مربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نسبت به خبر انتخابش به‌عنوان سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز واکنش نشان داد.

وحید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد اینکه گفته می‌شود او به عنوان سرمربی فجرسپاسی انتخاب شده است، اظهار داشت: این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد و باشگاه فجرسپاسی هیچ‌گونه مذاکره‌ای با من نداشته است.

وی افزود: من با باشگاه ذوب‌آهن مذاکره داشتم و قرار است به‌عنوان مربی در این تیم فعالیت داشته باشم. یک گروهی در شیراز هستند که با اسم بردن از من به‌عنوان سرمربی فجرسپاسی به دنبال اهدافی هستند. واقعاً نمی‌دانم آنها چرا این کار را انجام داده و فضای فوتبال شیراز را مسموم می‌کنند. البته یکسری چیزها را می‌دانم و نمی‌خواهم به آن بپردازم. آنها خودشان باید شرمنده تصمیمات اشتباه خود باشند و با راه انداختن این جوها به چیزی نمی‌رسند.

مربی ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که چرا پس از چند سال مربیگری در شیراز به یکباره سر از اصفهان درآورد، یادآور شد: من در چند سالی که در شیراز کار کردم هم به فوتبال این شهر خدمت کردم و هم به فوتبالیست‌هایش. اکثر بازیکنانی را که در این چند ساله از فوتبال شیراز به تیم‌های لیگ برتری و لیگ یکی رسیدند، از جمع بازیکنانی تستی پیدا کردم. نفراتی چون داریوش شجاعیان (استقلال)، پوریا آریاکیا (پیکان)، حمید ملی (سپیدرود رشت)، مجید بهروزی (نساجی مازندران)، رضا فیروزیزاده (اکسین البرز) و... همگی را از تست انتخاب کردم و خدا را شکر با تلاش و همت خودشان پیشرفت کردند. همین تیم برق نوین فارس فصل پیش شاکله تیمش را حفظ کرد و تا نیم‌فصل دیدید کجای جدول بود.

رضایی در این‌باره یادآور شد: متأسفانه در شیراز همین‌طور است. شما دیدی تیم بهمن شیراز امتیاز خود را بعد از صعود به تیم خانه‌به‌خانه بابل فروخت، چرا که سعید زارع مدیریت آن زمان باشگاه نمی‌توانست با مشکلات مالی که داشت تیم‌داری کند. بعد از آن هم که بردبار به این باشگاه آمد و تیم موفق به صعود شد من هفت ماه بدون مدیرعامل تیم را هدایت می‌کردم. شما ببینید ما چه سختی‌هایی در شیراز کشیدیم. هیئت فوتبال، مدیرکل تربیت بدنی شیراز هوای تیم را داشتند و اگر حمایت آنها نبود تیم از هم پاچیده بود. آن تیم با همه مشکلات به لیگ یک صعود کرد و جالب اینکه سال بعد با فروش امتیاز به ما گفتند بیایید دوباره با همان مشکلات برای صعود بجنگید. من حاضر نشدم دوباره با آن شرایط کار کنم، چون امکانش نبود و بازیکنان سختی‌های زیادی را برای صعود تیم به لیگ یک کشیدند.

وی با بیان اینکه مربیانی چون یورگن کلوپ و کونته از تیم‌های دسته چندم کار مربیگری را آغاز کردند، افزود: بعد از موفقیت در رده‌های پایین خیلی زود به این مربیان اعتماد شده و به تیم‌های بزرگ‌تر آمدند اما در ایران این‌طور نیست و ملاک انتخاب مربیان برای تیم‌ها چیز دیگری است. وقتی مربی می‌تواند در تیم‌های رده پایین‌تر با مشکلات فراوان لیاقت خود را نشان دهد حقش است که در رده‌های بالاتر به او اعتماد شود، اتفاقی که در کشور ما رخ نمی‌دهد. منِ وحید رضایی از لیگ استان کارم را شروع کردم. تیمم از لیگ استان به دسته سه صعود کرد. با بهمن شیراز از دسته سه شروع کردم و این تیم را تا لیگ یک آوردم و امتیازش فروخته شد. کار کردن در رده‌های پایین بدون امکانات واقعاً شاهکار است. دیگر دوست ندارم با کار کردن در تیم‌های لیگ دویی به خانه اول برگردم بلکه دنبال فضای جدید برای پیشرفت کاری هستم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.