مهدی تاج همراه با دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال فردا به کمیته ملی المپیک می روند تا وضعیت فوتبال را برای حضور در بازی های آسیایی و المپیک پیش رو بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اگرچه فوتبال طی دو دوره گذشته بازی های آسیایی جزو مدال آوران کاروان ایران نبوده اما مسئولان کمیته ملی المپیک با لحاظ کردن جایگاه این رشته و پیشینه ای که در ادوار مختلف بازی های آسیایی دارد، آن را جزو رشته های شانس مدال برای دوره آتی این بازی ها قرار داده است.

نشست فردا (دوشنبه) مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک نیز در همین راستا برگزار می شود .

۴۰ سال است فوتبال ایران در کسب سهمیه بازی های المپیک ناکام است. تاکید مسئولان کمیته ملی المپیک هم بر این است که تیم فوتبال به لحاظ سنی و فنی به گونه ای برای بازی های آسیایی ۲۰۱۸ آماده شود که همین تیم بتواند در کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز به نتیجه برسد. به همین دلیل در نشست فردا شخصِ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال و کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز حضور دارند.

قرار بود نشست مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال دوشنبه هفته گذشته برگزار شود اما سفر تاج به مالزی و تاکیدی که وی به حضور در نشست داشت، منجر به لغو آن شد. نشست فردا ساعت ۱۱ آغاز می شود.

به گزارش مهر، فوتبال ایران در هفت دوره بازی های آسیایی صاحب مدال شده است. تیم فوتبال ایران در اولین دوره بازی های آسیایی (۱۹۹۱ دهلی نو) و پنجمین دوره این بازی ها (۱۹۶۶ بانکوک) صاحب مدال نقره شد. چهار مدال طلا این تیم در بازی های ۱۹۷۴ تهران (هفتمین دوره)، ۱۹۹۰ پکن (یازدهمین دوره)، ۱۹۹۸ بانکوک (سیزدهمین دوره) و ۲۰۰۲ بوسان (چهاردهمین دوره) به دست آمد. در بازی های آسیایی ۲۰۰۶ قطر هم فوتبال ایران صاحب مدال برنز شد.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۷ مردادماه تا ۱۱ شهریورماه سال آینده به میزبانی اندونزی و در جاکارتا، پالمبانگ و چند حومه این دو شهر برگزار می شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.