هفته بیست‌وپنجم لیگ دسته اول فوتبال امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، لیگ دسته اول فوتبال با برگزاری ۹ دیدار وارد هفته بیست‌وپنجم خواهد شد. هفته‌ای که به سبب دیدارهای خونه‌به‌خونه - بادران و ملوان - نفت مسجدسلیمان، حساسیت‌های زیادی خواهد داشت. بازی‌های این هفته را بررسی می‌کنیم:

*راه‌آهن تهران – مس رفسنجان، ورزشگاه راه آهن ( اکباتان ) تهران

داوران: محمد رضا مهرگان – رحیم حاجی بور – ولی کاوسی – ابوالفضل دوستی

۵ شکست متوالی در پنج هفته گذشته و کسب ۲۰ باخت در ۲۴ مسابقه، زردپوشان تهرانی را به انتهای جدول چسبانده و به نظر می‌رسد شاگردان بیاتی‌نیا دیگر امیدی به بقا در لیگ دسته اول ندارند. لوکوموتیورانان که ۲۱ امتیاز با فرار از منطقه سقوط فاصله دارند، در این مسابقه باید به مصاف یکی از بهترین تیم‌های نیم‌فصل دوم بروند.

مس در هفت هفته قبل، موفق به کسب ۱۵ امتیاز شده و خود را تا رتبه هفتم جدول بالا آورده است. شاگردان علی سامره هفته گذشته در یک بازی پُرحرف و حدیث، مقابل ملوان به تساوی رسیدند تا در نیم‌فصل دوم،‌ همچنان بدون شکست باقی بمانند. مس با پیروزی در این مسابقه می‌تواند حتی تا رده پنجم جدول هم بالا بیاید و خود را به مدعیان صعود برساند.

*شهرداری تبریز – نساجی مازندران، ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز

داوران: سیدعلی میرغفاری – سید یعقوب حجتی – امیرمحمد داود زاده – شبیر بهروزی

در کنار مس رفسنجان، قرمزپوشان تبریزی یکی از تیم‌های موفق نیم‌فصل دوم بوده‌اند. شهرداری، چهار مسابقه از هفت بازی گذشته را با کسب ۳ امتیاز از زمین خارج شده و تا حدودی از جمع فانوس به دستان فاصله گرفته است. پیروزی هفته گذشته مقابل ماشین‌سازی در دربی تبریز، روحیه مضاعفی به اعضای تیم شهرداری برای غلبه بر نساجی تزریق کرده است.

نساجی اما شرایط متفاوتی نسبت به شهرداری تبریز دارد. تیم محبوب قائمشهری با هدایت مهابادی، به یک امتیاز از سه بازی حساس اخیر دست یافته و تا جایگاه پنجم جدول سقوط کرده است. همچنین این تیم در دیدارهای خارج از خانه نتایج مناسبی کسب نکرده و کار سختی در تبریز مقابل تیم تازه متحول شده شهرداری تبریز خواهد داشت. باید ببینیم تیره‌روزی‌های نساجی در تبریز به پایان می‌رسد یا اینکه هواداران قائمشهری، باز هم اعتراض خود به مهابادی را با تشویق مهدی پاشازاده را نشان خواهند داد.

*ملوان بندر انزلی – نفت مسجد سلیمان، ورزشگاه تختی انزلی

داوران: محمد حسین زاهدی فرد –مهدی عالی قدر – حسین مرادی – مهردادخسروی

ملوانان در پنج هفته گذشته تنها یک پیروزی کسب کردند و به چهار تساوی رسیدند. ملوان با ۱۲ تساوی از این لحاظ گوی سبقت را از سایر تیم‌ها ربوده که اشتباهات داوری هم در توقف‌های پیاپی قوی سپید انزلی موثر بوده، اشتباهاتی که بارها صدای اعتراض دست‌نشان را درآورده است. مدیرعامل باشگاه ملوان هم از این مشکل به تنگ آمد و تهدید کرد که شاید این باشگاه به AFC و فیفا شکایت کند.

بیشتر بخوانید:

دست‌نشان: زحمات ملوان هدر رفت

در آن‌سوی میدان نفتی قرار دارد که با ۴۹ امتیاز و فاصله‌ای ۴ امتیازی نسبت به رده دوم، در صدر جدول لیگ دسته اول حضور داشته و مدعی اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود. سه پیروزی، سه تساوی و دو شکست، حاصل تلاش شاگردان محمود فکری در نیم‌فصل دوم بوده که سه برد نفتی‌ها هم مقابل سه تیم انتهای جدول بوده است. باید ببینیم جدال مربی باتجربه و استخوان خردکرده‌ای چون نادر دست‌نشان با مربی جوانی چون محمود فکری چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

*خونه‌به‌خونه مازندران – بادران تهران، ورزشگاه شهدای هفتم تیر بابل

داوران: موعود بنیادی فر – محمد عطایی-محمئرضا طالبی-محمدرضا منصوری فعال

حساس‌ترین مسابقه این هفته برای تصاحب رده دوم جدول و نزدیک شدن به صدر برگزار خواهد شد. پس از حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکت خونه‌به‌خونه، تیم بابلی روند مثبت و رو به رشدی طی می‌کند و امتیازات را برای صعود به خوبی جمع کرده است. این تیم پس از پیروزی در دربی مازندران مقابل نساجی و سپس برابر نفتِ صدرنشین، هفته قبل در خانه ایرانجوان بوشهر پیروز شد و جای بادران را در رتبه دوم جدول گرفت. خونه‌به‌خونه که با ۱۵ گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ یک را در اختیار دارد، مقابل بادرانی به میدان می‌رود که با ۳۷ گل زده، بهترین خط حمله دسته اول را در ترکیب خود می‌بیند.

بادران هم آماری مشابه ملوان دارد. این تیم در پنج دیدار اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده که آن هم مقابل راه‌آهنِ انتهای جدولی بوده است. نارنجی‌پوشان با این آمار ضعیف، فاصله‌ خود با صدر جدول را به ۵ امتیاز افزایش دادند و جایگاه خود را نیز به خونه‌به‌خونه تقدیم کردند. با بررسی نتایج اخیر دو تیم، می‌توان دریافت که خونه‌به‌خونه شرایط به مراتب بهتری نسبت به رقیب امروز خود دارد.

*گل‌گهر سیرجان - فجر سپاسی شیراز، ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر

داوران: احمد محمدی – احسان تیموری – بهزاد پناهی – عباس صادقی

عملکرد پُرفراز و نشیب شاگردان بگوویچ در هفته‌های گذشته،‌ باعث شد تا بردهای پُرگل گل‌گهر مقابل مس کرمان و صبای قم، این تیم را نهایتاً تا جایگاه دهم جدول بالا بیاورد و این تیم برای اضافه شدن به جمع مدعیان صعود، کار زیادی پیش رو دارد. زردپوشان شیرازی هم از چهار مسابقه اخیر خود، سه پیروزی کسب کرده‌اند و اکنون با حضور در رتبه چهارم جدول، یکی از مدعیان اصلی صعود به لیگ برتر محسوب می‌شود. فجر می‌تواند از مصاف خونه‌به‌خونه با بادران و امتیازات از دست رفته یکی از این دو تیم استفاده کند و خود را در هفته‌های آینده به رده دوم جدول برساند.

*آینده‌سازان برق جدید شیراز – ماشین‌سازی تبریز، ورزشگاه دستغیب شیراز

داوران: رضا قاسمی – محمد حسن محمدی – محمد علی ملا محمدی – وحید مالکی

جدال دو مربی پرسپولیسی. هشت هفته از آخرین پیروزی برق جدید در لیگ دسته اول می‌گذرد و این تیم از رتبه چهارم به جایگاه یازدهم جدول نزول یافته است. رحمان رضایی هفته قبل برای اولین بار روی نیمکت برق نشست، اما حضور او هم نتوانست شیرازی‌ها را مقابل صبای بحران‌زده به برد برساند. ماشین‌سازان هم هفته قبل بازی برده مقابل شهرداری تبریز را با شکست به پایان رساندند و اکنون پایین‌تر از این تیم، در رتبه چهاردهم جدول روزگار می‌گذرانند. رضایی و آقایی پیش‌تر در لباس پرسپولیس بازی کرده‌اند و باید ببینیم مصاف تیم‌های این دو مربی که هنوز خطر سقوط به لیگ دسته دوم را حس می‌کنند، چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت.

*اکسین البرز – مس کرمان، ورزشگاه انقلاب کرج

داوران: مجید محمدی –تورج عیوض محمدی-مهرداد نجفی-مرتضی عابدی

تیم متمول استان البرز با وجود حضور در رتبه ششم جدول و دارا بودن شانس صعود به لیگ برتر، در دو بازی گذشته نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و تنها یک امتیاز کسب کرد. روند ناموفق شاگردان لطیفی در بازی‌های خارج از کرج، ترمز این تیم را برای صعود به رده‌های بالاتر کشیده است. اکسین در دیدارهای خانگی با دیدارهای خارج از خانه کاملاً متفاوت است و شانس فراوانی برای غلبه بر مس کرمان دارد. مس با هدایت دارکو دراژیچ، دو پیروزی دلچسب در دو هفته قبل به دست آورده و در رده هشتم جدول حضور دارند.

*آلومینیوم اراک – ایرانجوان بوشهر، ورزشگاه امام خمینی اراک

داوران: سعاد وفاپیشه-علیرضا شهری-مرتضی فاطمی صدر-سعید باهنر

آبی‌پوشان اراک هفته قبل شکست سنگینی در خانه فجر سپاسی متحمل شدند و ششمین بازی بدون پیروزی آلومینیوم را پشت سر گذاشتند. آلومینیومی‌ها این هفته در دیداری ۶ امتیازی، میزبان ایرانجوان خواهند بود.پس از شکست خانگی هفته قبل ایرانجوان مقابل خونه‌به‌خونه که دومین باخت متوالی این تیم بود، غلامرضا دلگرم از هدایت ایرانجوان استعفا کرد و این تیم بدون سرمربی به مصاف آلومینیوم خواهد رفت.

*شهرداری ماهشهر – صبای قم، ورزشگاه شهدای ماهشهر

داوران: کیوان علی محمدی – میلاد قاسمی – مجتبی غریب –میثم حیدری

شاگردان علیرضا مرزبان در هفته‌های گذشته، روندی سینوسی پیموده و دو پیروزی، دو شکست و یک تساوی در پنج هفته اخیر کسب کرده‌اند. مرزبان که سابقه مربیگری در پرسپولیس را دارد،‌ باید به مصاف سرمربی تازه‌کار و جوانی برود که پیش‌تر در استقلال توپ زده است. محمد مومنی هفته قبل اولین تجربه خود را با صبای قم پشت سر گذاشت که یک امتیاز برای این تیم به ارمغان آورد. صبا ۱۳ امتیاز با فرار از منطقه خطر فاصله دارد و برای رهایی از سقوط به لیگ دسته دوم، امتیازات پیش رو برای این تیم بسیار حیاتی خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.