مربی پیشین تیم ملی ایران معتقد است اگر ایران با تیم‌های بزرگ بازی کرده بود، می‌توانست از گروه خود در جام جهانی صعود کند.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره هم‌گروهی ایران با پرتغال، اسپانیا و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: کار بسیار سختی در پیش داریم و نمی‌توانیم در جام جهانی اهداف بلندپروازانه و بلندمدت در نظر بگیریم. باید تلاش کنیم در این رقابت‌ها در یک بازی پیروز شویم یا یکی دو امتیاز کسب کنیم.

وی افزود: مهم‌ترین نکته در جام جهانی این است که به جای ارائه بازی محتاطانه و دفاعی و نمایشی بد، بازی خوبی به نمایش بگذاریم. امیدوارم ایده‌های کادر فنی در این راه به ما کمک کند. ما در تمام این هشت سال تلاش کردیم پشت تیم‌های بزرگ مخفی شویم. تجربه بازی مقابل تیم‌های بزرگ را نداریم.

مربی پیشین تیم ملی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران می‌تواند از گروه خود در جام جهانی صعود کند، گفت: اگر با تیم‌های بزرگ بازی کرده بودیم و تجربه دیدار با این تیم‌ها را داشتیم، می‌توانستیم تصور کنیم چهار امتیاز بگیریم و شانس صعود برای خود قائل شویم. خودمان را پشت تیم‌های بزرگ پنهان می‌کنیم و تیم جوانی داریم. بازیکنان ما جوان هستند و تجربه بازی مقابل تیم‌های بزرگ را ندارند.

افاضلی درخصوص گروه سایر تیم‌های آسیایی گفت: عربستان با قرعه خوبی مواجه شده است. تیم‌های آسیایی گروه‌های اول و هشتم (عربستان و ژاپن) در آسان‌ترین گروه‌ها قرار گرفته‌اند و این دو تیم می‌توانند حتی از گروه‌های خود صعود کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )