دکتر سیف برقی: استان مازندران مهد فوتبال کشور است /

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دکتر توحید سیف برقی در حاشیه برگزاری همایش علمی تازه های فوتبال و افتتاح کلینیک پزشکی در مازندران گفت: با توجه به اینکه مربیان، بازیکنان، کادر فنی و گروه پزشکی نیاز دارند تا با تازه های پزشکی آشنا شوند و آخرین اطلاعات مربوط را داشته باشند، این همایشات در سطح کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: با این سیاست قرار است که تا پایان سال تمامی هیات های فوتبال استان ها در خصوص تازه های پزشکی فوتبال در بحث ریکاوری، تغذیه، روانشناسی، علم فوتبال و سایر حوزه های مرتبط با پزشکی فوتبال پیشگیری و در تمامی این حوزه ها موضوعات آموزشی داشته باشیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بیان داشت: موضوع انتشار تجربیات بحث دیگر ماست که قرار است از سرتاسر کشور پزشکان، فیزیوتراپیست ها و یا مربی ها اگر تجربه پزشکی ای دارند که قابل انتشار در سطح کشور باشد، آنها را به صورت فیلم برای ما ارسال کنند تا همه با هم تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

وی ضمن رضایت از عملکرد کمیته پزشکی هیات فوتبال مازندران اظهار داشت: کمیته پزشکی استان مازندران پنجمین کمیته ای است که تشکیل شده و دارای کلینیک است و برنامه های آموزشی اش را اجرا کرده است.

دکتر سیف برقی با اشاره به اینکه افتتاح این کلینیک برای استان مازندران ضرورت داشته است، افزود: استان مازندران مهد فوتبال کشور است، مطمئن باشید بعد از این موضوع اتفاقات خوب دیگری هم برای فوتبال مازندران رخ خواهد داد. این استان متخصصین پزشکی ورزشی خوبی دارد و جزو استان هایی است که بعد از تهران، متخصص پزشکی ورزشی تربیت می کند.

رئیس کمیته پزشکی افزود: با حضور مدیران توانمندی که در فوتبال مازندران حضور دارند، انشالله ما شاهد ارتباط خیلی خوب ورزش فوتبال با دانشگاه و انتقال اطلاعات خواهیم بود و شکی در این موضوع ندارم که این اتفاق خواهد افتاد. مسئولین هیات فوتبال دید مثبتی نسبت به این قضیه داشتند که این جای خوشحالی دارد.

وی در پایان اظهار داشت : استان مازندران با توجه به استعدادهای خوبی که دارد با افتتاح این کلینیک جز پنجمین استانی است که کلینیک تخصصی دارد.

 لازم به توضیح است، پیش از این هیات فوتبال استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان شمالی مجوز مرکز ارزیابی های پزشکی پزشکی فوتبال را اخذ کرده اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.