مربی پیشین تیم های ملی و استقلال معتقد است باید قانون نقل و انتقالات در فوتبال پایه برداشته شود و آیین نامه جدیدی در این زمینه تدوین شود.

حیدر شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با دلایل عدم پیشرفت فوتبال ایران در بخش پایه گفت: قانون حرفه ای را در این فوتبال ما شاهد نیستیم. پیشرفت در بخش پایه به سیاست های باشگاه ها باز می‌گردد و قوانینی که وجود دارد اما متاسفانه مدیران به تیم های پایه به عنوان یک سرمایه نگاه نمی کنند.

مربی پیشین تیم های ملی در رده پایه اضافه کرد: هر تحولی را بخواهیم در فوتبال شاهد آن باشیم باید در بخش پایه آن را استارت بزنیم. در فوتبال حرفه ای بازیکن در بخش پایه نمی تواند تا ۱۸ سالگی جابجا شود و باید تحت قرارداد یک باشگاه باشد که اگر لازم شد به تیم اصلی آن باشگاه برسد و یا باشگاه با فروش آن سود مالی ببرد باید این قانون را نیز در فوتبال پایه شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: فدراسیون و کمیته فنی آن باید بیایند قوانینی وضع کنند تا باشگاه ها در بخش پایه نیز کمی حرفه ای باشند از طرفی هر کسی مجوز کار نداشته باشد تا فسادها در این بخش کمتر شود. باشگاه نیز باید کار حرفه ای در تیم های پایه را جدی بگیرند.

مربی پیشین پایه های استقلال تصریح کرد: یک سال به ما گفتند و شرایط را برای کار اصولی فراهم کردند که توانستیم آن سال در رده پایه باشگاه استقلال بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کنیم. مجتبی جباری، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، امیرحسین صادقی، وحید طالبلو، بهشاد یاورزاده، امیر امینی فر و ... افرادی بودند که در آن زمان توانستیم به فوتبال معرفی کنیم. اما هنوز هم از استقلال پول طلب داریم.

شریفی اضافه کرد: زمانی در رده‌های پایه علاوه بر تیم های بزرگ که فعالیت داشتند، تیم هایی مانند بانک ملی، راه آهن و... بازی می کردند امام متاسفانه الان تیم ها مثل قارچ سبز می شوند و در این صورت فساد شکل میگیرد.

وی اضافه کرد: گروه فنی فدراسیون باید ساختاری را تعریف کند و در همین راستا روی باشگاه ها نظارت و پیگیری را داشته باشد.اگر اینگونه نباشد شرایط پایه مانند الان به به اوقات فراغت تبدیل می شود.

گروه ورزشی خبرگزاری مهر قصد دارد در گفتگو با کارشناسان، مربیان و صاحب نظران فوتبال، معضلات و مشکلات فوتبال پایه و مدارس فوتبال را بررسی کند تا شاید کمک حالی برای مسئولانی باشد که داعیه خدمت به فوتبال را دارند اما توجهی به آن ندارند!

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.