بعد مشخص از دوپینگ تعدادی از دومیدانی کاران و تنیسورهای روسی، تست دوپینگ تعدادی از کشتی‌گیران این کشور هم مشخص شد تا فساد دوپینگ در این ورزش روسیه گسترده‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، کشتی‌گیران روس ممکن است به هموطنان دوومیدانی کار خود در فهرست ورزشکاران محروم از حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو ملحق شوند، چرا که به گفته میخائیل مامیاشویلی، رئیس فدراسیون کشتی روسیه، یک بازرسی داخلی در این فدراسیون از دوپینگی بودن چند تن از کشتی‌گیران روس پرده برداشته است.

این افشاگری یک روز پس از آن صورت گرفته است که تست دوپینگ چهار دوومیدانی کار روس برای استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم مثبت اعلام شد و به این ترتیب ضربه ای دیگر به شانس روسیه برای لغو محرومیت ورزشکارانش از حضور در المپیک ریو ۲۰۱۶ زد. مثبت اعلام شدن تست چندین کشتی‌گیر روس به احتمال زیاد از تعداد ورزشکاران کاروان روسیه در المپیک خواهد کاست.

به دنبال این ماجرا و فاش شدن بُعد جدیدی از فساد دوپینگ در ورزش روسیه، ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه اعلام کرده که آماده استعفا کردن از سمت خود است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود که موتکو در سمت خود باقی خواهد ماند، اما وزیر ورزش روسیه اعلام کرده است که آماده است به فعالیت هشت ساله خود در این سمت پایان می‌دهد اگر از او خواسته شود چنین کاری انجام دهد.

به گفته مامیاشویلی دو کشتی‌گیر مرد روسیه که یکی از آنها اوگنی سالی‌یف، دارنده مدال نقره رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ است و دیگری سرگی سمنوف نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ تست دوپینگ‌شان برای استفاده از ماده ممنوعه ملدونیوم مثبت اعلام شده است.

مامیاشویلی در این خصوص به شبکه آر اسپورت گفت: دهها مورد تست دوپینگ در تیم ما وجود داشته است و به همین دلیل همه اعضای تیم از نظر روانی در شرایط بدی قرار دارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.