هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتسال در حالی برگزار می‌شود که مس می‌تواند دو هفته زودتر به قهرمانی این رقابت ها دست یابد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، لیگ برتر فوتسال از ساعت ۱۶ امروز (پنجشنبه) با هفت دیدار به ایستگاه بیست‌وچهارم خود می‌رسد. هفته‌ای که ممکن است قهرمانی مس سونگون قطعی شود. مسابقات این هفته را بررسی می‌کنیم:

* پارسیان شهر قدس - شهروند ساری

داوران: کمال بایزیدی، رضا پورشایگان، علی حفیظی و مهدی کرد

با روند سینوسی پارسیان در هفته‌های اخیر، شاگردان محمود خوراکچی به سقوط نزدیک شده‌اند. این تیم با ۱۹ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول قرار دارد و خطر سقوط را حسابی احساس می‌کند. این خطر از شهروندِ ۲۹ امتیازی عبور کرده و یاران محمد طاهری اینک به دنبال حضور در نیمه بالایی جدول هستند. شهروند اکنون در رده هشتم جدول قرار دارد که یک پله از جایگاه شهروند در پایان لیگ سال گذشته، پایین‌تر است.

* آتلیه طهران قم - تأسیسات دریایی

داوران: محمودرضا نصیرلو، قباد فتح‌الهی، ولی امجدی و ایمان غلامی

آتلیه‌داران پس از پیروزی ۵ بر صفر مقابل هیئت فوتبال قم، به سه تساوی متوالی دست یافتند. آتلیه طهران دو تیم مدعی قهرمانی یعنی تأسیسات دریایی و گیتی‌پسند را متوقف کرد و در اولین سال حضور در لیگ برتر، در جایگاه قابل قبولِ پنجم حضور دارد. تأسیساتی‌ها اما سخت به دنبال غلبه بر تیم قمی و کاهش فاصله با صدر جدول هستند. شاگردان وحید شمسایی در صورت توقف گیتی‌پسند در مشهد می‌توانند جای مدافع عنوان قهرمانی را در جایگاه دوم جدول بگیرند و خود را به صدر جدول نزدیک‌تر کنند. این در حالی است که سرمربی - بازیکن تأسیسات دریایی، قهرمانی مس را به این تیم تبریک گفته، اما برای اینکه از ناکامی تیمش در دومین فصل متوالی جلوگیری کند، دست از تلاش برای قهرمانی نمی‌کشد.

* مقاومت قرچک - آذرخش بندرعباس

داوران: علی حجی‌زاده، حسین توانا، علی زنگنه و امید ظریفیان

به نظر می‌رسد مقاومتی‌ها هم در افول به سر می‌برند. این تیم از پنج هفته اخیر، تنها یک پیروزی به دست آورده و تا جایگاه نهم جدول سقوط کرده است. مقاومت هفته قبل شکست سنگینی در خانه تأسیسات دریایی متحمل شد و پیروزی مقابل آذرخشِ متحول شده، روحیه بازیکنان مقاومت را تقویت خواهد کرد. شاگردان عباس روزپیکر نیز در پنج هفته گذشته، ۱۱ امتیاز کسب کردند و دو تساوی این دو تیم مقابل تأسیسات دریایی و گیتی‌پسند بود. باید ببینیم جاه‌طلبی آذرخشی‌ها که اکنون در رتبه هفتم جدول حضور دارند، ادامه خواهد داشت و تیم بندرعباسی می‌تواند خود را به جایگاه پنجم جدول برساند یا خیر.

* مس سونگون ورزقان - مقاومت البرز

داوران: وحید سلیمانی، علی حاتمی، یوسف افضلی و ابراهیم آخوندی

سونگونی‌ها با عملکرد درخشان خود در ۲۳ هفته گذشته، نام خود را به عنوان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی مطرح کرده‌اند. شاگردان حمید بی‌غم با ۹۵ گل زده و ۳۹ گل خورده، بهترین عملکرد را در خطوط دفاعی و هجومی از خود نشان داده‌اند و کار سختی برای رقم زدن اولین قهرمانی خود در لیگ برتر ندارند. در صورت توقف تأسیسات دریایی و گیتی‌پسند و غلبه مس بر مقاومت البرز، مس قهرمانی خود را دو هفته زودتر از پایان لیگ جشن می‌گیرد و به انتظار سه ساله خود در کسب این مقام خاتمه می‌دهد.

مقاومت البرز هم با دو تساوی و یک شکست از سه بازی گذشته، به سقوط به لیگ یک نزدیک شده است. این تیم در صورت شکست در تبریز مقابل صدرنشین، از رده دهم هم پایین‌تر می‌آید و کارش برای حفظ سهمیه استان البرز در لیگ برتر سال آینده، سخت‌تر می‌شود.

* شهرداری ساوه - لبنیات ارژن شیراز

داوران: وحید عرض‌پیما، هادی میراسماعیلی، هادی ترابی و علیرضا قربانی

در صورتی که بسیار از طرفداران فوتسال تصور می‌کردند شروع طوفانی رضا لک در شهرداری ساوه در نیم‌فصل دوم به فاصله گرفتن این تیم از جمع انتهای جدولی‌ها منجر می‌شود، نماینده ساوه چهار مسابقه آخر خود را با شکست پشت سر گذاشت تا همچنان به سقوط به لیگ یک نزدیک باشد. این مسابقه که بین تیم‌های یازدهم و دوازدهم جدول برگزار می‌شود، اهمیت بسیاری برای هر دو تیم برای فرار از انتهای جدول دارد.

ارژن که یک رده از رقیب امروز خود پایین‌تر است، در صورت غلبه بر شهرداری در ساوه، امید بسیاری برای بقا در لیگ برتر خواهد داشت. شرایط مالی و امکانات دو تیم هم مشابه است و بازیکنان دو تیم با روحیه‌ای نه چندان مطلوب پا به این مسابقه می‌گذارند.

* فرش‌آرای مشهد - گیتی‌پسند اصفهان

داوران: علیرضا عبدالغنی، حمیدرضا قدسی راغب، میلاد امیری و میلاد حمزه

فرش‌آرا امسال عملکردی همانند فصل گذشته از خود نشان داده و به حضور در میانه جدول اکتفا کرده است. این تیم در این فصل از لحاظ مالی مشکلات زیادی داشته و با ۳۲ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارد.

گیتی‌پسند اما به خوبی به اهمیت این دیدار واقف است. شاگردان حسین شمس در صورت از دست دادن پیروزی، باید تماشاگر جشن قهرمانی مس سونگون باشند و قهرمانی را از دست بدهند. گیتی‌پسندی‌ها در صورت غلبه بر فرش‌آرا، می‌توانند هفته آینده مس سونگون را در اصفهان شکست دهند و بیش از پیش به تصاحب صدر جدول امیدوار باشند. با توقف مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر، تأسیسات دریایی می‌تواند به جایگاه دوم جدول برسد و گیتی‌پسند به رده سوم جدول سقوط کند.

* ملی حفاری اهواز - هیئت فوتبال قم

داوران: ولی صفارها، مصطفی زینی، رحیم محمدی و محمدمهدی حقوقی

زردپوشان اهوازی فصل را با نتایج ناامیدکننده‌ای آغاز کردند تا اکنون با تأسیسات دریاییِ رده چهارمی، اختلافی ۱۰ امتیازی داشته باشند. حفاری که اکنون حاشیه امنیتی ۶ امتیازی با رده پنجم جدول دارد، امیدوار است با شکست هیئت فوتبالِ سقوط کرده، رتبه چهارم خود را در پایان فصل قطعی کند.

هیئت فوتبال به رده‌ای که از ابتدای فصل پیش‌بینی می‌شد رسید. این تیم که مشخص نبود در لیگ برتر امسال شرکت می‌کند یا خیر، با شرایط اسفناکی به مسابقات رسید و در حالی که با مشکلات مالی بسیاری مواجه بود، به لیگ برتر ادامه داد. هیئت فوتبال هفته گذشته و پس از تحمل شکست مقابل مس سونگون، سقوط خود را سه هفته زودتر به لیگ دسته اول قطعی کرد. باید ببینیم آیا مدیران این باشگاه و مسئولان هیئت فوتبال استان قم، تمایلی به ادامه حیات این تیم دارند یا یکی از سهمیه‌های فوتسال قم به فروش خواهد رسید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.