یک رسانه خارجی عنوان کرد که آیا استقلال و پرسپولیس می‌توانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مقام نخست برسند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از هفته جاری فعالیت نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا آغاز خواهد شد. سایت اسپورت ۳۶۰ به همین منظور مقاله‌ای منتشرکرده و پرسیده آیا تیم‌های استقلال یا پرسپولیس با حضوری قدرتمندانه می‌توانند آتش رقابت جدیدی به این پیکارها انداخته و تاریخ ساز شوند؟!

در این مقاله که به قلم جان دوردن به رشته تحریر درآمده، ابتدا عنوان شده است:تیم ملی فوتبال ایران در نقطه اوج است.تیم ملی از ۴ سال قبل مطابق رنکینگ‌های فیفا در رده نخست آسیا است و برای اولین مرتبه در تاریخ در مسیر راهیابی به دومین جام جهانی متوالی است. ضمن آنکه بازیکنانش در کل اروپا فعال هستند. اما در سطح باشگاهی قاره، وضعیت آنگونه که باید باشد، نیست. از این رو خیلی به جا خواهد بود که از بین استقلال و پرسپولیس یکی، بتواند تحولی در لیگ قهرمانان آسیا که از دوشنبه آغاز می‌شود، در سال ۲۰۱۷ ایجاد کند.

این سایت ادامه داد:از آغاز مسابقات در سال ۲۰۰۳ تاکنون، ایران ۲ تیم را به بازی نهایی این جام توانسته بفرستد. اولین آن سپاهان در سال ۲۰۰۷ بود که تیم اصفهانی مقابل اوروا رددیاموندز ژاپن بازنده شد.۳ سال بعد ، ذوب آهن، در فینال مغلوب سئونگ‌نام ایلهوا چونما شد.بعد از آن دیگر اثری برای افتخار آفرینی‌ ایرانی‌ها دیده نشد. اما شاید امسال تیمی از پایتخت ایران بتواند به این مهم برسد. البته تیم‌های دیگر ایرانی‌ها استعداد زیادی دارند. اما فاقد ساختار استقلال و پرسپولیس هستند.۲ تیم پرطرفدار تهرانی که که در دربی‌های‌های خود در ورزشگاه آزادی ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری را مملو از تماشاگر آبی و قرمز رنگ می‌کنند.

سایت اسپورت ۳۶۰ در ادامه عنوان کرد آخرین قهرمانی سرخ‌پوشان تهرانی در لیگ برتر مربوط به سال ۲۰۰۸ بوده است. در حالی که از قهرمانی آبی‌پوشان در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا به سال ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ مربوط می‌شود. در سال‌‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ نیز قهرمان لیگ برتر ایران شد.

در ادامه این مقاله عنوان شد:به نظر می‌رسد وضعیت این تیم تهرانی امسال بهتر شده باشد. پرسپولیس صدرنشین جدول بوده و ۶ امتیاز بیشتر از تراکتور سازی، تیم دوم جدول دارد. در حالی که استقلال سوم بوده و ۱۰ امتیاز با سرخ‌پوشان فاصله دارد.البته این فاصله امکان داشت بیشتر هم باشد. چرا که در دربی مهیج یکشنبه گذشته استقلال ۳ بر ۲ برنده شد.

در ادامه این گزارش به وضعیت خوب پرسپولیس در فصل جاری و روند تیم استقلال اشاره شده است. البته گزارشگر این سایت عنوان کرد در سال ۲۰۱۳ آبی‌پوشان در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا مغلوب اف.ث‌سئول شدند.

در بخش پایانی این گزارش نیز به تیم‌های همگروه سرخابی‌ها در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اشاره شده است.

این نویسنده گزارش خود را با این جمله به پایان می برد که پرسپولیسی‌ها شرایط خوبی برای دست‌یابی به کسب دهمین جام داخلی خود دارند و برانکو ایوانکوویچ،سرمربی کروات تیم با دست ‌یابی به آن به چهره‌ای همچون کارلوس کی‌روش که از چندی قبل با وی در چالش بوده حقانیتش را نشان دهد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.