نبرد بزرگ برای تصاحب اولین جام فصل فوتبال انگلیس نشان خواهد داد ۲ مربی بزرگ دنیای فوتبال تا چه اندازه در مواقع حساس به اوضاع مسلط هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،آرسنال هر چقدر در قهرمانی در لیگ برتر ناتوان نشان می‌دهد، به همان میزان طی سال‌های اخیر تبحرش در بردن فینال‌های حذفی داخلی را نشان داده اما وقتی نام رقیب بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس، منچسترسیتی قدرتمند گواردیولا باشد، اندکی از رویاپردازی‌های تیم ونگر کاسته خواهد شد. جدال منچسترسیتی و آرسنال در بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس از ساعت ۲۰ فردا (یکشنبه) به میزبانی ورزشگاه ویمبلی لندن، نشان خواهد داد ۲ مربی بزرگ دنیا چقدر درمواقع حساس روی تیم‌شان و شرایط بازی تسلط دارند.

اوضاع مشابه

منچسترسیتی هر چند در پایان دیداری که به درگیری لفظی و فیزیکی گواردیولا و آگوئرو با هواداران و مربی ویگان انجامید، جام حذفی انگلیس را از دست داد اما آمادگی فراوانی دارد و بعید به نظر می‌رسد این ماجرا در روحیه تیم آبی‌پوش تاثیر منفی گذاشته باشد. آرسنال هم با با وجود شکست ۲ بریک مقابل تیم سامان قدوس در بازی برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا صعودی میلی‌متری را تجربه کرد. ۲ تیم با نتایجی مشابه در جدال قبلی به مصاف هم می‌روند و محکوم به پیروزی هستند.

غایبان فینال

لاکازته، کاسورلا و مخیتاریان، غایبان آرسنال در این فینال را تشکیل می‌دهند اما خبر خوب برای ونگر، بازگشت رمزی مصدوم به ترکیب است. منچسترسیتی، دلف را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت و حضور استرلینگ مصدوم هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. مندی کماکان در حال درمان مصدومیت در اتاق فیزیوتراپی منچسترسیتی است.

رویارویی‌های قبلی

در ۱۹۲ بازی قبلی، آرسنال ۹۶ بار پیروز شده، منچسترسیتی۵۱ برتری به دست آورده و ۴۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.

نکات کلیدی

*آرسنال در حالی برای هشتمین بار راهی بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس می‌شود که بیش از هر تیم دیگری در تاریخ این رقابت‌ها، فینال را باخته است. آن‌ها در ۷ حضور ۵ بار شکست خورده‌اند.

*منچسترسیتی برای ششمین بار (سومین بار در ۵ فصل اخیر) به بازی نهایی جام اتحادیه انگلیس رسیده و تا به حال ۴ بار قهرمان شده است.

*این اولین فینال مهم بین ۲ تیم محسوب می‌شود و آرسنال هر ۲ بازی قبلی در ورزشگاه ومبلی را از منچسترسیتی برده است.

*در صورت قهرمانی آرسنال، ونگر به هشتمین مربی فاتح هر ۳ جام داخلی فوتبال انگلیس تبدیل می‌شود.

ترکیب احتمالی

آرسنال: اوسپینا، کوشیلنی، مصطفایی، مونرئال، بیرین، الننی، ژاکا، ویلشر، اوزیل، رمزی و اوبامیانگ

منچسترسیتی: کابایرو، کمپانی، اوتامندی، واکر، زینچنکو، فرناندینیو، دی‌بروین، سیلوا، استرلینگ، سانه و آگوئرو

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.