قم - سرمربی تیم فوتبال صبای قم با بیان اینکه وضعیت این تیم برازنده استان قم نیست و حتی پزشک هم ندارد، گفت: هر هفته این‌جا سخنرانی می‌کنم ولی کسی به داد تیم صبا نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد مرفاوی عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های صبای قم و نفت تهران، اظهار داشت: بازی سختی در پیش داریم. هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید بازی‌های آن تیم بازی آسانی است حتی تیم‌های بزرگ. با توجه به شرایطی که در جدول هست بازی‌ها برای هر تیم سخت است.

وی با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم شکست‌های هفته‌های گذشته را جبران کنیم، گفت: امیدوارم فردا بازیکنان ما بتوانند آنچه که ما می‌خواهیم در زمین ارائه دهند. نفت نتایج خوبی کسب کرده و امتیازات خوبی جمع آوری کرده است. بازی بسیار سختی در پیش است به ویژه اینکه نفت تیمی فیزیکی است و این بازی برای هر ۲ تیم دشواری‌های خاص خود را دارد.

سرمربی تیم صبای قم گفت: ما ۳ بازی در برابر تراکتورسازی، استقلال و سپاهان انجام داده‌ایم که هر یک تیم‌های درجه یک و قطب فوتبال ایران هستند و یکی از آن‌ها در خانه بوده است. بنابر این بازی برابر این تیم بسیار سخت است و این بازی‌ها نمی‌تواند یک بازی معمولی باشد.

وی افزود: شاید متمایل به عقب‌تر بوده‌ایم اما دفاع صرف هم نکرده‌ایم. ما در چند بازی اخیر چند بازیکن خود را نداشته‌ایم. عنایتی در ۲ بازی اخیر دفاع آخر ما بوده، دیوسالار محروم بوده، حق جو پدر بزرگ خود را از دست داده و غیبت داشته و میر هانی هاشمی هم مصدوم بوده است.

مرفاوی بیان داشت: پرسپولیس در بازی با قشقایی طارمی و حسینی را نداشت اما با غیبت همین ۲ بازیکن همه چیز برای آن‌ها به هم ریخت. برای تیم‌هایی مثل ما وقتی یک بازیکن نباشد شرایط بد می‌شود و مجبور می‌شویم از پست‌های غیر تخصصی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حریفان صبا درجه یک بوده‌اند و شرایط ما هم طبیعی نبوده است، گفت: ما باید چطور ترکیب تیممان را بچینیم؟ غیر از بازی با سپاهان، بازی با تراکتورسازی کیفیت فنی خوبی داشتیم اما چه شد که کیفیت فنی ما کاهش یافت؟ دلیل آن اخراج بازیکنان ما و از دست دادن نفرات اصلی بود. در بازی با سپاهان هم این مشکلات وجود داشت. نمی‌توانم از جیبم دفاع بیرون بیاورم و موجودی ما همین است.

سرمربی تیم صبای قم عنوان کرد: ما باید صد درصد بازیکن بگیریم. ما در ابتدای فصل زمان نداشتیم که بازیکن درجه یکی بگیریم و پول آن را هم نداشتیم. به اندازه بودجه تیم‌های دیگر در نقل و انتقالات حضور نداشتیم.

طی ۳ شب تیممان را بستیم

وی با بیان اینکه در طی ۳ شب تیممان را بستیم. چاره‌ای هم جز این نبود، نصریح کرد: ما باید ۶ بازیکن جذب کنیم. با باشگاه صحبت کرده‌ایم. من شرایط مالی باشگاه را نمی‌دانم و همان طور که آقای کشوری گفتند که ما هنوز بخشی از مبالغ قرارداد بازیکنان کنونی را باید پرداخت کنیم و بخشی از پیش پرداخت بازیکن تازه وارد را هم بدهیم.

مرفاوی تصریح کرد: اگر استان قم می‌خواهد در لیگ برتر تیم داشته باشد باید به مراتب بهتر از این برای لیگ برتر تدارک ببیند. مسئولان باشگاه صبا در مضیقه هستند و با رنج و سختی تیم را می‌چرخانند.

وی با بیان اینکه مردم و تیم‌های دیگر، از مشقت‌هایی که مسئولان، بازیکنان و مربیان صبا می‌کشند خبر ندارند، گفت: ما کارمان را انجام می‌دهیم و بضاعت ما هم همین است. بازیکن در پایان نیم فصل می‌گوید من فلان درصد از پولم را می‌خواهم. اگر آن پول نباشد بازیکن با چه انگیزه‌ای باید بیاید و در نیم فصل دوم کار کند.

سرمربی تیم صبای قم با اشاره به اینکه تیم صبا مثل گلی است که آبی به آن داده نمی‌شود و هر روز پژمرده‌تر از قبل می‌شود،‌ اظهار داشت: همه این مسائل را می‌دانند و ما باید با این شرایط کنار بیاییم.

صبا حتی پزشک هم ندارد

وی با تأکید بر اینکه در برابر هیچ تیمی از پیش بازنده نیستیم و من به همه بازیکنانم افتخار می‌کنم که با این شرایط می‌آیند و تلاش می‌کنند، تأکید کرد: یک تیم نباید یک پزشک داشته باشد؟ صبا حتی پزشک هم ندارد. شاید خیلی‌ها از حرف من ناراحت شوند اما آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. بازیکن ما سرما می‌خورد و پزشک ندارد. ما این استانداردهای حداقلی را هم نداریم چون مشکل داریم.

مرفاوی افزود: تیم بحران مالی دارد و کسی به داد این تیم نمی‌رسد. هر هفته اینجا سخنرانی می‌کنم و نه نماینده مجلس‌ و نه استاندار به داد این تیم نمی‌رسند. این شرایط برازنده استان قم نیست.

وی اظهار داشت: شما بخواهید بازیکن ۵۰ میلیون تومانی بگیرید اگر آن را جذب نکنید بهتر است زیرا آن بازیکن به درد دسته سوم می‌خورد و با این پول‌ها نمی‌توان بازیکنی جذب کرد که بار از روی دوش تیم بردارد.

سرمربی تیم صبای قم با بیان اینکه من نمی‌توانم به بازیکنم دروغ بگویم که لیست من پر است و اگر بخواهم بازیکن بگیرم باید بازیکن از لیست تیم خارج کنم، گفت: ۴ ماه قبل به من گفتند که استانداری ۲ ماه دیگر پول می‌دهد اما خبری نیست. اگر تا یک ماه دیگر پول ندهند دیگر پول نمی‌دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.