پیشکسوت تیم فوتبال استقلال از دیدار دربی به عنوان ویترین لیگ یاد کرد و گفت: تیمی در این مسابقه به پیروزی می‌رسد که آرامش کافی داشته باشد.

یدالله اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دربی هشتاد وششم گفت: قبل از اینکه بخواهم راجع به دربی صحبت کنم باید بگویم دو تیم بازی های قبل خود را با پیروزی به پایان رسانده اند. سالها بود که این دو تیم دیدارهای قبل از دربی را با احتیاط انجام داده و به تساوی می رسیدند. اما استقلال توانست برابر فولاد خوزستان با ارائه یک بازی خوب و بی نقص چهار بر صفر حریف را شکست داده و با یک روحیه خوب آماده دربی باشد.

وی تأکید کرد: استقلال در تمام خطوط عملکرد قابل قبولی داشت. خط دفاع بدون اشتباه بود. خط هافبک بی نقص بود و خط حمله آبی پوشان توانست زحمات هافبک ها را به گل تبدیل کند. شاید تنها ناراحتی بازیکنان استقلال غیبت حسین حسینی و مصدومیت شدید پادوانی بود که خوشبختانه شرایط جسمی اش بهتر شده است.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: دو دیدار رفت و برگشت سرخابی ها ویترین لیگ است. همه چه علاقمندان و چه غیر فوتبالی ها انتظار این بازی را می کشند و بی صبرانه منتظرند ببینند چه نتیجه ای در این دیدار رقم خواهد خورد. حساسیت دربی آنقدر بالاست که چندروز قبل و بعد از دیدار همه راجع به این بازی صحبت می کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: پرسپولیس تقریبا قهرمانی اش مسجل شده و از این بابت مشکلی ندارد اما نمی خواهد دربی را واگذار کند زیرا می داند برد در مقابل استقلال برای هواداران از قهرمانی مهم تر است. این می تواند یک استرس برای پرسپولیس باشد ولی استقلال کاملاً فکر قهرمانی را از سر بیرون کرده و می تواند با آرامش بیشتری بازی کند.

وی در خصوص «مامه تیام» مهاجم جدید استقلال نیز یادآور شد: وقتی این بازیکن در یک دیدار دو گل به حریف می زند، نشان از هوشیاری و شناخت چارچوب دروازه را می دهد. اگرچه این بازیکن هنوز با سایر بازیکنان به طور کامل هماهنگ نشده و از لحاظ بدنی کمی با دیگر بازیکنان تفاوت دارد اما نشان داد که دروازه را به خوبی می شناسد و فهم فوتبالی بالایی دارد. اگر تیام شرایط بازی را درک کند و بداند این دیدار چقدر برای هواداران حساس است، می تواند نقش تأثیرگذاری در بازی داشته باشد.

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: روز پنجشنبه تیمی موفق خواهد بود که بدون استرس و با یک شرایط روحی خوب وارد زمین شود زیرا تجربه ثابت کرده بعضی اوقات یک تیم به مراتب بهتر از حریفش است اما آرامش تیم مقابل توانسته بر مسائل فنی برتری داشته باشد و در واقع این آرامش کلید موفقیت است.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که نتیجه دربی چه خواهد شد، گفت: پیش بینی این بازی کار مشکلی است اما معتقدم با شرایطی که استقلال از نظر روحی، روانی و فنی دارد، می تواند به پیروزی در این دیدار برسد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.