سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: نفت به فوتبال برزیلی معروف است و امروز گوشه‌ای از این فوتبال را دیدیم و مقابل صبا پیروز شدیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، فیروز کریمی در نشست خبری بعد از پیروزی دو بر یک تیمش مقابل صبای قم،‌گفت: بازی به لحاظ فنی قابلیت بررسی کامل را داشت. برخلاف چیزی که از خیلی تیم‌ها سراغ داریم از زمان شروع بازی و زمان دریافت گل عملکرد خوبی داشتیم و یک بکش بکش و کار بی هدف از نفت آبادان ندیدیم. این شخصیت فوتبالی آبادان است. وی ادامه داد: نفت به فوتبال برزیلی معروف است و امروز گوشه‌ای از این فوتبال را دیدیم. بعد از ۵-۶ چلسه تمرین شرایط خوبی داشتیم. حق به حقدار رسید. صبا هم با تمام قوا برای کسب امتیاز آمد و خوب هم دفاع کردند. به ثمر رسیدن سه گل نشان دهنده بازی تاکتیکی است. اگر واقع بین باشیم تیم ما استحقاق پیروزی را داشت. خدا را شکر در پایان بازی لطف خدا شامل حالمان شد و پیروز شدیم.

وی افزود: این مسئله را نمی‌دانستم. برداشت من از شرایط ورزشگاه چیز دیگری بود. چون لیگ برتر نبودم حواشی کار را ندیده بودم. اصلا باورم نمی‌شد یک روز چنین صحنه‌ای ببینم. به کسی که برای تیم زحمت می‌کشد نباید فحاشی کرد حال چه زحمت که کشیده همراه با توفیق بوده یا نه. بیشترین دوستان را در آبادان داشتم. باورم نمیشد یک نفر به چشم یک نفر نگاه کند و این الفاظ رکیک را به کار ببرد.این در شأن فوتبال آبادان نیست. آبادانی‌ها به مهمان نوازی معروف بودند. باورم نمی‌شد این اتفاقات بیفتد. حتی اگر کسی تلاشی هم نکرده نباید با نگاه کردن در چشمانش او را مورد فحاشی قرارداد. آبادانی ها به غیرتی بودن معروف هستند. کجای دنیا دیدید افراد یک شهر زیر آتش دشمن باشند اما متانت خود را حفظ کنند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: در ایستادن دروازه‌بان درون دروازه فقط یک نفر صاحب نظر است و آن کاظم فراهانی است. ما در تمرین به فکر خطوط خودمان هستیم و فراهانی گلرها را تمرین می‌دهد نظر او بوده که حسن هوری انتخاب شود. ما گفتیم گلر را مشخص کن و دلیلت را بگو. چیزی که سکو می‌گوید با چیزی که در تمرین می‌بینیم متفاوت است. جو سنگین ورزشگاه آبادان امروز هیچ جوی نداشت و من جوی مخالف حریف ندیدم. جو آبادان امروز علیه تیم خودمان بود. به جز استقلال و پرسپولیس یکی از جوهای سنگین جو ورزشگاه آبادان باید باشد. بازیکنان به من گفتند معترض هستیم از اینکه چرا علیه یک بازیکن فحاشی شود. به بازیکنان گفتم من هم از این مسئله ناراحت هستم. باید این جو را بشکنیم. به دنبال تقویت تیم هستیم اگر از حسن هوری گلری بهتر پیدا کنیم یک ثانیه او را به زمین نمی‌فرستیم در تمام پست‌ها این شرایط را داریم هر کسی بهتر باشد استفاده نمی‌کنیم.

سرمربی صنعت نفت در ادامه تأکید کرد:‌ عزیز معبودی هم امروز عملکرد خوبی داشت. به دنبال جذب نفرات دیگر هم هستیم. وقتی در تهران به یک بازیکن دو برابر پول می‌دهند سخت است این بازیکنان جذب تیم صنعت نفت شوند. ۳۸۰ میلیون طلب معبودی از ملوان بود که این طلب را بخشید. رضا نورمحمدی هم از طلب خود در پرسپولیس گذشت. یکی دو بازیکن دیگر هم مدنظرمان هستند که اگر بیایند شرایط بهتری خواهیم داشت.

وی در مورد دو دیدار سخت تیمش مقابل تراکتورسازی و استقلال و اینکه حسین بغلانی بعد از گل به دلیل گرفتن اخطار از بازی بعدی محروم شد، گفت: در بحث این اخطار صحبتم با کمیته داوران است. کمیته داوران در مورد اخطار دادن باید با داورها بیشتر کار کند. اکثر اخطار دادن ها احساسی است. به دلیل اینکه حسین بغلانی در حال خوشحالی کردن است نباید اخطار داد. حالا ۱۰ ثانیه خوشحالی طول بکشد کجای دنیا این کار را می‌کنند که به خاطر این مسائل اخطار بدهند. بازیکنی که تیمش جلو افتاده هیچ وقت پرخاش نمی‌کند او بدترین حرفی که احتمالا به داور زده این بوده که چشم الان به زمین خودمان می‌روم امکان ندارد بازیکنی در این شرایط بگوید هیچ کجا نمی‌روم و هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده. برای یک پرتاب اوت ۳ دقیقه وقت را تلف می‌کنند. این مسئله هیچ ایرادی ندارد اما برای چند ثانیه خوشحالی بازیکن ما را با کارت زرد جریمه می‌کنند. حتما با حسن کامرانی‌فر صحبت می‌کنم. داور چهارم داور را صدا کرد و گفت به بازیکن ما کارت بدهد دلیلش را که پرسیدم گفتند بازیکن ما گفته اینجا ایستادم و شما هر کاری دلتان می‌خواهد انجام بدهید. در فوتبال اروپا بازیکنان با داور صحبت می‌کنند دستشان را بالا می‌برند حالا شما در ایران تا دست‌تان را بالا می‌برید داور می‌گوید دست بالا می‌بری! حرفی که گفته می‌شود بغلانی بیان کرده به هیچ وجه وجود خارجی ندارد.

کریمی در مورد اینکه چرا در یک دقیقه پایان بازی به رختکن می‌رود و اگر می‌تواند تا آخر بازی در زمین بماند، گفـت: بعد از گل ۳۰ ثانیه زمان تا پایان بازی بود. در قاموس کاری خودم این عقیده را دارم که در ۳۰ ثانیه آخر نمی‌توانم هیچ کاری انجام دهم. در حال رفتن به رختکن بودم که گل زدیم. من در آن زمان چه نقشی در گل زدن داشتم. رفتن من در ۳۰ ثانیه پایانی هیچ تاثیری در بازی ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.