بعد از تیم فوتسال تاسیسات، تیم آتلیه قم هم از حضور در لیگ برتر فوتسال انصراف داد تا این رشته با چالشی بی سابقه روبرو شود؛ چالشی که کمیته فوتسال راهکاری برای آن ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بود که شرکت تاسیسات دریایی با انتشار بیانیه ای و به خاطر مشکلات مالی از تیمداری در لیگ برتر فوتسال انصراف داد تا امتیاز این تیمِ پرافتخار منحل شود. به فاصله چند روز بعد از انصراف تاسیسات، تیم فوتسال آتلیه قم هم از شرکت در مسابقات لیگ برتر انصراف داد تا فوتسال ایران دچار شوک بزرگی شود.

رسول قلی زاده مدیرعامل باشگاه آتلیه قم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرده بود که این تیم توانایی شرکت در لیگ برتر را ندارد و تا روز شنبه (فردا) نامه انحلال این تیم رسما ابلاغ می شود اما شرایط به گونه ای پیش رفت که قبل از شروع هفته جدید، مالک باشگاه آتلیه انحلال این تیم را با انتشار بیانیه ای رسانه ای کرد.

حالا فوتسال ایران در فاصله کمتر از سه ماه تا شروع لیگ برتر با چالش بی سابقه ای روبرو شده است و نشانه های ورشکستگی خود را هر روز بیشتر عیان می کند. آتلیه در حالی قید تیمداری در لیگ برتر را زد که فقط یکسال در سطح اول فوتسال ایران حضور داشت و به خاطر عدم حمایت از این تیم، عمر فعالیت حرفه ای‌اش کوتاه ماند.

بزرگترین دغدغه باشگاه هایی که عطای کار در لیگ برتر را به لقایش می بخشند، مسائل مالی است. از یک سو، شرکت ها و سازمان های حامی تیم ها با بحران های مالی دست و پنجه نرم می کنند و از سوی دیگر، عدم پخش مسابقات لیگ برتر از تلویزیون و پرداخت نشدن حق پخش، انگیزه ای برای ادامه فعالیت اسپانسرها باقی نگذاشته است.

علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال پاسخی به تماس ها و پیگیری های خبرنگار مهر نداشته و سکوت در پیش گرفته است. با این حال، کاظم سلیمانی دبیر سازمان لیگ به خبرنگار مهر می گوید راهی برای جلوگیری از انصراف تیم ها وجود ندارد و کمیته فوتسال در این زمینه بی تقصیر است! سلیمانی با بیان اینکه این مشکلات ریشه در مشکلات اقتصادی کشور دارد، به تلاش کمیته فوتسال برای پخش تلویزیونی و اینترنتی مسابقات فوتسال و کمک مالی به باشگاه ها از این طریق اشاره کرد.

فوتسال، حالا به سان کشتی به گِل نشسته ای است که توان حرکت ندارد. سال ۹۷ در حالی آغاز شده که تیم پرافتخار تاسیسات از لیگ کنار کشیده و آتلیه قم هم با سرمایه عظیم بازیکنان و هوادارانش، قصد تیمداری ندارد. بی انگیزگی و ناامیدی در فوتسال حرف اول را می زند و با شرایطی که حاکم شده، بعید نیست تعداد تیم های منحل شده بیشتر از این هم بشود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.