌ها، موفقیت تیم فوتبال المپیک را در بازی‌های آسیایی جاکارتا و صعود به مسابقات المپیک ۲۰۲۰ را کم داریم و امیدوارم این هم تحقق پیدا کند. همانطور که با پیروزی‌ها دل یک ملت را شاد کردیم، باعث غرور ملی شدیم و باعث تقویت و تحکیم انسجام ملی و وحدت ملی شدیم تا حمایت همه مسئولان را به دنبال داشت.

سلطانی‌فر با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در ستایش عملکرد تیم ملی در جام جهانی، گفت: اولین بار بود که دیدیم مقام معظم رهبری در مسابقه‌ای شکست خوردیم، اما ایشان تقدیر و تشکر کردند. به این دلیل که دیدند بازیکنان ما با دلاوری و سلحشوری جنگیدند و از حیثیت ایران، ورزش ایران دفاع کردند و این باعث شد تا روحیه‌ای بگیرند و در بازی با پرتغال تا مرز پیروزی و صعود به مرحله بعدی جلو رفتند. ان‌شاءالله در جام جهانی بعدی بتوانیم از مرحله گروهی هم صعود کنیم. بازهم تأکید می‌کنم ملت ایران می‌خواهد تیم المپیک به ناکامی‌های ۴۴ ساله‌اش پایان دهد که تا الان ۴۲ سال شده و تا المپیک ۴۴ ساله می‌شود. همه انتظار دارند این تیم نتایج آبرومند بگیرد.

پس از پایان صحبت‌ها، رضا صالحی‌امیری خطاب به شاهرودی گفت: «بازی‌های شما یادمان هست و آن زمان هم خوشتیپ‌ترین بازیکن تیم ملی بودید». این صحبت‌های رئیس کمیته ملی المپیک باعث خنده حضار شد که وزیر ورزش و جوانان هم گفت: «او رضا مالدینی است».

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.