مدیرعامل سابق باشگاه پاس گفت: تصمیمات غلطی که مدیران ارشد سیاسی در استان همدان برای پاس گرفتند سرنوشت امروز این تیم را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سقوط پاس به لیگ سه شوک بزرگی بود که فوتبال ایران وارد کرد. یکی از دو تیم ستاره دار فوتبال کشور که قهرمانی آسیا را تجربه کرده است حالا محکوم به حضور در لیگ سه است.

عبدالحمید رمضانی از مدیران قدیمی باشگاه پاس است. او قبل از انتقال پاس به همدان و بعد از انتقال آن در چرخه مدیریت این باشگاه حضور داشته است و در دو مقطع نیز مدیرعامل باشگاه پاس همدان بود. رمضانی در گفتگو با خبرنگار مهر به برخی از اتفاقاتی که در رقم خوردن سرنوشت امروز پاس نقش داشت اشاره کرد.

* بعد از مرادی پاس روی خوش ندید

پاس در بدو ورود به همدان روزهای خوبی داشت. روزهایی که بهروز مرادی استاندار همدان بود. او عاشق فوتبال و پاس بود و انصافا در زمان حضور ایشان پاس با کمترین مشکل زیر ساختی، نرم افزاری و سخت افزاری مواجه بود. از کمترین مشکلات مالی و مدیریتی رنج می برد و با درک بالایی که بهروز مرادی از ورزش و به خصوص فوتبال داشت پاس روزهای خوبی را در همدان تجربه کرد. اما واقعیت این است بعد از تغییر استاندار همدان و جابجایی مرادی، این تیم دیگر روزهای خوش به خود ندید.

به جز دکتر مرادی، حمیدرضا حاج بابایی دیگر حامی تیم پاس در همدان بود که البته ایشان معمولا سمت های اجرایی در تیم نداشت. اما همواره چه در حوزه مجلس بودند یا در وزارتخانه در حد توان و بضاعت کمک رسان تیم پاس بودند. به جرات می گویم به جز این دو هیچ یک از مدیران دیگر استانی دلسوز پاس نبودند.

* یک ساختمان ساز را مدیر پاس کردند

اصلا در مورد خودم صحبت نمی کنم. اما روزی که مرا از مدیریت این تیم برکنار کردند انتظار می رفت یک مدیر قوی تر از من را به جای من انتخاب کنند. نه این که فردی را به جای من بگذارند که یک تیم را در نقش مدیرعامل سقوط داده و بعنوان دستخوش مدیریت پاس را به او بدهند. همانروز به استاندار همدان گفتم این تصمیم شما مثل این است که یک بنز را برداشتید و یک ژیان مهاری اوراقی را به جای آن گذاشته‌اید.

پاس را روزی نابود کردند که حکم مدیریت پاس را تقدیم یک ساختمان ساز که باعث سقوط تیم الوند شده بود کردند. امیدوارم افرادی که پشت پرده این اتفاقات بودند الان پاسخگوی جامعه فوتبال ایران باشند. فردی که سالها در پشت پرده تصمیمات کلیدی برای این تیم می‌ساخت اما کمتر به چشم می‌آمد و حالا به ظاهر در حوزه ورزش همدان نقشی ندارد باید پاسخگوی انتخابات آن روزش باشد.

* کاسب بودند نه عاشق

بعضی از این آقایان هم نقش عاشق را برای پاس بازی می کردند اما در عمل کاسب بودند. آنها از طریق پاس کسب و کارشان را رونق دادند. افرادی که در کار ملک و زمین و ساختمان بودند و سوار اریکه مدیریت این باشگاه شدند از رانت پاس استفاده کرده الان کجا هستند؟ آنها زدند و بردند و پاس را به این روز انداختند و الان هم هیچ اسمی ازشان نیست. تاکید می کنم آنها نه برای خدمت آمده بودند و نه عاشق بودند. آنها کاسب بودند و کاسبی شان را هم کردند.

* همه تیم ها در زمان نیکبخت سقوط کردند

در زمان استانداری آقای نیکبخت ورزش همدان و به خصوص فوتبال این استان به روزهای سیاه خود رسید. از کشتی و والیبال همدان که برای خود قطبی در کشور بودند هیچ خبری نیست. تیم الوند از لیگ یک به لیگ دو سقوط کرد و سپس منحل شد و تیم پاس هم از لیگ یک به لیگ دو سقوط کرد و از لیگ دو راهی لیگ سه شد و هیچ بعید نیست منحل شود.

استاندار کنونی همدان کارنامه روشنی در بخش ورزش نداشتند و این تیم در هیچ رشته ورزشی در سطوح بالای کشور حضور ندارد. در واقع مسئولین استانی همدان در خصوص تیم پاس خودزنی کردند و پاس در میادین فوتبال مغلوب نشد، بلکه مغلوب سیاستگزاری‌های غلط مدیران استانی این استان شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.