مهاجم پرسپولیس در حالی با اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال ایران برای بازی با الهلال عربستان محروم است که این محرومیت را در اولین بازی فصل گذشته لیگ برتر ایران پشت سر گذاشته است!

به گزارش خبرنگار مهر، در دیدار برگشت دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و الهلال در عربستان و در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا بود که مهدی طارمی مهاجم سرخپوشان از زمین مسابقه اخراج شد. آن مسابقه در نهایت با برتری الهلال و حذف نماینده ایران به پایان رسید.

در همان مقطع زمانی (هفتم خردادماه ۱۳۹۴) محمدرضا کسرایی مسئول کمیته روابط بین الملل در مصاحبه ای با سایت سازمان لیگ اعلام کرد با توجه به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، محرومیت طارمی در لیگ برتر اعمال می شود و این بازیکن اولین مسابقه فصل آینده (۹۴-۹۵) حضور ندارد.

استدلال کسرایی یکی از ماده های آیین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود: «طبق ماده ۳۸ پاراگراف ۲ بند c از آیین‌نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اولین مسابقه رسمی باشگاهی این محرومیت اعمال خواهد شد.»

طارمی در اولین مسابقه لیگ سال گذشته مقابل پدیده به میدان نرفت و این بازی با نتیجه تساوی ۲ به ۲ خاتمه یافت؛ این در حالی است که حالا مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند طارمی از بازی در لیگ قهرمانان آسیا محروم است و نباید مقابل الهلال عربستان در اولین بازی این رقابتها (روز سه شنبه هفته آینده) بازی کند!

حامد مومنی مسئول روابط بین الملل فدراسیون فوتبال این موضوع را اعلام و تاکید کرده در صورتی که طارمی برابر الهلال بازی می کرد، نتیجه مسابقه ۳ بر صفر به سود نماینده عربستان اعلام می شد: «طارمی در دور یک شانزدهم نهایی سال ۲۰۱۵ در تاریخ ۲۶ می مقابل الهلال از زمین مسابقه اخراج شده بود و از آنجاییکه باید در اولین مسابقه این محرومیت اعمال شود، این محرومیت با توجه به غیبت پرسپولیس در فصل گذشته به لیگ قهرمانان سال جاری انتقال پیدا کرده است.»

با تناقض ایجاد شده مشخص نیست اگر قرار بوده طارمی در لیگ قهرمانان آسیا محروم شود، چرا این محرومیت در لیگ برتر هم اعمال شده و برانکو ایوانکوویچ در اولین بازی فصل گذشته تیمش این مهاجم تاثیرگذار را در اختیار نداشته است. آیا مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اطلاعات به روزی از قوانین و مقررات انضباطی ندارند و یا آیین نامه های کنفدراسیون فوتبال آسیا تغییر کرده است!

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )