سرمربی تیم ملی کروسی با انتقادی شدیداللحن از دولت این کشور از تصمیم خود و مردانش برای اختصاص پاداش صعودشان به فینال جام جهانی به امور خیریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، زلاتکو دالیچ در نامه‌ای سرگشاده در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک از مسئولان و دولتمردان کرواسی به شدت انتقاد کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کرواسی که دست به کاری بزرگ زد و بزرگترین افتخار تاریخ این تیم را با کسب عنوان نایب قهرمانی رقم زد، در این نامه از سیاستمداران کشورش خواسته که از موفقیت او و مردانش به سود خود استفاده ابزاری نکنند. دالیچ همچنین اعلام کرد که او و مردانش پاداش‌ افتخارآفرینی‌شان در جام جهانی که تقریباً به ۲۳ میلیون یورو می‌رسد، به یک بنیاد خیریه کودکان تقدیم کرده‌اند.

متن نامه دالیچ به شرح زیر است:

این نسل از بازیکنان کرواسی نشان داده است که یک گروه از بازیکنان بزرگ صرفنظر از مسائلی مانند ملیت، بودجه و اهمیت استادیوم، می‌تواند به قله فوتبال دنیا برسد. این جملات را به خاطر اوضاع سخت کرواسی می‌نویسم. کرواسی فقیرترین کشور اتحادیه اروپا (درمیان ۲۸ کشور اتحادیه اروپا از نظر سرانه درآمد داخلی با ۱۱ هزار و ۷۰۰ یورو پس از بلغارستان و رومانی سومین کشور ضعیف محسوب می‌شود) و توسط اعضای نهادی اداره می‌شود که یک سازمان تبهکار است. کرواسی کشوری است که در ۲۰ سال گذشته یک میلیون نفر از آن کوچ کرده‌اند. امروز، در کرواسی، بازنشسته‌های ما از عهده تأمین مخارج نیاز‌های اساسی‌شان برنمی‌آیند، جوانان نمی‌توانند خرج تحصیلات‌شان را تأمین کنند و وضعیت بهداشت و درمان آن هم آشفته است. سیستم قضایی کشور هم از دولت حمایت می‌کند و فاسد است. از دولتمردان و تمام نمایندگان صاحب نفوذی که مردم را به چنین جهنمی از بدبختی، ناامیدی و فقر کشانده‌اند می‌خواهم که دست از سر تیم ملی کرواسی بردارند. ما در رختکن تیم‌مان از شما استقبال نمی‌کنیم، نه می‌خواهیم با شما عکس یادگاری بگیریم نه از شما خوش‌مان می‌آید. شما کسانی هستید که کرواسی را به فقیرترین کشور اروپا تبدیل کرده‌اید. ما کودکانی داریم که هرگز دریا را ندیده‌اند و این در حالیست که کشور ما بیش از هراز کیلومتر ساحل دارد (یک هزار و ۸۸۰ کیلومتر). ما کودکانی داریم که گرسنه به خواب می‌روند چون پدران آنها بیکار شده‌اند و آنها چیزی برای خوردن ندارند.

دالیچ ادامه می‌دهد: افرادی که این بلا را بر سر کشور ما آورده‌اند، مورد استقبال ما نیستند. لطفاً به تصمیم ما احترام بگذارید، نه پیراهن تیم ملی فوتبال را نپوشید و از موفقیت ما برای ارتقای جایگاه خودتان استفاده نکنید چون با این کار ارزش کار ما را پایین می‌آورید.

سرمربی کروات‌ها در پایان نوشته است: تمام اعضای تیم اعلام کرده‌اند که پاداش‌هایشان در جام جهانی روسیه را به یک بنیاد خیریه مراقبت از کودکان در کرواسی تقدیم می‌کنند. این بنیاد تأمین کننده، هزینه تعطیلات و سفرهای تابستانی آن کودکانی که هرگز رنگ دریا را ندیده‌اند تأمین می‌کند. اعضای تیم ملی فوتبال کرواسی در کنار مردم کرواسی هستند و علاوه بر کسب پیروزی در زمین مسابقه، هر کاری بتوانند برای کمک به آنها انجام می‌دهند. تمام کودکان کروات این فرصت را خواهد داشت که حداقل یک هفته را در سواحل کرواسی سپری کنند. این کمترین کاری است که می‌توانیم برای قشر آسیب‌پذیرتر کشورمان انجام دهیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۶ )