پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد دارد تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل اسپانیا بازی نسبتاً خوبی انجام داده است و مستحق شکست نبوده است.

حمید درخشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره شکست یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل اسپانیا اظهار داشت: بازی نسبتاً خوبی انجام دادیم. ما مقابل تیم بزرگ، پر ستاره، با برنامه و در نهایت قهرمان جهان بازی کردیم و حتی می‌توانتسیم نتیجه مساوی را هم مقابل این تیم کسب کنیم. به نظرم عادلانه‌ترین نتیجه هم همین مساوی بود. در هر صورت در فوتبال چیزی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. چیزی که مهم است، ما یک بازی دیگر پیش‌رو داریم و سرنوشت‌مان دست خودمان است.

وی افزود: ما هنوز امیدواریم و اگر ان‌شاالله با یک تفکر خوب، بازی روان و رو به جلوتر بتوانیم سه امتیاز دیدار با پرتغال را کسب کنیم، افتخار بزرگی را به دست آوردیم و کار خارق‌العاده‌ای را انجام دهیم. خیلی از تیم‌ها مانند آرژانتین در معرض حذف قرار دارند، اما این توانایی نزد بچه‌های ما وجود دارد که بتوانیم پرتغال را شکست دهیم، اما همان‌طور که گفتم برای پیروزی برابر پرتغال نیازمند یک بازی خوب، زیبا و منطقی هستیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد انتقادهایی که از شیوه بازی دفاعی ایران مقابل اسپانیا می‌شود، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم جلوی اسپانیا باز بازی کنیم، چون اگر این کار را انجام می‌دادیم شاید مقابل این تیم وحشتناک غافلگیر می‌شدیم و ممکن بود با خوردن گل‌های بیشتر تیم‌مان متلاشی شود. بهترین روشی که می‌شد بازی کنیم همین بود و بهتر از این نمی‌شد بازی کرد. مقابل اسپانیا که هافبک‌های طراحی دارد نمی‌شود باز بازی کرد. شما دید پرتغال هم با اینکه مقابل این تیم بسته بازی کرد، سه گل خورد. این برای ما مهم بود که گل نخوردیم و فرصت‌های گلزنی پیدا کنیم. ما اگر تهاجمی بازی می‌کردیم ممکن بود به مشکل بخوریم. به نظرم نوع بازی کردن ما منطقی بود.

« بحث نا آمادگی بازیکنان لیگ ایران قبل از جام جهانی از سوی کارلوس کی‌روش مطرح شد، اما به نظر می‌رسد الان در تیم ملی بازیکنان لیگ ایران وضعیت خوبی دارند». درخشان در مورد این موضوع گفت: من یک مثال می‌زنم، امید ابراهیمی مگر در لیگ ایران بازی نمی‌کند؟ از نظر بدنی هم که کم نیاورده است؟ حالا می‌خواهم مقایسه کنم، مگر جهانبخش در لیگ هلند بازی نمی‌کند، چرا به لحاظ بدنی کم آورد و عضلاتش دچار گرفتگی شد؟ به نظرم مقایسه بازیکنان داخلی و خارجی، کار خوبی نیست. من از لیگ خودمان دفاع می‌کنم. نمونه بازیکنان لیگ ما امیری، ابراهیمی، همین دو بازیکن سمبل لیگ ما هستند. امیری و ابراهیمی بیشترین دوندگی در تیم ملی داشتند و این‌ دو بازیکن سندیت لیگ ما هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.