مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه امیر قلعه‌نویی در این تیم ماندنی خواهد شد گفت: دوست نداشتیم با&#۱۶۰;استقلال بازی کنیم چون معتقدم&#۱۶۰;این بازی یک نوعی برادرکشی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید آذری درباره تحولات و موفقیت ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم گفت: ذوب‌آهن تقریبا ۴.۵ سال پیش در حال سقوط به لیگ یک بود و خوشبختانه با یک برنامه ۴ ساله در مسیر خوبی قرار گرفت. در ۳ سال گذشته دو بار قهرمان جام حذفی شدیم و برای اولین بار قهرمان سوپرجام ایران شدیم، توانستیم ۳ مرحله پیاپی به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنیم و امسال هم با درایت قلعه‌نویی تا الان نایب‌قهرمان لیگ برتر هستیم. روند صعودی ذوب‌آهن شروع شده و امسال هم این روند ادامه پیدا کرد. انتظارمان این بود که در پایان سال چهارم قهرمان لیگ شویم.

وی ادامه داد: ابتدای فصل مشکلاتی برایمان پیش آمد. کاهش ۵۰ درصدی بودجه تیم از سوی کارخانه ذوب‌آهن و از دست دادن تعدادی از بازیکنان‌مان در نیم‌فصل باعث شد از مسیر اصلی دور شویم. در نیم فصل دوم بعد از اینکه بودچه‌مان یک مقدار ترمیم شد و توانستیم چند بازیکن به تیم اضافه کنیم، تیم در مسیر موفقیت قرار گرفت. این موفقیت تنها شامل باشگاه فوتبال نیست و خداراشکر می‌کنم که امروز که با شما صحبت می‌کنم در رشته فوتبال بزرگسالان برترین تیم نیم‌فصل دوم هستیم و اگر بخواهیم مسابقات را به دو نیم‌فصل تقسیم کنیم ذوب‌آهن قهرمان نیم‌فصل دوم شد، بقیه تیم‌های ورزشی‌مان هم موفق بودند. هدف‌گذاری‌مان قهرمانی لیگ بود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد ولی با درایت آقای قلعه‌نویی و برنامه‌هایی که به کارخانه دادیم اگر خواسته‌هایمان تحقیق پیدا کند قطعا به هدف‌مان می‌رسیم.

مدیرعامل ذوب‌آهن که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، در رابطه با موضع تمدید قرارداد قلعه‌نویی و اینکه گفته می‌شود امروز جلسه مهمی با او دارد، گفت: امروز جلسه داریم و اولویت‌مان ماندن قلعه‌نویی است. امیرخان پارسال هم برنامه کامل و جامعی ارائه کرد. قلعه‌نویی ویژگی خاصی که دارد این است که تحت هیچ شرایطی دنبال مسائل مالی خودش نیست. او یک مربی برنامه‌محور و بیشتر دنبال اجرایی شدن برنامه‌هایش است و مطمئنم برنامه‌ای که ارائه می‌دهد در این قالب است، چون پارسال هم وارد بحث مالی نشد و آن چیزی که هیئت مدیره مصوب کرده بود در مسئله چانه‌زنی وارد نشد. اگر بتوانیم برنامه‌های قلعه‌نویی را اجرا کنیم قطعا موفق می‌شویم.

آذری درباره ارتباط خوب و تفاهمی که بین او و قلعه‌نویی وجود دارد گفت: اگر شما سوابق مدیریتی من را بررسی کنید خاص این فصل نیست، من از سال ۸۳ که مدیر بودم در باشگاه‌های مختلف کار کردم. فلسفه مدیریت من مبتنی بر دیدگاه مربی‌هاست و این شامل قلعه‌نویی تنها نیست. این فلسفه باعث می‌شود وقتی مربی استخدام می‌کنید اگر تمام امکاناتش یا درصد قابل توجهی از امکاناتش را فراهم نکنید حق داشتن انتظار خاصی از او نخواهید داشت. به هر حال امسال هم با امیرخان کار کردم؛ ویژگی‌ای که ایشان دارند ویژگی متفاوتی است و آن چیزی که در این ۱۵ سال در فوتبال دنبالش گشتم خیلی‌ از آنها در وجود امیر قلعه‌نویی است و این ویژگی باعث می‌شود که تفاهم مدیریتی و کاری بین ما به وجود بیاید.

وی در خصوص اعتراض‌های قهرمانان وزنه‌برداری باشگاه و صحبت‌های آنها علیه مدیریت و باشگاه ذوب‌آهن و همچنین بیانیه‌های باشگاه مبنی بر پرداخت طلب وزنه‌برداران، تصریح کرد: باید به سلیمی، مرادی، هاشمی و کیانوش رستمی که واقعا باید از او تشکر کنم چون از همه کمتر پول گرفته اما وجاهت باشگاه را حفظ کرده، بگویم که تمام مشکلات ما برمی‌گردد به این مسئله که ابتدای کار ۱۳ میلیارد بودجه‌مان کم شد. از این ۳ قهرمان عذرخواهی می‌کنم که مطالبات‌شان دیر شده، انشالله مطالبات‌شان در اسرع وقت پرداخت می‌شود ولی نحوه صحبت کردنشان قشنگ نبود، باشگاه می‌آید با یک قهرمان المپیک که آسیب‌دیده بود قرارداد می‌بندد، در صورتی که ما نیازی نداشتیم با بهداد سلیمی که آسیب دیده بود برای سال دوم قرارداد ببندیم. اگر دقت کرده باشید منشأ صحبت‌ها از ناحیه ایشان بود، این منصفانه نبود که اینطور به باشگاه حمله کنند با توجه به اینکه مهندس صادقی قول داده بودند که مشکل حل می‌شود. روزی که به باشگاه آمدم ذوب ۲۷ میلیارد بدهی داشت، پارسال ۲۶ میلیارد بودجه من کم شد و کار سخت بود، اما من باز هم از بچه‌ها عذرخواهی می‌کنم و انشالله هرچه زودتر مشکل حل می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن در پاسخ به این سوال که تفاوت سپاهان و ذوب‌آهن و دلیل عدم نتیجه‌گیری سپاهان در مسابقات این فصل لیگ برتر چه بود، عنوان کرد: اجازه بدهید فقط به عنوان هوادار در مورد سپاهان صبحت کنم، من به عنوان یک اصفهانی که عرق خاصی دارم، در مورد سپاهان صحبت می‌کنم. من هوادار ۳ تیم هستم، اول تیم ذوب‌آهن، بعد تیم شهرم سپاهان و نساجی مازندران ۳ تیمی هستند که تعلق خاطر دارم، به هر حال هر باشگاهی در حیات خودش ممکن است دچار چنین چالش‌هایی شود به هر حال منحنی موفقیت سپاهان در سال‌های گذشته غیرقابل انکار نیست، من مطمئنم با توجه به توان مدیریتی فولاد مبارکه، باشگاه سپاهان و هواداران پرشور سپاهان این مرحله گذر از بحران حل شده و مطمئناً سپاهان و ذوب‌آهن قدرتمندی را در سال آینده در لیگ خواهید دید. یکسری مسائل حاشیه‌ای دامن زد و خیلی‌ها دوست نداشتند که سپاهان در اوج نباشد.

«اگر احیانا در جلسه با قلعه‌نویی به توافق نرسید، این مربی به سپاهان می‌رود؟» آذری در پاسخ به این سوال گفت: اصلا ما بحث تفاهم نداریم، ما بحث این را داریم که امروز برنامه‌هایش را می‌دهد و بنده هم تمام تلاشم این است که برنامه قلعه‌نویی را به مرحله اجرایی شدن سوق دهم و شما مطمئن باشید که با توجه به دیدگاهی که از او دارم انشاءالله ایشان در اینجا خواهد ماند و به اتفاق اعضای هیئت مدیره تیم تیمی را راهی مسابقات آینده خواهیم کرد که قدرتمندتر از امسال باشد.

وی درباره مسابقه ذوب‌آهن و استقلال در مرحله حذفی لیگ قهرمانان و اینکه آیا تبادل بازیکنی بین این دو تیم در پایان فصل خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تحت هیچ شرایطی بازیکنان ذوب‌آهن در مارکت ایران به فروش نمی‌رسد، ما چند بازیکن در سطح بین‌المللی داریم، و قطعا در خارج از ایران به فروش می‌رسانیم. در مورد دیدار استقلال و ذوب آهن باید بگویم ما هم دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد چون معتقدم این بازی یک نوعی برادرکشی است و اصلا دوست نداشتیم با استقلال بازی کنیم به هر حال قرعه‌کشی مسابقات بود. امیدوارم دو بازی خوب را شاهد باشیم و با تمام توان ذوب‌آهن بتواند از حیثیت فوتبال اصفهان دفاع کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.