ستاره‌های پرتغالی و آرژانتینی تیم‌های فوتبال رئال مادرید و بارسلونا باز هم در کنار یکدیگر برای کسب آقای گلی در لیگ اسپانیا تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، درخشش کریستیانو رونالدو در لالیگا یک بار دیگر باعث داغ شدن مبارزه این بازیکن با لیونل مسی بر سر عنوان آقای گلی شده است.

در بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ اسپانیا، رونالدو ۴ گل به خیرونا زد و مسی نیز یک بار دروازه بیلبائو را باز کرد تا کورس آقای گلی بین این دو بازیکن شکل بگیرد.

هم اکنون در جدول برترین گلزنان لالیگا، مسی با ۲۵ گل زده در صدر است و رونالدوی ۲۲ گله را پشت سرش می‌بیند؛ رونالدویی که تا هفته بیست و دوم فقط ۸ گل به ثمر رسانده بود، اما با درخششی بی‌نظیر و ۱۴ بار گلزنی در ۷ دیدار اخیر توانست باز هم کورس دو نفره‌ای را با مسی ایجاد کند، البته مسی هم در ۷ بازی اخیر همچنان به روند گلزنی‌اش ادامه داد و ۵ گل به ثمر رساند تا همچنان شانس اول آقای گلی باشد.

نکته مهم به تکراری بودن رقابت این دو بازیکن بازمی‌گردد. در واقع از سال ۲۰۱۰ به بعد مسی چهار بار (۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷) عنوان «پی‌چی‌چی» را به خود اختصاص داد و رونالدو نیز سه بار (۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵) به این مهم دست یافت. تنها لوئیس سوارز بود که در سال ۲۰۱۶ با آقای گلی‌اش توانست شکاف بین افتخارات مسی و رونالدو ایجاد کند. سوارز در فصل جاری هم ۲۱ گل به ثمر رسانده و در رده سوم ایستاده است.

جدول زیر نشان دهنده رونده گلزنی سه مهاجم برتر لالیگا در فصل جاری است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم پس از ۹ دیدار آینده، آیا رونالدو می‌تواند «پی‌چی‌چی»هایش را به مسی برساند یا ستاره بارسلونا تعداد آقای‌گلی‌هایش را به تعداد انگشتان یک دست خواهد رساند. شاید هم سوارز یک بار دیگر بتواند به سلطه این دو ستاره پایان بدهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.