رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان گفت: انتقاد سرمربی ما به یک رویکرد کلی است و شخص خاصی را مخاطب قرار نمی‌دهد.

محمدرضا شریف در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اشتباهات داوری علیه تیم فوتبال فولاد خوزستان در بازی‌های اخیر لیگ برتر اظهار داشت: اصفهانیان (رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال) لطف کرد و با من تماس گرفت و ما درباره داوری صحبت‌های زیادی کردیم. درخواست ما این بود که در رابطه با انتخاب داوران توجه بیشتری شود و برای بازی‌های حساسی که پیش‌رو داریم داوران باتجربه‌‌ای را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: طبیعتاً ما در بازی‌های اخیر از اشتباهات داوری متضرر شده‌ایم. جایگاه‌مان خیلی حساس است و روی امتیازات باز‌ی‌ها حساب باز کرده‌‌ایم اما این اتفاق در دو بازی گذشته ما رخ نداد. بعد از بازی با گسترش نصیر‌زاده که خود جزو با سابقه‌ترین کارشناسان داوری و الان هم مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد است در مسیر بازگشت ما از تبریز به اهواز در هواپیما حضور داشت و گفت که آن صحنه پنالتی بوده است. نصیرزاده با اینکه مدیرعامل تیم حریف بود اما آن پنالتی را تایید کرد.

شریف با اشاره به اینکه در نیم فصل نخست نیز اشتباهات داوری علیه فولاد کم نبوده, تصریح کرد: اشتباهات نیم اول این تفاوت را با اشتباهات الان دارد که در نیم‌فصل اول حساسیت‌ها کمتر بود و فرصت برای جبران وجود داشت و ما این اشتباهات را پیگیری هم کردیم. توقع داشتیم تمهیداتی اندیشیده می‌شد تا اشتباهات داوری در این مدت کمتر شود اما در عمل اشتباهات تاثیر‌گذار افزایش هم پیدا کرده است. باید در این باره به دنبال یک برنامه‌ریزی باشیم.

رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان درباره انتقاد پورموسوی از اینکه برای بازی پیش‌رو فولاد مقابل نیز یک داور جوان را در نظر گرفته‌اند, خاطرنشان کرد: انتقاد سرمربی ما به یک رویکرد کلی است و شخص خاصی را مخاطب قرار نمی‌دهد و به همین دلیل کاملا بجا است. کما اینکه می‌دانیم ناظمی هم در عین جوانی داور خوب، بسیار عادل و سالمی است. در این بازی هم قضاوت خوبی خواهد کرد و انتظار هم داریم به همین شکل باشد. این داور هم مانند دیگر داوران مورد اعتماد ما است و به هیچ وجه حساسیتی روی شخص وجود ندارد ولی روی صحت عملکرد متوالی داوری و قضاوت عادلانه داوران همیشه حساسیت هست و هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم این حساسیت افزایش می‌یابد و حق هم همین است.

وی با بیان اینکه همه داوران برای ما مورد احترام هستند اضافه کرد: ما به سلامت کاری داوران شک نداریم و فضا کاملا فضای سالمی است فقط می‌ماند صلاحیت و توان فردی در کار که ما برای هرچه بهتر آن توقع داریم و توقع‌مان نیز به حق است. باشگاه‌ها هزینه‌های زیادی می‌کنند و ممکن است با اتفاقاتی مانند یک سوت اشتباه داور اسپانسر‌ها را از سرمایه‌گذاری در فوتبال دور کند.

شریف گفت: باشگاه‌ها همگی تحت عنوان شرکت‌هایی آمده‌اند و در فوتبال به دنبال این هستند که به مسؤلیت اجتماعی‌‌شان بپردازند چرا که با تشکیل یک تیم و موفقیت آن موجی از امید, نشاط و هم‌دلی در دل مردم به عنوان مثال خوزستان تشکیل می‌شود اما با یک سوت اشتباه تمام این بردار‌های مثبت ناگهان منفی می‌شود و موجی از سرخوردگی و هجمه در بین مردم علاقمند ایجاد می‌شود. علاوه بر این باعث می‌شود انگیزه شرکتی که به تیمداری روی آورده و اسپانسر‌ها کم شود.

رئیس هیئت مدیره باشگاه فولاد خوزستان در پایان به تسنیم گفت: در این حالت باشگاه‌ها دو راه دارند. اول اینکه خدمات‌شان را در قالب مسئولیت اجتماعی به جای فوتبال به نحوی دیگر به مردم ارائه دهند و راه دیگر اینکه به ناچار به دنبال راه‌های دیگری در مدیریت‌ فوتبال باشیم که در مجموعه فولاد خوزستان هیچ‌وقت این اتفاقات رخ نخواهد داد. اگر قرار باشد توزیع خدمات و چیدمان‌ها برای تیم‌ها دسته‌بندی و تابعی از میزان روابط و اولویت‌ها شود این یک سیاست غلط است و خدمات به همه تیم‌ها باید یکسان و فارغ از ساختار‌ها لحاظ شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.