دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد پیش از هر بازی به هر کدام از حریفان تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ قالیچه‌ای اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم قرعه‌کشی بلیت‌‌های ثبت‌‌نامی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت:‌ در ابتدا باید از استقبال خوب مردم تشکر کنم. مراسم قرعه‌کشی با حضور نمایندگان حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین سازمان میراث فرهنگی به شکل خیلی خوبی برگزار شد و بعد از قرعه‌کشی بلیت‌ها در اختیار عزیزانی که ثبت‌نام کرده بودند، قرار گرفت.

دبیر فدراسیون فوتبال درباره اینکه چه تمهیداتی برای جام جهانی اندیشیده شده است، خاطرنشان کرد: ما برای این رقابت‌ها فرش‌های ویژه‌ای را که تصویری از حرم امام رضا (ع) و همچنین نمایی از شهرهای اصفهان، تهران، تبریز،‌ لوگوی فدراسیون فوتبال ایران و روسیه و همچنین لوگوی جام جهانی روی آن نقش بسته شده است، طراحی کرده‌ایم که توسط هنرمندان خوب آذربایجان بافته می‌شود و ما آنها را به فیفا و فدراسیون روسیه اهدا خواهیم کرد. همچنین قالیچه‌هایی را به سه کشور مراکش، اسپانیا و پرتغال و یکی دو تیم احتمالی بعد که در مراحل بعد به آنها خواهیم خورد، کنار گذاشته‌ایم.

ساکت ادامه داد: این کار برای بهتر معرفی شدن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در بخش‌های فرهنگی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که توسط سازمان میراث فرهنگی عملی خواهد شد. وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه نیز در این راه ما را کمک خواهند کرد تا زمینه هرچه بهتر گردشگری فراهم شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد که در جام جهانی شاهد فروش بلیت در بازارسیاه نباشیم، گفت: فیفا تمام تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده است. هر فردی که برای تماشای بازی‌های جام جهانی به روسیه می‌رود، غیر از اینکه پاسپورت دارد، آی‌دی به او داده می‌شود که تمام مشخصاتش روی آن وجود دارد و این مشخصات باید با بلیتی که در اختیار او قرار می‌گیرد، مطابقت داشته باشد. دوستانی که به دنبال تهیه بلیت هستند باید تمام مسائلی که فیفا روی سایتش اعلام کرده را به دقت مطالعه کند تا مشکلی برای‌شان پیش نیاید. همه چیز روی سایت فیفا روشن و واضح است.

دبیر فدراسیون فوتبال راجع به اینکه تیم‌ها در جام جهانی بعد از هر بازی در چه محلی اسکان پیدا خواهند کرد، گفت: طراحی که در این مورد انجام شده به این شکل است که هر کشوری که در جام جهانی حضور دارد از همان ابتدا در کمپی مستقر می‌شود و بعد از هر بازی که در هر ورزشگاه انجام می‌دهد مجدداً به کمپ خود باز خواهد گشت.

ساکت درباره بلیت‌فروشی جام جهانی در مراحل بعدی نیز عنوان کرد: بلیت‌های جام جهانی از چند طریق در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد که امروز مرحله اول آن را دیدید. در این مرحله به نوعی هشت درصد از ظرفیت بلیت‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. شکل دیگر بلیت‌فروشی هم روی سایت فیفا آمده و در آنجا توضیح داده شده است. قطعاً مرحله دیگری هم در آینده برای بلیت‌فروشی از سوی فیفا اعلام خواهد شد اما آنچه مشخص است ما دیگر مرحله دیگری برای فروش بلیت‌ها نخواهیم داشت.

وی در ارتباط با درگیری اخیر مشاورش با مربی تیم ملی یادآور شد این موضوع در حال بررسی است و آقای تاج در مورد آن پاسخ خواهد داد.

دبیر فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا درگیری رخ داده مورد بررسی قرار گرفته و به نتیجه‌گیری رسیده است، گفت: همان‌طور که گفتم موضوع در حال رسیدگی است.

ساکت در پایان در پاسخ به این سوال که آیا کی‌روش به ایران آمده است یا نه، افزود: بله او در ایران به سر می‌برد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.