سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی سن و سال نمی‌شناسد و همه باید برای موفقیت آن کار کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: تیم ملی سن و سال نمی‌شناسد و همه باید برای موفقیت آن کار کنیم. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مهران شاهین‌طبع پس از برتری ایران مقابل عراق اظهار داشت: در آغاز بازی خوب نبودیم و بچه‌ها پس از چند سال به این فضا عادت نداشتند اما رفته رفته بهتر شدیم و کنترل بازی را در اختیار گرفتیم. همانطور که دیدید بازیکن اصلی که مقابل قزاقستان بازی کرده بودند به دلیل اینکه فرصت تمرین و ریکاوری نداشتیم یک مقدار خسته بودند فدراسیون تلاش کرد که بهترین پرواز را بگیرد اما پرواز وجود نداشت و به همین دلیل یک روز در قزاقستان ماندیم و آنجا تمرین کردیم. اما به هر حال باید به این نحوه مسابقات عادت کنیم. اینکه یک تیم ملی خوب داشته باشیم نیاز به سازماندهی خوب داریم و کسی که کنار زمین می‌ایستد و تیم را هدایت می‌کند وارث تمام عوامل پشت‌ صحنه است. باید برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم تا موفق شویم.

وی ادامه داد: هنوز تماشاگران و خانواده‌ها برای حضور در سالن بسکتبال عادت ندارند و همچنین بازیکنان هم در چنین بازی بازی نکردند و همیشه خارج از کشور بودند باید خودمان را تطبیق بدهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه آیا فکر نمی‌کنید این نحوه رقابت‌ها برای کشورها اروپایی بهتر از آسیایی باشد، گفت: در هر صورت هر طور فکر کنیم نتیجه‌اش خوب است این سیستم کهنه و پوسیده آسیا باید از بین برود و فدراسیون جهانی سیستم خوبی را طراحی کرده ما باید شرایطی درست به وجود بیاوریم و نحوه اطلاع‌رسانی‌مان بهتر شود. باید مدیران جوانی در فدراسیون آسیایی روی کار بیایند.

شاهین‌طبع  افزود: مردم ما هرچقدر هم تیم‌های باشگاهی را دوست داشته باشند اما عاشق تیم ملی هستند در این سیستم جدید رقابتی باید همه سازمان‌ها از جمله وزارت خارجه و سازمان گردشگری به کار گرفته شوند تا بسکتبال‌مان رشد کند. باید تبلیغات خوبی را پیش از مسابقات داشته باشیم.

وی در مورد اینکه برنامه بعدی‌تان چه خواهد بود، گفت: ما هنوز اطلاع دقیقی از شش ماه آینده نداریم و باید ببینیم چه می‌شود و اردوها و مسابقات‌ چگونه است. اردوهای متمرکز و طولانی دیگر جواب نمی‌دهد و بچه‌ها را خسته می‌‌کند. نظر ما این است که اردوها مقطعی و کوتاه‌مدت باشد و سازمان‌دهی خوبی روی بازیکنان ۲۲ و ۲۳ ساله داشته باشیم و ستاره‌ها را حفظ کنیم. وزین‌ بودن و وقار تیم ملی خیلی مهم است و باید در کنار آنها به بحث پشتوانه‌سازی اهمیت زیادی بدهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تشکر از مهران حاتمی سرمربی سابق تیم ملی گفت: از او تشکر می‌کنم چون زحمات زیادی کشید به نظر من در بازی اول مقابل عراق دستش خالی بود و صمد و حدادی را در اختیار نداشت.

شاهین‌طبع در مورد اینکه گفته می‌شود شاید سال آینده مهدی کامرانی هم برگردد، گفت: با او صحبت کرده‌ام اما باید یک مقدار زانودرد دارد و باید کار کند. تیم ملی سن و سال نمی‌شناسد. تماشاگران هم برای دیدن من به سالن نمی‌آیند شما هرچه ستاره در زمین داشته باشید تماشاگر هم لذت می‌برد. به عنوان مثال سرمربی اسپانیا اگر پنج بازیکن  NBA داشته باشد باز هم برادران گسول را هم در بازی حفظ می‌کند چون تماشاگران ازبازی آنها لذت می‌برند. در گذشته هم من به عنوان کمک‌مربی بودم و نمی‌توانستم نظرم را به سرمربی القا کنم. در مجموع تیم ملی با آمدن آنها تغییر کرده است با اسم و رسم نباید جلو برویم همه ما یک خانواده هستیم و امروز همه تماشاگران، رسانه‌ها و بازیکنان خوشحال بودند اگر اختلاف سلیقه هم داریم نباید در کار دخیل دهیم.

وی در پایان تأکید کرد: باید کیفیت بازی و تحمل‌مان را بالا ببریم. تماشاگران را سازماندهی کنیم و برای بازی‌های آینده مانند استرالیا آماده کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.