رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ اظهار داشت: تیم‌های لیگ برتری در مرحله اول و دوم جام حذفی بدون ملی‌پوشان خود در مسابقات شرکت می‌کنند.

غلامرضا بهروان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری سوپر جام و جام شهدا گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم جام شهدا در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیر ماه برگزار می‌شود و تیم‌ها بعد از ۲ روز استراحت در روزهای ۳۰ و ۳۱ دیدارهای رده‌بندی و فینال را برگزار خواهند کرد. روز ۲۹ تیر ماه هم سوپرجام بین ۲ تیم ذوب‌آهن و استقلال خوزستان در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ بدون داشتن رئیس مشکلی برای انجام کارها ندارد،‌گفت: در حال حاضر علی کاظمی سرپرست موقت سازمان لیگ هستند و ما هم زیر نظر ایشان کار می‌کنیم. برنامه‌ریزی‌های سازمان لیگ برای مسابقات یک ساله و ۲ ساله است و هر بخش هم کار خودش را تحت مسئولیت کاظمی انجام می‌دهد و مشکلی نداریم.

بهروان در مورد اینکه برنامه‌های لیگ شانزدهم و تیم ملی هماهنگ شده است یا نه،‌گفت: بله ۴ هفته ابتدای لیگ تا روز ۲۲ مرداد ماه برگزار می‌شود و تیم ملی از روز ۲۳ اردوی خود را آغاز می‌کند و در ایتالیا اردو می‌زند و ۲ بازی دوستانه خواهد داشت. در روز ۱۱ مرداد هم در تهران با قطر بازی می‌کنیم و سپس تیم ملی چین خواهد بود. سازمان لیگ برنامه‌های مسابقات را با کمیته تیم‌های ملی هماهنگ کرده است و باشگاه‌ها هم در فصل آماده‌سازی بازیکنان خود را در اختیار داشتند. پس از هفته چهارم هم روزهای فیفا را داریم که در این روزها ما مسابقات جام حذفی را گذاشته‌ایم و تیم‌های لیگ برتری توافق کردند بدون ملی‌پوشان خود در ۲ مرحله اول جام حذفی که با تیم‌های رده پایین‌تر بازی دارند، مسابقه بدهند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد استفاده از اعداد متناظر در قرعه‌کشی گفت: ما مجبوریم از اعداد متناظر در قرعه‌کشی لیگ استفاده کنیم زیرا وقتی فقط ورزشگاه آزادی را ۲ تیم استقلال و پرسپولیس دارند این ۲ تیم باید یک هفته میهمان باشند و یک هفته میزبان. امکان ندارد که ۲ تیم بتوانند همزمان در یک هفته میزبان یا میهمان باشند. در اصفهان و آذربایجان نیز همین شرایط را داریم. بنابراین همه اعداد را نمی‌توانیم در یک سبد قرعه‌کشی بریزیم. از سوی دیگر تهران ۵ تیم در لیگ برتر دارد و باید با توجه به شرایط سخت‌افزاری برنامه‌ریزی‌های لیگ مشخص شود. اینکه در شهری مثل تهران هر هفته بازی برگزار شود.

بهروان تصریح کرد: استفاده از اعداد متناظر معنایش این نیست که زمان دیدارهای پرسپولیس و استقلال که همان دربی پایتخت است از قبل مشخص می‌شود. بلکه وقتی اعداد متناظر تعیین شد قرعه‌کشی تعیین می‌کند که این ۲ تیم در چه زمانی با هم بازی کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.