فصلی که از ابتدا به کام منچسترسیتی بود، مقتدرانه به نام این تیم تمام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلیس تنها در یک نام خلاصه می‌شد؛ منچسترسیتی!

تیم پپ گواردیولا پس ازیک تساوی در هفته دوم مقابل اورتون، روند قطع‌نشدنی پیروزی‌هایش را از سر گرفت و در سراسر نیم فصل اول فقط همین ۲ امتیاز را از دست داد. کسب ۱۸ برد از ۱۹ بازی، قاطعانه‌ترین قهرمانی نیم فصل در تاریخ لیگ‌های اروپایی را برای منچسترسیتی رقم زد.

تیم مطلقا درخشان

روند پیروزی‌های تیم پپ تا شکستن رکورد پیروزی‌های متوالی تاریخ لیگ برتر و در نهایت رسیدن به دستاورد ۱۸ پیروزی متوالی ادامه یافت تا اینکه شکست ۴ بر ۳ در آنفیلد، مقابل گربه‌ سیاهش، لیورپول رویای یک فصل بدون شکست را از بین برد. درست وقتی ورزشگاه اتحاد آماده برپایی جشن قهرمانی در دربی مقابل منچستریونایتد شده بود، رقیب با یک بازگشت جادویی شکست ۲ بر صفر نیمه اول را به برتری ۳ بر ۲ تبدیل کرد تا امکان رقم خوردن زودهنگام‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر در فاصله ۶ بازی مانده به پایان فراهم نشود؛ هر چند تیم ۲۴ ساعت پس از برتری مقابل اورتون با شکست خانگی منچستریونایتد مقابل وست‌بروم با یک هفته تاخیر در رکورد زودهنگام‌ترین قهرمانی لیگ برتر با رقیب همشهری سهیم شد.

تیم گواردیولا حتی پس از قطعی شدن قهرمانی هم از پیروزی دست نکشید و ضمن شکستن رکورد کسب بیشترین امتیاز، بیشترین برد و بیشترین گل زده، اولین ۱۰۰ امتیازی تاریخ لیگ برتر نام گرفت. قهرمانی در جام اتحادیه به شادی‌های تیمی که در سراسر فصل لیگ برتر فقط ۲۸ امتیاز از دست داد، افزود؛ هر چند شکست مقابل ویگان در جام حذفی و حذف مقابل لیورپول در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رویای کسب ۴ جام در یک فصل را از بین برد.

از شیاطین سرخ تا قرمزهای آنفیلد

عملکرد پرفراز و نشیب منچستریونایتد مورینیو، تحت تاثیر درخشش منچسترسیتی زیاد به چشم نیامد. تیم مورینیو در بازی‌های بزرگ نتایج خوبی مانند بردن سیتی در اتحاد و برتری مقابل چلسی و لیورپول در اولدترافورد را به ثبت رساند اما مقابل تیم‌های کوچکی مانند وست‌بروم و هادرزفیلد شکست خورد و در نهایت فصل را در بالاترین رتبه‌اش از زمان آخرین قهرمانی در لیگ در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ یعنی رده دوم به پایان رساند. تاتنهام مانند چند فصل قبل با اتکا به گلزنی کین و بازی خوب مین کره‌ای و دله آلی از همان ابتدا در زمره ۴ تیم بالای جدول بود و به لطف افت لیورپول در هفته‌های پایانی رده سوم را از آن خودش کرد. لیورپول درگیر ماجراجویی اروپایی‌اش شد و به همین دلیل قطعی کردن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان را به هفته آخر موکول کرد. تیم با درخشش خیره‌کننده صلاح، بهترین بازیکن و آقای گل فصل و همچنین ۲ ضلع دیگر مثلث به نام‌های فرمینو و مانه در رده چهارم فصل را به پایان رساند؛ آن هم در حالی که به نظر می‌رسید با جدایی کوتینیو در نیم فصل دچار مشکل شود.

لندن ویران

۲ تیم لندنی چلسی و آرسنال برای اولین بار در تاریخ معاصر لیگ قهرمانان اروپا، توامان از حضور در لیگ قهرمانان اروپا محروم شدند؛ آنچه بازتابی از فصل معیوب‌شان بود. چلسی با کونته، نشانی از قهرمان فصل قبل نداشت و در چند هفته متوالی نتایج بدی گرفت. آرسنال هم فراز و فرودهای زیادی داشت و از اواسط راه، دومین فصل متوالی دوری خودش از لیگ قهرمانان را قطعی کرد؛ هر چند می‌توانست با قهرمانی در لیگ اروپا جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورد که این اتفاق با شکست از اتلتیکومادرید در نیمه‌نهایی رخ نداد. در نهایت ونگر پس از ۲۲ سال رضایت به جدایی داد. او در شرایطی که تا دیروز معمولا ناسزا می‌شنید با بدرقه خاص و احساسی هواداران آرسنال راهی دوران بازنشستگی شد تا عصر دایناسورها در لیگ برتر به پایان برسد! در پایین جدول، رقابت برای بقا به اندازه فصول قبلی جذاب نبود و در نهایت وست‌بروم، استوک‌سیتی و سوانزی به دسته پایین‌تر رهسپار شدند.

فصل در یک نگاه

منچسترسیتی دست در دست منچستریونایتد، تاتنهام و لیورپول به لیگ قهرمانان راه یافتند. چلسی و آرسنال همراه برنلی شگفتی‌ساز به لیگ اروپا رسیدند و وست‌بروم، استوک‌سیتی و سوانزی به دسته پایین‌تر سقوط کردند. از لیگ قهرمانی هم ولوورهمپتون و کاردیف مستقیما صعود کردند. کاردیف آمد تا پس از سقوط سوانزی، ولز کماکان در لیگ برتر نماینده داشته باشد!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.