پیشکسوت تیم فوتبال تراکتورسازی، گفت: شاید مدافع خارجی با دادن زمان شرایط بهتری پیدا کند اما تا او بخواهد با تیم هماهنگ شود، هواداران پیر شدند.

پیشکسوت تیم فوتبال تراکتورسازی، گفت: شاید مدافع خارجی با دادن زمان شرایط بهتری پیدا کند اما تا او بخواهد با تیم هماهنگ شود، هواداران پیر شدند. علی اکبر ذوالمجیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شکست تراکتورسازی مقابل الغرافه و قبول دومین باخت در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: در دو بازی آسیایی تراکتورسازی بد کار نکرد. ساغلام تازه آمده و کار در آسیا سخت است. بی دقتی و ناهماهنگی بازیکنان باعث شد تیم نتواند نتیجه بگیرد. بازیکنان باید بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند آنها اگر به این مسئله باور پیدا کنند عملکرد بهتری خواهند داشت. بازیکنان از یک پنالتی خود هم نتوانستند استفاده کنند. اگر دقت بالا برود و تیم به خود باوری برسد شرایط خیلی بهتر خواهد شد.

وی در مورد اینکه عدم خودباوری آیا به خاطر ضعف کادرفنی است، تصریح کرد: برخی بازیکنان تیم کم تجربه هستند و تا بخواهند جا بیفتند نیاز به زمان دارد. این مسئله در تیم‌های بزرگ دنیا هم وجود دارد. بازیکن برای رسیدن به هماهنگی زمان می‌خواهد. باید با بازیکنان صحبت کرد و به آنها انگیزه داد. باید استرس از تیم گرفته شود. بازیکنی که پشت ضربه پنالتی می‌ایستد و توپ را به راحتی از دست می‌دهد نشان از استرس دارد. سرپرست تیم و علیرضا پژمان مربی تیم می‌توانند در این امر کمک حال باشند.

پیشکسوت تراکتورسازی در مورد انتقادات از ترکیب تیم و اینکه چرا محمد ایرانپوریان نیمکت نشین بود، عنوان کرد: در دو سه سال اخیر ۵۰ درصد تیم ایرانپوریان بوده است. هر زمان او آماده و سرحال باشد تراکتورسازی راه می‌افتد. نباید به خاطر یک موضوع کوچک این بازیکن را روی نیمکت نشاند. او در این سال‌ها هم خوب گل می‌زند هم خوب پنالتی می‌گیرد و خوب پنالتی می‌زند.  ایرانپوریان در تراکتورسازی نقش مسی را در بارسلونا دارد. باید به او اطمینان خاطر بدهند و اجازه ندهند وارد حاشیه شود. اینکه او را نیمکت نشین کنند تیم را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی در مورد اینکه خیلی از کارشناسان بازیکنان خارجی این تیم را در حد تراکتورسازی نمی‌دانند، گفت:  بازی مهاجم این تیم را در یکی  دو بازی دیدم. او اصلا در سطح تراکتورسازی نیست. شاید هم او در سطح این تیم باشد اما فعلا جا نیوفتاده است. در این چند بازی  عمکلرد خوبی ندیدیم. در آسیا فرصت اشتباه نیست. به نظر من نباید این بازیکنان جذب می‌شدند. بازی‌های زیادی باقی نمانده بود و با همین نفرات می شد نتیجه خوبی گرفت.

ذوالمجیدیان در مورد عملکرد  مدافع خارجی این تیم، عنوان کرد: با یک بازی نمی توان در این مورد نظر داد بازیکنی مثل شجاع خلیل‌زاده با چند سال حضور  در لیگ برتر وقتی به پرسپولیس آمد بعد از چند بازی توانست خودش را جا بیاندازد و در ابتدا از او انتقاد می‌شد. این مدافع را هم نمی‌دانیم در چه سطحی است و آیا تفکر حرفه‌ای دارد یا نه. این بازیکن تا بخواهد با تیم هماهنگ شود زمان می‌برد و فکر کنم تا او هماهنگ شود هواداران پیر خواهند شد.  به نظر من نباید این بازیکنان جذب می‌شدند. برخی بازیکنان عملکردشان نا مشخص است. برخی در تمرین عالی و در بازی ضعیف هستند. فوتبال شرایط خاصی دارد و باید با در نظر گرفتن جمیع جهات نتیجه گیری کرد. برای جذب یک بازیکن باید عملکرد فصل قبل او را بررسی و آنوقت اقدام به تصمیم گیری کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.