استقلال و پیکان در حالی امروز در هفته بیست و نهم لیگ برتر مقابل هم قرار می‌گیرند که این بیست و ششمین تقابل دو تیم در تاریخ برگزاری رقابتهای لیگ برتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، از هفته بیست و نهم رقابتهای لیگ برتر دو تیم استقلال و پیکان برگزار کننده یک دیدار حساس هستند. دیداری که در نتیجه آن در معادلات بالای جدول بسیار تاثیرگذار بوده و حتی می‌تواند چهره تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد را هم تغییر دهد. این بیست و ششمین تقابل دو تیم در تاریخ برگزاری رقابتهای لیگ برتر است. این دیدار در حالی امروز برگزار می‌شود که در ۲۵ دیدار گذشته سهم استقلال ۱۳ پیروزی و سهم پیکان ۶ پیروزی بوده است. ۵ بار هم تقابل دو تیم برنده نداشته و منجر به تقسیم امتیازات شده است.

* آرش برهانی و سیاوش اکبرپور

در تاریخ برگزاری دیدارهای گذشته دو تیم استقلال ۴۲ بار موفق به باز کردن دروازه پیکان شده و پیکانی‌ها در مقابل ۲۶ بار به آبی پوشان گل زده‌اند. آرش برهانی با زدن ۴ گل به پیکان بهترین گلزن آبی پوشان به این تیم است. پس از وی سیاوش اکبرپور با ۳ گل در رده بعدی قرار دارد. سجاد شهباززاده، فرهاد مجیدی، فراز فاطمی، علی سامره، میلاد میداودی، حسین کاظمی و پژمان متظری هم بازیکنان دو گله استقلال مقابل پیکان هستند.

* پر تکرار ترین نتایج

یکی از بیشترین نتیجه‌هایی که در بازی‌های دو تیم تکرار شده، مساوی یک-یک است. ۶ بار دیدار های دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده که ۴ مساوی از این ۶ مساوی با نتیجه یک-یک ثبت شده است. دو مساوی دیگر این دو تیم با نتایج صفر - صفر و ۲-۲ بوده است.

یکی دیگر از نتایج تکراری و پر گل در دیدارهای دو تیم، ثبت نتایج ۳ بر ۲ است. در این بازی ها ۲ بار استقلال و ۲ بار پیکان موفق شدن بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ به سود خود خاتمه دهند که تکرار این نتیجه پرگل در تاریخ برگزاری دیدارهای دو تیم هم در نوع خود جالب توجه است.

* اولین و آخرین گلزن استقلال

اولین بازیکن استقلال که در لیگ برتر موفق به باز کردن دروازه پیکان شد، سهراب بختیاری زاده بود تا نام وی بعنوان نخستین گلزن استقلال به پیکان ثبت شود. این اتفاق در نخستین بازی دو تیم در لیگ برتر روی داد. دیداری که در تاریخ ۲۹ بهمن سال ۸۰ انجام شد و آبی پوشان در نهایت توانستند این بازی را با نتیجه ۳ بر یک به سود خود خاتمه دهند. بختیاری زاده، دین محمدی و مجاهد خذیراوی برای استقلال در این بازی گلزنی کردند.

آخرین گلزن استقلال به پیکان هم بهنام برزای است. برزای در دیداری که در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۵ برگزار شد موفق شد تک گل پیروزی بخش استقلال را به ثمر رساند و این آخرین گل استقلال به پیکان و آخرین گل زده شده در بازی های دو تیم است.

* بهترین نتیجه استقلال

آبی پوشان دو بار موفق شدند پیکان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند که این بهترین نتایجی است که آبی پوشان مقابل پیکان گرفته‌اند. استقلال یکبار در فصل ۹۰-۸۹ و با گلهای پژمان منتظری، میلاد میداودی و فرهاد مجیدی پیکان را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و یکبار هم در فصل ۹۴-۹۳ موفق شد این نتیجه را تکرار کند که گلهای آن بازی توسط خسرو حیدری، مهدی کریمیان و سجاد شهباززاده به ثمر رسید.

* تنها هت تریک

در تاریخ برگزاری دیدارهای دو تیم تنها یک هت تریک اتفاق افتاده است. آرش برهانی تنها بازیکنی است که یکبار در این بازی ها هت تریک کرده که این اتفاق در فصل ۸۸-۸۷ افتاد و آرش برهانی موفق شد در دیداری که با نتیجه ۳ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید هر ۳ گل آبی پوشان را به ثمر رساند.

* عملکرد بهتر استقلال در بازی های خانگی

آبی پوشان در دیدارهای خانگی شان به مراتب عملکرد بهتری نسبت به دیدارهای خارج از خانه شان داشتند. استقلال ۸ بار دیدارهایی که میزبان بوده برنده شده و ۳ بار در این بازی ها شکست خورده.

دیدار بیست و ششم دو تیم در تاریخ برگزاری رقابتهای لیگ برتر از در چارچوب هفته بیست و نهم فصل جاری از ساعت ۱۸ امروز و به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی انجام می شود و شرایط جدولی به گونه ای است که امتیازات کامل این بازی برای هر دو تیم حائز اهمیت بوده و هر دو تیم برای کسب پیروزی به میدان می روند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.