بازیکن ایرانی تیم فوتبال آلکمار در گفت‌و‌گو با سایت فیفا بر انگیزه‌هایش برای کمک به تیم ملی ایران برای کسب نتایجی درخشان درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا) گزارشی درباره علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی تیم فوتبال آزد آلکمار هلند منتشر کرده است و در آن نقل قول‌هایی از بازیکن سابق داماش گیلان درباره موضوعاتی از جمله علاقه‌اش به سبک بازی مهدی مهدوی‌کیا و بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد. گزارش فیفا را در ادامه می‌خوانید:

عقل سلیم به ما می‌گوید با قهرمانانت ملاقات نکن چون ممکن است تصویر ذهنی بی‌عیب و نقصی که از آنها برای خودت ساخته‌ای خدشه‌دار و خراب شود. این قاعده شاید در مورد خیلی‌ها صدق کند اما ستاره در حال پیشرفت فوتبال ایران، علیرضا جهانبخش، یک نمونه بارز از استثناهایی است که مشمول این قاعده نمی‌شوند.

با تنها ۱۷ سال سن و در حالی که در زادگاه خود تازه اسم و رسمی برای خودش پیدا کرده بود، این بال جوان با مهدی مهدی‌کیا که بدون شک بزرگترین بازیکن کناری تاریخ تیم ملی بوده، ملاقات کرد (اشاره به هم‌تیمی شدن با مهدوی کیا در تیم داماش) و از آن زمان تلاش کرده است که پا در جای پای او بگذارد.

جهانبخش در این باره به سایت فیفا گفت: آن زمان، وقتی که تازه کارم را در فوتبال آغاز کرده بودم، مهدی یکی از بزرگترین بازیکنان تیم ملی ما بود. من این فرصت را داشتم که در باشگاه قبلی‌ام در ایران، داماش گیلان کنار او بازی کنم و آنجا بود که پی بردم او چه آدم فوق‌العاده‌ای است.

هم‌تیمی بودن با مهدی‌کیا در سواحل دریای خزر برای جهانبخش اما خیلی طولانی نبود و تنها ۶ ماه دوام داشت چرا که اسطوره فوتبال ایران که در جام جهانی ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، از داماش جدا شد.

جهانبخش ادامه داد: من همیشه با مهدی صحبت می‌کردم تا نظراتش را درباره فوتبال، زندگی و همه چیز بدانم. اگر فرصتی به دست آورم باز هم از این سؤالات از او خواهم پرسید (خنده). او همیشه در حق من لطف داشته، همیشه جواب سؤالاتم را می‌داد و راهی که از آن گذر کرده بود را به من نشان می‌داد. مهدی در داخل و خارج از زمین الگوی من بود. من هنوز هم با او ارتباط دارم و سؤال می‌پرسم. هنوز هم نظراتش را درباره فوتبال، دوران بازیگری‌ام و درباره گزینه‌هایی که پیش رویم قرار می‌گیرد جویا می‌شوم. مهدی هر وقت که به کمکش احتیاج داشتم به من کمک کرده است و من واقعاً قدردانش هستم. خیلی خوشحالم که چنین الگویی دارم.

درخش علیرضا در اروپا

درست مانند هم‌پست پیشکسوت خود، جهانبخش پروسه شهرت و کسب اعتبار را از زادگاه خودش آغاز کرد. با الهام گرفتن از مردی که با بیش از ۱۰۰ بازی ملی راه بازی در فوتبال اروپا را پیدا کرده بود، جهانبخش هلند را به عنوان عرصه ابراز وجود خود انتخاب کرد و حالا او یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان در ترکیب آلکمای است که شرایطی قابل قبول دارد و شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده. این بال ایرانی در ۲۳ گل از ۵۰ گل زده تیمش در این فصل لیگ هلند نقش داشته است و ۱۲ تای آنها را هم خودش با حرکت از جناحین زده است.

با وجود تواضعی که درباره شیوه تطبیق دادن خودش را لیگ هلند دارد و نسبت دادن آن به هم‌تیمی‌هایی فوق‌العاده‌ در آلکمار، پایان فصل جاری فوتبال باشگاهی در اروپا، زمانی است که یکی از جواهرات فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدرخشد. ایران، تیمی که از زمان حضورش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل متحول شده، اکنون هسته‌ای جوان دارد که به نظر می‌رسد آماده بردن تیم تحت هدایت کارلوس کی‌روش به مرحله‌ای بالاتر است.

جهانبخش می‌گوید: تغییراتی که در تیم ما در فاصله سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ ایجاد شد، سرعتی پایین داشته اما بسیار مثبت بوده است. ما مصمم هستیم کیفیت بازی بازیکنان جوان‌مان، انگیزه‌های‌مان و قدرتی که تیم‌مان دارد را به بهترین شکل ممکن نشان دهیم.

چالش‌های ایبرایی – آفریقایی در انتظار

این دوره جام جهانی از همین حالا برای ایران یک دوره تاریخی محسوب می‌شود، چرا که این تیم پیش از این هرگز دو دوره متوالی جواز حضور در جام جهانی را کسب نکرده بود. با این حال پاداش این تیم بابت بهترین صعودی که یک تیم تا به حال از قاره آسیا به جام جهانی داشته و داشتن سریعترین صعود بعد از برزیل، همگروهی با اسپانیا، پرتغال و مراکش بود.

جهانبخش در این باره هم به سایت فیفا گفت:«بدون شک این سخت‌ترین گروه جام جهانی است اما الان زمان نشان دادن توانایی‌ها است و ما هم چیزی برای از دست دادن نداریم. هر سه همگروه ما تیم‌های قدرتمندی هستند اما من فکر نمی‌کنم که ایران هم برای آنها حریفی ضعیف باشد. می‌دانیم که چطور باید بازی کنیم و سرمربی‌مان هم همه ما را با آمادگی کامل در اردو خواهد داشت. جام جهانی تورنمنتی است که شما در آن فقط باید مثبت اندیش باشید. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مردم را شاد کنیم. امیدوارم ۱۰ – ۱۵ سال دیگر هم ملی‌پوشان ایران وقتی دارند برای فرزندان‌شان خاطره تعریف می‌کنند به آنها بگویند که ما چه تیم فوق‌العاده‌ای بودیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )