شاگردان زلاتکو دالیچ با کسب سومین برد متوالی‌شان در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ به‌عنوان تیم اول گروه‌شان صعود کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای دور سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸، سه‌شنبه شب از ساعت ۲۲:۳۰ در گروه چهارم رقابت‌ها، تیم‌های ملی کرواسی و ایسلند در ورزشگاه روستوف به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر یک کروات‌ها خاتمه پیدا کرد. گل نخست این بازی را بادلی در دقیقه ۵۳ برای کرواسی به ثمر رساند و گیلفی سیگوردسون در دقیقه ۷۶ از روی نقطه پنالتی کار را برای ایسلند به تساوی کشاند. در دقیقه ۱+۹۰ اما کروات‌ها یک بار دیگر به گل رسیدند و این بار پریشیچ بود که برای تیم تحت هدایت دالیچ گلزنی کرد.

با این نتیجه کروات‌ها ۹ امتیازی شدند تا جایگاه‌شان را در صدر جدول رده‌بندی گروه سوم تثبیت کنند. صعود کرواسی در دور قبلی قطعی شده بود.

با توجه به قطعی بودن صعود کروات‌ها و احتمال قریب به یقین ماندن‌شان در صدر جدول با توجه به تفاضل گل قابل قبول این تیم، دالیچ همان‌طور که اعلام کرده بود، تیمش را با تغییرات فراوان نسبت به دو دور قبلی به میدان فرستاد و بازیکنانی همچون ماندزوکیچ، راکیتیچ، ورسالیکو، بروزوویچ و ربیچ را نیمکت‌نشین کرد و لوکا مودریچ را هم در دقیقه ۶۵ از ترکیب خارج کرد تا این بازیکنان را برای مرحله یک هشتم آماده نگه دارد.

در این بازی اگرچه مالکیت توپ کرواسی بیشتر بود، اما تلاش‌های ایسلند و شوت‌های این تیم بیشتر بود. همچنین فینبوگاسون، هالفردسون و ساوارسون از ایسلند و پیاتسا و یدوای از کرواسی کارت زرد گرفتند.

با نتیجه‌ای که در این بازی رقم خورد کرواسی به‌عنوان تیم اول گروه چهارم صعود کرد تا در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه سوم یعنی دانمارک روبه‌رو شود. ایسلند اما یک امتیازی ماند و پایین‌تر از نیجریه و به رده چهارم جدول گروه سقوط کرد و در حسرت صعود ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.