عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: با محکم‌کاری‌هایی که انجام داده‌ایم تضمین می‌دهم که هیچ پرونده‌ای در زمان مدیریت ما بر باشگاه پرسپولیس باقی نخواهد ماند.

حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص پرسپولیس و سالی که پشت سر گذاشت و همچنین مشکلات مالی و کمک‌های مردمی به این باشگاه صحبت‌های کرد که در زیر می‌خوانید.

فارس: سال ۹۵ به انتها رسید. سالی که گذشت را برای پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنید؟

در ابتدا آغاز سال ۱۳۹۶ را خدمت شما و همکاران‌تان در خبرگزاری فارس و همچنین همه مردم ایران و به خصوص هواداران پرسپولیس در هر جای دنیا که هستند تبریک می‌گویم. به هر حال سال تقویمی به پایان رسیده اما سال فوتبالی برای ما کماکان ادامه دارد. ما باید لیگ قهرمانان آسیا و همچنین لیگ برتر را با موفقیت ادامه دهیم تا با قهرمانی در لیگ برتر هواداران‌مان را شاد کنیم. از طرفی باید بگویم سال ۹۵ فراز و نشیب‌های زیادی برای پرسپولیس داشت اما در کل می‌توانم بگویم رضایتبخش بود و نتایج خوبی به دست آوردیم.

فارس: چیزی که بیشتر از همه امسال پرسپولیسی‌ها را اذیت کرد مشکلات مالی بود. این بدهی‌ها و مشکلات چه زمانی قرار است دست از سر پرسپولیس بردارد؟

شرایط به گونه‌ای است که مشکلات مالی همیشه هست و تا زمانی که مسائل اقتصادی سازماندهی نشود این شرایط ادامه خواهد داشت. تیم‌های مردمی همواره با مشکلاتی روبرو هستند و می‌توانم بگویم که شرایط بهتر از گذشته شده است. اعضای هیأت مدیره و شخص علی‌اکبر طاهری زحمات زیادی کشیدند تا پرسپولیس بتواند به حرکتش ادامه دهد. از طرفی باید تشکر ویژه‌ای هم از وزیر محترم ورزش و جناب داورزنی معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش داشته باشم که انصافا به صورت ویژه پیگیر مشکلات باشگاه پرسپولیس بودند و حتی به دلیل برخی وقفه‌ها پرداختی‌های اسپانسر متوقف شده بود که با ورود این عزیزان مشکلات حل شد. فکر می‌کنم در سال آینده با برنامه‌ریزی اقتصادی که انجام می‌شود دغدغه‌های مالی کمتر شده و پرسپولیس می‌تواند به خودکفایی برسد. مشروط بر اینکه تعهداتی که وجود دارد انجام شود.

فارس: چند روز پیش وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه‌ای عنوان کرد که احتمال تغییرات در هیأت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد. آیا این موضوع درباره هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم صدق می‌کند؟

باید بگویم که این دو تیم متعلق به وزارت ورزش هستند و همان کسی که حکم اعضای هیأت مدیره را می‌دهد می‌تواند حکم آنها را پس گرفته و یا حتی تغییراتی بدهد. قطعا وزارت ورزش به صورت کلان به مسائل نگاه می‌کند و اگر هم تغییراتی هم رخ می‌دهد به دلیل ترمیم و سرعت بخشیدن به کار است. قطعا وزارت ورزش صاحب اختیار است و تفکراتی که پشت تغییرات است به دلیل پیشرفت در کار است.

فارس: ارزیابی و پیش‌بینی شما از سال ۹۶ برای پرسپولیس چیست؟

ما بحث‌هایی در اواخر سال ۹۵ پیگیری کردیم که بعد از تعطیلات اولین نشست هیأت مدیره بر محور همان خواهد بود که آن هم چند بخش است؛ موضوع اول بحث اقتصادی باشگاه است. موضوع دوم ساماندهی آکادمی و رسیدگی به تیم‌های پایه تا در زمینه پشتوانه سازی برای تیم بزرگسالان موفق باشیم و هزینه‌های نجومی برای جذب بازیکن جدید انجام ندهیم و بتوانیم از دستاوردهای خودمان استفاده کنیم. مورد دیگر هم بحث زیرساخت‌هاست و الان ورزشگاه درفشی‌فر در شرایطی است که زمین آن شخم زده شده و خاکریزی انجام شده است. می‌خواهیم این ورزشگاه را به استانداردهای روز نزدیک کنیم. از طرفی دیگر ورزشگاه شهید کاظمی به مرور در حال تکمیل شدن است و پایگاه قهرمانی ما در این ورزشگاه تکمیل خواهد شد. طاهری تفکراتی دارد تا بتواند پرسپولیس را از حالت تیم به باشگاه درآورد و قطعا گزارش این اقدامات بعد از تعطیلات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

فارس: از حدود ۱۰ روز قبل که طاهری در مصاحبه‌ای ویدئویی از هواداران پرسپولیس درخواست کمک کرده بود تا امروز قرار بود که هر روز میزان کمک‌های هواداران از طریق سایت باشگاه اعلام شود اما در طی این ۱۰ روز فقط روز شنبه ۲۱ اسفند رقمی کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شد که از آن تاریخ به بعد دیگر رقمی اعلام نشد. چرا این اتفاق دیگر رخ نداد؟

در همین ابتدا باید بگویم کل کمک‌های هواداران تا الان رقمی در حدود ۵۳۰ میلیون تومان است. البته بنا به دلایلی تصمیم گرفته شد شماره حساب تغییر کند و به بانک دیگری انتقال پیدا کرد و شاید این وقفه‌های صورت گرفته در این مسئله بی‌تاثیر نبوده است. اگر رقم کمک‌های هواداران تا به حال اعلام نشده من از آن اطلاع ندارم و این موضوع در حیطه اختیارات روابط عمومی باشگاه است که اگر اعلام نشده یا فراموش کرده‌اند یا اینکه مسائل دیگری بوده که من از آن خبر ندارم.البته جا دارد از هواداران‌مان بابت این کمک‌ها تشکر کنم. مبلغی که تا به حال واریز شده ناچیز است و در مقایسه با بدهی‌های باشگاه رقمی نیست اما بابت همین مسئله هم باید از هواداران تشکر کرد چرا که ما رقم واریزی ۵۰۰ تومان یا حتی هزار تومان هم داشته‌ایم که این نشان می‌دهد شاید هواداری وضع مالی‌اش خوب نبوده اما سعی کرده به باشگاه کمک کند.

فارس: خبر جدیدی از پرونده مانوئل ژوزه به دست شما رسیده است؟

مسئولان باشگاه که به سوئیس رفته بودند دفاعیه ما را اعلام کردند و قرار است این دفاعیات بررسی شود و بعد به ما پاسخ می‌دهند که آیا این دفاعیات مورد قبول بوده یا نه و اگر مورد قبول واقع نشد ما موظف هستیم که پول را واریز کنیم چون در غیر این صورت دچار مشکلاتی خواهیم شد.

فارس: اما به نظر می‌رسد درخواست کمک از هواداران در این شرایط شاید به این دلیل است که مسئولان باشگاه می‌دانند که باید به ژوزه پول بدهند. از طرفی هم معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای که ۴ بهمن سال ۹۵ با خبرگزاری فارس داشت عنوان کرده بود که از دفاعیات ما وکلای ژوزه متعجب شده بودند و حالا شاید شرایط به گونه‌ای باشد که پرسپولیس در این پرونده متضرر شود.

کارهای ما انجام شده اما وقتی برخی از مسئولان همینطور قرارداد می‌بندند و بدون توافق جدایی صورت می‌گیرد این اتقاقات هم رخ می‌دهد. الان هم نمی‌توان پیشداوری کرد و تا حکمی نیاید نمی‌توانیم قضاوت کنیم. درباره پول‌ها هم باید بگویم که این کمک‌ها به نام ژوزه نیست. ما ۱۲-۱۳ پرونده خارجی داریم که از چند پرونده با دفاعیات خوبی که انجام شده به خوبی بیرون آمده‌ایم و تعدادی از پرونده‌ها هم در حال رایزنی است. قطعا باشگاه بنا بر ضرورت به رفع مشکلات می‌پردازد.

فارس: این نگرانی برای هواداران پرسپولیس وجود دارد که شاید با رفتن مدیران فعلی باشگاه پرونده‌های جدیدی از بازیکنان اوکراینی یا بازیکنان خارجی شاغل در باشگاه که از این تیم جدا شدند تشکیل شود. در این بین چه ضمانتی وجود دارد که شاهد به وجود آمدن چنین پرونده‌هایی نباشیم؟

این را می‌گویم تا خیال همه راحت شود. خارجی‌هایی که از ما جدا شدند پای توافقنامه و تسویه مطالبات‌شان را امضا کرده و انگشت زدند و حتی شاهدانی هم در این جلسات وجود داشته است و ما همه چیز را به فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌ایم و همه کارها هم قانونی انجام شده است. حتی برای محکم‌کاری کارهای قانونی انجام دادیم تا بعدا این افراد نتوانند از پرسپولیس طلبی داشته باشند. تضمین می‌دهم که در زمان مدیریت ما بر باشگاه هیچ پرونده‌ای باقی نخواهد ماند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.