آبادان – سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: اینکه گفته می‌شود کمالوند با تراکتورسازی قرارداد دارد کذب محض است.

به گزارش خبرنگار مهر، فراز کمالوند عصر امروز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال خوزستان که به‌عنوان آخرین نشست لیگ برتر شانزدهم به شمار می‌رود، افزود: قبل از هر چیزی یک تشکر ویژه می‌کنم از تمامی هواداران خونگرم و مهربان آبادانی که امسال یکی از سال‌های بسیار خوب مربیگری من را رقم زدند، در جوی بسیار خوب و صمیمی از تیمشان حمایت کردند فضای استادیوم نسبت به فصول گذشته به طور کامل تغییر کرده بود، فصل گذشته که با تیم گسترش فولاد برای بازی به اینجا آمدم صدای اعتراض تماشاچیان آبادانی را نسبت به عملکرد تیم و سایر موارد به وضوح می شنیدم اما امسال هر چه بود حمایت و حمایت و حمایت بود و از این بابت قدردان تمامی هواداران هستم.

وی اظهار کرد: یک قدردانی ویژه نیز از مسئولان شهری اعم از امام‌جمعه، فرماندار، نمایندگان مجلس و مسئولان پالایشگاه و منطقه آزاد اروند دارم، امسال منطقه آزاد به طور کلی حمایت تیم را عهده‌دار شد و کمک کرد، امیدوارم فصل آینده نیز برای تیم صنعت نفت آبادان نسبت به فصول گذشته شرایط بهتری باشد، مردم آبادان امسال به طور واقعی نشان دادند که از فهیم‌ترین و مهربان‌ترین تماشاچیان در کل کشور هستند.

کمالوند تصریح کرد: در اکثر بازی‌ها استادیوم مملو از تماشاچی بود و یکپارچه از تیمشان حمایت کردند، در طول فصل کوچک‌ترین مشکل را ما از ناحیه تماشاچیانمان نداشتیم و هر چه بود تنها حمایت بود و بس و از این بابت شرمنده آنان هستم، امسال یکی از بهترین سال‌های مربیگری من بود که تا آخرین لحظه عمرم مدت زمانی را که در خدمت آبادانی ها بودم، فراموش نخواهم کرد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: در بازی فردا کرار را به دلیل سه‌اخطاره شدن در اختیار نداریم و یکی دو بازیکن دیگر همچون حسین بغلانی نیز که پس از سه یا چهار بازی و به‌رغم آسیب‌دیدگی باز هم در مسابقات حضور داشت و دیدید که در بازی مقابل تراکتورسازی نیز خوب عمل کرد اما در این بازی نیز دوباره مصدوم شد و لذا تا فردا مشخص می‌شود که می‌تواند در بازی فردا باشد یا خیر، اما سایر بازیکنانمان را در اختیار داریم.

کمالوند افزود: به دنبال آن بودم که در بازی‌های آخر از جوان‌ترها بیشتر استفاده کنم اما یک مشکل اساسی وجود داشت و اینکه تیم‌هایی که در دو سه بازی اخیر با آنها مواجه شدیم در خطر سقوط بودند و لذا اگر تغییری در تیم ایجاد می‌شد و بازی سپاهان و تراکتورسازی یک نتیجه دیگری حاصل می‌شد حالا هزاران حرف‌وحدیث درست می‌شد که سپاهان چنین و چنان و تراکتور تیم قبلی کمالوند بوده و غیره بنابراین درباره استفاده از بازیکنان جوان در این بازی‌ها قدری دست‌به‌عصا عمل کردیم، اما فردا این مشکل را نداریم تکلیف دو تیم و جایگاه‌ها مشخص است و لذا سعی می‌کنیم در بازی فردا از بازیکنان جوان‌ترمان نیز بهتر استفاده کنیم.

کمالوند درباره حضور سفیر برزیل به‌عنوان میهمان ویژه دیدار فردا اظهار کرد: ما باید آن راه اصلی را پیدا کنیم، سفیر برزیل به استادیوم می‌آید و به طور حتم از دیدن تماشاچیان و شعارهایی که سر می‌دهند و می‌گویند آبادان برزیلته و رنگ لباس‌ها و پرچمشان به وجد می‌آید اما به واقع اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و در فوتبال آبادان تحول ایجاد شود باید راه اصلی را پیدا کنیم و این بدان معناست که زیرساخت‌ها را مهیا کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون در لیگ برتر تیم‌هایی مانند سپاهان، ذوب‌آهن، پیکان، سایپا، تراکتورسازی، استقلال، پرسپولیس همه زمین اختصاصی، سونا، استخر، سالن وزنه، کلینیک فیزیوتراپی و غیره دارند، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری آبادان یکی از زیباترین ورزشگاه‌های ایران یعنی فولاد خوزستان ساخته شده است، کسی منکر گذشته صنعت نفت نیست روزی در همین تیم ملی ما بازیکنانی مانند قاسمپور، عزیزی و خورشیدی بازی می‌کردند اما آیا ما نسبت به این ۴۰ سالی که از جنگ گذشته تیممان رشد داشته است؟ آیا توانستیم خودمان را به تیم‌های اصفهانی و تبریزی و اهوازی برسانیم؟ مردم آبادان واقعاً مردمی مظلوم هستند وقت آن است که یک ورزشگاه و یک امکانات خوب برای آنان ساخته و در نظر گرفته شود.

ورود خانم‌ها به ورزشگاه آبادان

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: آبادان حتی می‌تواند برای نخستین بار پیشرو باشد تا خانم‌های آبادانی هم بتوانند وارد استادیوم شوند، چون هیچ شهری مانند آبادان، خانم‌ها طرفدار تیم خود نیستند اما بایستی شرایطش فراهم شود؛ ضمن آنکه شرایط و امکاناتی برابر با سایر تیم‌ها برای تیم صنعت نفت آبادان مهیا شود.

کمالوند افزود: من روزی به این شهر آمدم و روزی هم بایستی از این شهر بروم اما امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای شود تا به طور واقعی به فوتبال دنیا نزدیک شویم، اینکه سفیر برزیل به آبادان می‌آید اتفاق میمون و خوشایندی است اما باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می‌افتد، آیا در فوتبال آبادان تحول ایجاد می‌شود یا نه. روزی نخستی که برای عقد قرارداد به آبادان آمدم یک زمین مناسب نداشتیم اما خوشبختانه امروز یکی از دستاوردهای ما آن است که با زحماتی که همگان کشیدند اکنون زمین استادیوم تختی به‌عنوان یکی از بهترین زمین‌های ورزشی آبادان محسوب می‌شود ضمن آنکه زمین چمن پیروز هم وضعیت مشابه تختی دارد، به هر حال در فصل آینده هر کسی که بخواهد کار را شروع کند بایستی یک زمین تمرین و یک زمین چمن مناسب داشته باشد، وقتی توانستیم در عرض ۶ ماه استادیوم تختی و زمین پیروز را اینقدر خوب بازسازی و مهیا کردیم به طور حتم می‌توانیم رد طول یک سال استخر، سالن وزنه و سایر موارد موردنیاز تیم را نیز ساخت.

وی اظهار کرد: گاها وقتی حرف می‌زنم می‌گویند فراز خودش را لوس کرده اما من اگر حرفی می‌زنم برای فوتبال آبادان می‌زنم اینجا اگر زمین چمنی، سالن وزنه‌ای و یا هر مورد دیگری ساخته می‌شود قرار نیست که به نام من ثبت شود. دوست دارم در آبادان که شهری پر از استعداد است یک زمین تمرینی مناسب برای رده‌های پایه‌مان وجود داشته باشد. امیدواریم آمدن سفیر برزیل اینجا اتفاقی باشد تا بتوانیم در آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

۱۰ روز منتظر باشگاه نفت می‌مانم

کمالوند تصریح کرد: حدود ۲۵ روز است که با باشگاه پیرامون هیچ موضوعی صحبتی نداشته‌ام و از همین جا اعلام می‌کنم که هیچ قراردادی با هیچ باشگاهی منعقد نکردم و اینکه در اخبار می‌گویند تراکتورسازی و غیره کذب محض است ممکن است بازی فردا که تمام شود دو تیم دیگر هم بیایند و با من صحبت کنند اما آنچه مهم است اینکه من ابتدا صبر می‌کنم تا نقطه نظرات باشگاه صنعت نفت را دریافت کنم، اگر باشگاه صنعت نفت علاقه‌مند به همکاری بود به طور قطع من هم علاقه‌مندم برای ادامه همکاری با تیم صنعت نفت اما تا این لحظه باشگاه صنعت نفت هیچ صحبتی با من نداشته است. من هم به‌عنوان یک مربی حرفه‌ای بعد از اتمام لیگ یک هفته تا ۱۰ روز منتظر می‌مانم اگر اتفاقی افتاد در خدمت تیم صنعت نفت هستم و اگر نبود امیدوارم که صنعت نفت آبادان نسبت به گذشته شرایطی به‌مراتب بهتر داشته باشد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: ما اول فصل پنج بازی پیاپی را در بیرون از خانه به تیمهای سایپا، پارس جنوبی، سپیدرود رشت، پرسپولیس تهران باختیم الان تیم به جایی رسیده که پنج بازی پیاپی مقابل تیمهای تراکتور، سپاهان، فولاد، نفت تهران، گسترش فولاد را نباخته‌ایم که این نشان از آن دارد که در نگرش بازی، تاکتیک و انسجام تیمی یک تغییر اساسی رخ داده است و تیم این روزها باکلاس و باشخصیت فوتبال بازی می‌کند، الان می‌توان باقدرت بگوییم که تیمی ساخته شده که برازنده فوتبال آبادان است و می‌تواند از حق فوتبال آبادان دفاع کند، ما یک جهشی از پارسال به امسال داشتیم.

کمالوند افزود: پارسال تیممان تا هفته‌های آخر در حال سقوط بود اما الان یک رشدی نسبت به پارسال داشتیم و چهار یا پنج پله پیشرفت کرده‌ایم و به طور مسلم چه من یا مربی دیگری هدایت تیم را عهده‌دار باشد مردم تنها انتظارشان آن است که جزء سه یا چهار تیم بالای جدول باشیم. برای مردم آبادان قرار گرفتن تیم در رده‌های زیر سوم و یا چهارم اصلاً قابل قبول نیست و این انتظار را من از مردم در برخورد در خیابان‌ها و با فضای مجازی می‌بینم و همه علاقه‌مندند و حقشان هم هست. اگر من باز هم برای فصل بعدی عهده‌دار سرمربیگری تیم بودم این قول را به آبادانی ها می‌دهم که تمام تلاشم را برای تحقق خواسته‌شان بکار ببرم.

سال آینده باید دوم یا سوم شویم

وی اظهار کرد: روز نخستی که به آبادان آمدم به مردم قول دادم که جایگاه تیمی ما تک رقمی شود که با حمایت و همراهی رسانه‌ها و هواداران چنین شد، برای فصل بعد به همین میزانی که جهش داشتیم و چهار پنج پله بالا آمدیم اگر چنین شود به طور حتم سال آینده دوم و یا سوم جدول خواهیم بود و می‌توانیم به شکل بسیار خوبی از حیثیت و آبروی فوتبال آبادان دفاع کنیم امیدواریم شرایط کار به‌گونه‌ای باشد که آنچه مصلحت تیم صنعت نفت است اتفاق بیفتد و سال آینده برای صنعت نفت سالی بهتر و پربارتر باشد.

کمالوند تصریح کرد: به دنبال جدل نیستم، اما روز نخستی که به اینجا آمدم یکسری از افراد انتقاداتی را به جهت جذب بازیکنان از ما داشتند و مدعی بودند که بازیکنان پیر هستند و غیره که نمی‌خواهم این حرف‌ها را ادامه دهم، روز اول گفتم تیم را تک رقمی می‌کنیم خیلی‌ها گفتند شعار می‌دهد و شاید امکان‌پذیر نیست و دیدیم که ممکن شد و اگر مشکل داوری و قدری خوش‌شانسی نیز با ما همراه بود حتی شاید می‌توانستیم چهارم یا پنجم جدول هم باشیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: الان نسبت به پارسال ۲۰ تا ۳۰ درصد جلوتر هستیم، زمین تمرین مناسبی داریم، امکانات کمک‌آموزشی بهتری نسبت به سال گذشته داریم، دستگاه جی‌پی‌اس به ما کمک زیادی کرد در رقابتی که بازیکنان با یکدیگر داشتند، نسبت به سال گذشته بازیکنان جوانمان آبدیده‌تر شده‌اند، الان حسین ساکی بازیکن پارسال نیست او سال گذشته زیر ۲۰۰ دقیقه بازی کرده بود اما امسال بالای دو هزار دقیقه بازی کرده و مهره تأثیرگذاری است، جعفر سلمانی الان دقایق بازی‌اش دارد از مرز ۲۰۰ دقیقه عبور می‌کند و در بازی فردا هم دو تا دیگر از بازیکنانمان را می‌گذاریم تا برای نخستین بار بازی کنند. در بازی فردا تلفیقی از بازیکنان جوان و زبده‌تر خواهیم داشت، به نظرم کار ساده‌ای نیست اما امکان‌پذیر است.

کمالوند افزود: من اگر برای سال آینده مربی صنعت نفت باشم حتماً به مردم آبادان قول می‌دهم که سهمیه آسیایی بگیریم و این کاری است که باید رخ دهد و اگر چنین نشود مردم به‌شدت نگران می‌شوند. برای سال آینده نمی‌توانیم بگوییم سال تثبیت است امسال ماندنی شدیم و استرش سقوط نداریم و امسال حتی به نیمه‌نهایی جام حذفی هم رسیدیم و اگر آن اشتباهات را در بازی مقابل استقلال اتفاق نمی‌افتاد حتی می‌توانستیم فینالیست شویم و این انتظارات مردم را افزایش داده و آنان می‌خواهند تا تیمشان به جایگاه‌های بالاتر و جزو سه یا چهار تیم بالای جدول باشد.

وی در پایان اظهار کرد: قدردانی ویژه‌ای از مسئولان سازمان لیگ به‌خصوص آقایان بهاروند و فتاحی مسئول امور برگزاری مسابقات دارم، امسال مسابقات بسیار خوب برگزار شد، کیفیت چمن ورزشگاه‌ها نسبت به فصول گذشته بهتر شده بود، ورزشگاه‌های جدیدی مانند امام رضا و نقش‌جهان به داشته‌های ورزشی کشورمان افزوده شد و سال آینده نیز ورزشگاهی مانند فولاد به این مجموعه افزوده می‌شود و این نویدبخش آن است که فوتبال ما روبه‌جلو حرکت می‌کند، توپ‌هایی که امسال در بازی‌ها از آنها استفاده می‌شد به نسبت سال گذشته از کیفیت به‌مراتب بهتری برخوردار بودند اگر همین‌ها را درست کنیم می‌توانیم خودمان را به سطح فوتبال دنیا نزدیک کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.