رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال معتقد است برای گرفتن میزبانی مسابقاتجام جهانی باید یک اراده ملی و عزم قوی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در کنفرانس مطبوعاتی گفت: باتوجه به موفقیت های اخیر فوتسال که همه از آن با خبر هستند، قصد داریم تا شاهد روند رو به رشد بیشتر این رشته باشیم. بدون شک این موفقیت‌ها اتفاقی نبوده و با برنامه‌ریزی مدون به دست آمده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از انتقادات این بود که چرا فوتسال همانند فوتبال برنامه تلویزیونی ندارد، ولی توانستیم برنامه ۲۰۲۰ را همانند برنامه ۹۰ برای فوتسال روی آنتن ببریم که این موضوع مهمی است. از همه می‌خواهم کمک کنند تا این برنامه بیشتر تقویت و به محتوای آن اضافه شود.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال درباره اینکه چرا بازی‌ها و اردوهای تیم ملی در شهرستان ها برگزار می‌شود، گفت: کمپ تیم‌های ملی در حال ترمیم بود و باعث شد تا چند اردوی تیم ملی در شهرستانها برگزار شود. البته این اتفاق موضوع عجیب و تازه‌ای نیست و بسیاری از کشورهای دنیا مثل برزیل، فرانسه و ایتالیا هم بازی‌ها و اردوهای تیم ملی خود را در شهرهایی به جز پایتخت خود برگزار می‌کنند.

ترابیان در ادامه درباره گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال بیان کرد: گرفتن میزبانی، اراده ملی می‌خواهد و باید در بخش‌های مختلف قدرت و دولت همراهی صورت بگیرد. ژاپن برای گرفتن میزبانی، ستادی را تشکیل داده است که در این ستاد، رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن از اعضای ساده آن هستند. ما از نظر پیشرفت فوتسالی از ژاپن بالاتریم. لیگ فوتسال ژاپن با الگو از لیگ ما آغاز به کار کرد. ژاپنی‌ها از سال ۱۹۹۹ دنباله‌روی ما بوده‌اند، ولی اراده ملی آنها برای گرفتن میزبانی قوی‌تر است.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در پایان گفت: امیدوارم با حمایتهای بیش از پیش مسئولین شاهد گرفتن میزبانی باشیم و بدون شک همانطور که در بالا اشاره کردم، میزبانی جام جهانی کار بزرگی است که این اتفاق مهم نیازمند عزم ملی و اراده قوی است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )