مالکان چینی روسونری حاضر به پذیرش پیشنهاد اماراتی‌ها برای خرید این باشگاه نشدند و این موضوع باعث بروز اختلافاتی میان مدیران باشگاه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال رد پیشنهاد ۴۵۰ میلیون یورویی برای انتقال مالکیت باشگاه میلان از سوی مالکان چینی این باشگاه، هیئت مدیره پرافتخارترین تیم ایتالیا در رقابت‌های اروپایی، به دنبال راهی برای پایان دادن به دوران مالکیت چینی‌ها بر روسونری است.

باشگاه میلان به دلیل تخطی از قانون بازی جوانمردانه مالی یوفا - اختصاص بودجه‌ای نزدیک به ۲۵۰ میلیون یورو برای خرید بازیکن در پنجره نقل و انتقالات تابستان سال گذشته - ممکن است از سوی نهاد حاکم بر فوتبال اروپا مجازات و از شرکت در لیگ اروپای فصل آینده محروم شود.

هم باشگاه میلان هم مالک آن یونگ هونگ لی، به مؤسسه مالی «الیوت» آمریکا بدهکار هستند، مؤسسه‌ای که مالکان چینی روسونری برای خرید این باشگاه در ماه آوریل سال گذشته از آن وام سنگینی گرفتند. موعد بازپرداخت این وام ماه اکتبر سال جاری است و اگر چینی‌ها نتوانند بدهی‌شان را تسویه کنند، الیوت می‌توانند مالکیت باشگاه را از چنگ آنها خارج کند.

در همین حال، امروز (یکشنبه) نشریه رپوبلیکا گزارش داده که یونگ هونگ لی پیشنهاد ۴۵۰ میلیون یورویی که از سوی یکی از شیوخ اماراتی به نام محمد الفلاسی برای فروش باشگاه میلان دریافت کرده را نپذیرفته است. از قرار معلوم یونگ هونگ لی، هان لی، لو بو و ژو رنشو، اعضای هیئت مدیر باشگاه گفته‌اند که به پیشنهادهای زیر ۷۵۰ میلیون یورو برای فروش میلان گوش نمی‌کنند. در نتیجه، مارکو فاسونه مدیرعامل باشگاه روز گذشته با مارکو پاتوانو و پائولو اسکارونی، دو تن دیگر از مقامات باشگاه جلسه‌ای برگزار کرده تا راه‌های قانونی خارج کردن مالکیت باشگاه از دست چینی‌ها را پیدا کنند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که اوضاع باشگاه میلان با ایجاد دودستگی در سطح مدیریتی بیش از پیش آشفته شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.