بوشهر - مسابقه تیم‌های پارس جنوبی جم و نفت تهران در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور امروز در جم برگزار می‌شود که از حساسیت بسیار بالایی به ویژه برای نفتی‌ها برخوردار است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: لیگ برتر به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده است و حالا فقط دو هفته تا پایان لیگ مانده است تا تکلیف تیم‌ها در جدول رده‌بندی مشخص شود و تیم‌های صعود کننده به لیگ آسیا و تیم‌های سقوط‌کننده به لیگ پائین‌تر مشخص شوند.

پرسپولیس تهران خیلی زود پرونده قهرمانی مسابقات را بست و خود را دیگر تیم‌ها جدا کرد و هفته‌های آخر لیگ در بازی‌های تشریفاتی به مصاف حریفان خود می‌رود ولی مسابقات برای دیگر تیم‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

پارس جنوبی جم امسال به لیگ برتر صعود کرد و در حالی که همه انتظار داشتند این تیم برای ماندگاری و بقا در لیگ برتر بجنگد،‌ از ابتدای فصل نتایج بسیار خوبی را کسب کرد و توانست خود را در جدول بالا نگه دارد.

پارس جنوبی جم چندین هفته صدرنشین مسابقات شد و در ادامه لیگ نیز در رده‌های بالای جدول قرار داشت و تا همین اواخر شانس کسب قهرمانی و بعد از آن شانس کسب سهمیه آسیایی را نیز داشت ولی حالا در رده هفتم جدول قرار گرفته است.

همین جایگاه هم برای تیمی که برای اولین بار به لیگ برتر صعود کرده است جایگاه خوبی محسوب می‌شود و می‌تواند این تیم را برای فصول آینده امیدوار نگه دارد ولی تلاش این تیم بهبود جایگاه در جدول لیگ برتر است.

جنگ برای بقا و ارتقا

تیم نفت تهران برای ماندن در لیگ می‌جنگد و تیم پارس جم برای ارتقای جایگاه خود در جدولمسابقه تیم‌های پارس جنوبی جم و نفت تهران در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال کشور امروز در جم برگزار می‌شود که از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است جایی که تیم نفت تهران برای ماندن در لیگ می‌جنگد و تیم پارس جم برای ارتقای جایگاه خود در جدول.

تیم فوتبال پارس جنوبی جم حالا این شانس را دارد که با کسب نتیجه مناسب در دو بازی باقی‌مانده لیگ خود را تا جایگاه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران بالا بکشد.

در سمت مقابل تیم نفت تهران حال و روز خوبی ندارد؛ نفت تهران که در سه دوره قبلی لیگ همواره رتبه تک رقمی داشته است، این روزها در انتهای جدول دست و پا می‌زند و خطر سقوط را بیش از هر زمان دیگری حس می‌کند.

نفت در خطر سقوط

نفت تهران در سال‌های اخیر روندی نزولی در کارنامه خود داشته است و از رتبه سوم در سه فصل گذشته به رتبه‌های پنجم و نهم رسید و حالا این فصل در جدول ۱۶ تیمی لیگ برتر در رده پانزدهم قرار گرفته است.

تیم نفت تهران لیگ امسال را بسیار بد شروع کرد و پس از کش و قوس‌های بسیار زیاد و رفت و برگشت مربیان متعدد، پس از حضور هومن افاضلی در این تیم مقداری روی آرامش را به خود دید و توانست اندکی وضعیت امتیازگیری خود را بهبود ببخشد.

اما این امتیازات هم مرهمی بر زخم‌های پرتعداد نفت تهران نبوده است و این تیم همچنان خطر سقوط را حس می‌کند و اگر نتواند به پیروزی برسد و جایگاه خود را ارتقاط دهد، فصل بعد را باید در لیگ دسته اول بجنگد.

تکلیف سقوط سیاه جامگان از هفته‌ها پیش مشخص شده است و حالا باید تکلیف یک تیم دیگر نیز برای سقوط مشخص شود. در انتهای جدول تیم‌های متعددی شانس سقود دارند که تیم نفت تهران با ۲۴ امتیاز بیشترین شانس را دارد.

نفت تهران برای ماندن در لیگ برتر نیاز مبرمی به پیروزی در هر دو مسابقه باقی‌مانده خود دارد و امروز باید مقابل تیم پارس جنوبی به پیروزی برسد تا به تیم بالایی خود یعنی استقلال خوزستان برسد و در هفته پایانی نیز برای بالاتر رفتن بجنگد.

برای بهبود جایگاه پارس در جدول تلاش می‌کنیم

هرچند که تکلیف پارس جنوبی در جدول رده بندی مشخص است و این تیم رتبه‌ای بین پنجم تا هفتم را کسب خواهد کرد ولی کسب نتایج مناسب این تیم در بازی‌های باقی‌مانده می‌تواند جایگاه این تیم را از وضعیت کنونی بالاتر ببرد.

ابراهیم صالحی مهاجم تیم پارس جنوبی جم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همه بازیکنان پارس جنوبی جم از ابتدای فصل تاکنون تلاش بسیار زیادی را برای کسب نتایج مناسب داشته ‌اند.

وی با تقدیر از کادر فنی پارس جنوبی جم برای آماده‌سازی تیم برای مسابقات،‌ تصریح کرد: تا آخرین روز در لیگ برتر برای کسب امتیاز می‌جنگیم و می‌خواهیم که دل هوادارانمان را شاد کنیم.

این بازیکن پارس جنوبی جم با بیان اینکه در مسابقه با نفت تهران برای ارتقای رتبه خود در جدول بازی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: انتظار داریم همه حامی تیم ما باشند و مسئولین حمایت خود را از پارس جم قطع نکنند.

وی تاکید کرد: استان بوشهر سرشار از استعداد های فوتبالی است و در آینده بازیکنان استان بوشهری شاغل در لیگ برتر بیشتر می شوند.

محکوم به برد هستیم

مهاجم تیم نفت تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه در مسابقات گذشته تیم ما نتایج لازم را کسب نکرده و اکنون وضعیت خوبی در جدول رده‌بندی نداریم و امیدواریم با کسب نتیجه مناسب مانع از سقوط تیم شویم.

امین منوچهری با اشاره به اینکه در بازی مقابل پارس جنوبی جم فقط به فکر بردن هستیم،‌ تصریح کرد: بازی با پارس جنوبی جم برای ما حکم مرگ و زندگی دارد و برای بردن می‌جنگیم.

وی با ابراز امیدواری برای کسب پیروزی در این مسابقه، افزود: بازی سختی را پیش رو داریم، هواداران پارس جنوبی جم نقش مهمی در نتایج خوب این تیم داشتند.

همه انتظار بازی شرافت‌مندانه دارند

در هفته‌های پایانی مسابقات بسیاری از تیم‌ها انگیزه چندانی برای ادامه مسابقات ندارند و از بازیکنان ذخیره خود استفاده می‌کنند و این موضوع می‌تواند شرایط سختی را برای دیگر تیم‌ها ایجاد کند.

در حالی که رقیبان نفت تهران برای بقا در لیگ برتر منتظر لغزش این تیم‌ هستند، انتظار دارند که تیم پارس جنوبی جم نیز با تمام قوا مقابل نفت تهران حاضر شود و نتیجه خوبی را کسب کند.

شرافت‌مان را از سر راه نیاورده‌ایم

مهدی تارتار سرمربی تیم پارس جنوبی جم در کنفرانس پیش از مسابقه تیم‌های نفت تهران و پارس جنوبی جم با بیان اینکه شرافت خود را از سر راه نیاورده‌ایم، اظهار داشت: برای برد وارد میدان می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا بازی جوانمردانه‌ای را ارائه کنیم.

وی از تلاش برای کسب رتبه پنجم لیگ در پایان مسابقات خبر داد و افزود: همه تلاش خود را می‌کنیم تا به عنوان پنجمی دست یابیم و در مسابقات باقی‌مانده امتیازات لازم را کسب کنیم.

تارتار با اشاره به اینکه کادر فنی و بازیکنان پارس جنوبی جم با شرافت ادامه مسابقات را دنبال می‌کنند، بیان کرد: مسئولان هم باید به فکر این تیم باشند و برای موفقیت آن شرایط را فراهم کنند.

وی با اشاره به استفاده از دروازه‌بان جوان این تیم در مسابقات پیش رو، تصریح کرد: از یکی دو بازیکن جوانمان استفاده خواهیم کرد و مطمئن هستیم که این بازیکنان ما را روسفید خواهند کرد.

برای بردن می‌جنگیم

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم به شرایط تیم نفت تهران اشاره کرد و ادامه داد: این تیم با مربی توانمندی چون هومن افاضلی و بازیکنان خوبی همچون محسن بنگر و محمد نصرتی پای به این مسابقه می‌گذارد و برای ماندگاری در لیگ برتر از همه توان خود استفاده کرد.

وی تصریح کرد: تیم نفت تهران فردا بازی انتحاری را در دستور کار خواهد داشت چون مساوی و یک امتیاز دردی از این تیم را دوا نخواهد کرد و ما نیز برای شاد کردن دل هوادارانمان پای به میدان می‌گذاریم.

تارتار گفت: همه تیم‌ها انتظار دارند که جوانمردانه و با تمام توان در بازی‌های باقی‌مانده به میدان برویم و برای اینکه حق دیگر تیم‌ها ضایع نشود، با تمام توان در میدان حاضر خواهیم شد.

مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران به صورت همزمان برگزار می‌شود و تیم‌های پارس جنوبی جم و نفت تهران از ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی جم به مصاف هم خواهند رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.