مدافع اصفهانی تیم فجر شهید سپاسی شیراز، این تیم را شایسته دست‌یابی به جایگاه‌های برتر در عرصه فوتبال دانست و در خصوص علل ناکامی این تیم ریشه‌دار، مسائل و مشکلات مالی را اصلی‌ترین عامل قلمداد کرد.

محمد امینی، مدافع ۲۵ ساله‌ی اصفهانی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز، نیمه اول فصل گذشته رقابت‌های لیگ یک را خوش درخشید و بی‌تردید از ارکان موفقیت‌های فجر در این یک نیمه بود؛ بازیکنی که علاوه بر قابل اتکا بودن در پست تخصصی‌اش، چند گل زد و با پاس‌های خوب، زمینه‌ساز به ثمر رسیدن چند گل شد.

امینی که در نیمه دوم فصل گذشته لیگ یک فوتبال ایران، مانند برخی دیگر از بازیکنان تیم فوتبال فجر شهید سپاسی، افت فاحشی را به لحاظ کیفی تجربه کرد، برخلاف نیم فصل اول، به یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب نتایج ضعیف و باز ماندن آن تیم ریشه‌دار شیرازی از صعود بدل شد!.

بَک چپ تیم فجر شهید سپاسی شیراز، در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علل ناکامی این تیم، گفت: دلیل عمده‌ای که باعث بازماندنمان از صعود شد؛ مشکلات مالی بود. بچه‌ها مشکل فنی نداشتند و اینکه بگوئیم مربی تیم خوب نبود هم حرف درستی نیست؛ فجر در نیم فصل اول، فوق‌العاده بود و در هیچ دیداری، حریفان بر ما برتری نداشتند.

محمد امینی ادامه داد: در تعطیلات نیم فصل که یک ماه به طول انجامید، تیم اردوی تدارکاتی نداشت؛ حال آنکه رقبای ما بهترین اردوها را در کیش و تهران پشت سر گذاشتند، اما تیم ما تنها یک بازی تدارکاتی را با تیم کوار انجام داد! تیمی که می‌خواهد به لیگ برتر برسد باید با تیم‌های خوب لیگ برتری بازی تدارکاتی برگزار کند.

بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت، افزود : دلیل دوم ناکامی فجر این بود که تیم ما در چند پست ضعف داشت. به عنوان مثال هافبک راست تخصصی نداشتیم و یک فوروارد سرعتی هم برای تیم لازم بود؛ بابامحمدی یک مهاجم سرزن و قدرتی است و باید در کنار او برای جاهایی که کارمان گیر می‌کند، برنامه دومی هم روی حرکات سرعتی می‌داشتیم. بازیکنان جذب شده با اینکه بازیکنان خوبی بودند اما پست تخصصی آنها هافبک راست و فوروارد سرعتی نبود.

او گفت: مورد بعدی هم مصدومیت زیاد بازیکنان فجر بود. دلیل اصلی را هم باید در زمین تمرین جست و جو کرد؛ زمین پادگان در زمستان خیلی سفت می‌شد و همین موضوع درصد مصدومیت ها را بالا می برد. باید یک ترتیب اتخاذ می‌شد که این چمن به این شکل سفت نشود. چمن ورزشگاه شهید دستغیب هم همین گونه بود. من در این چند سالی که فوتبال بازی می‌کنم هیچ وقت مشکل زانو پیدا نکرده بودم اما چمن پادگان باعث شد که این اتفاق برایم بیفتد. چندین بازیکن اصلی ما روی همین چمن آسیب دیدند و چون نیمکت آنچنان قدرتمندی هم نداشتیم، این مصدومیت ها تاثیر منفی خود را با شدت بیشتری نشان داد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا فجر شهید سپاسی علیرغم تلاش خوبی که همه انجام دادند، فصل را با موفقیت به پایان نبرد.

امینی که فوتبال خود را از تیم‌های با امکاناتی چون ذوب آهن و سپاهان اصفهان آغاز کرده است، ادامه داد: این مسائلی که گفتم نکات کوچکی نیستند که بخواهیم ساده از آنها عبور کنیم. شما تیم‌های صدرنشین مثل مس رفسنجان، مس کرمان و آلومینیوم اراک را ببینید که بهترین بازی های تدارکاتی، اردوهای تدارکاتی و امکانات را داشتند. بازیکنان آنها پول کافی هم می گرفتند. ما حتی پول آنچنانی هم دریافت نکردیم؛ دریافتی من با پاداش‌ها ‌مجموعا بیشتر از سی چهل (میلیون) تومان نیست؛ درست است من سرباز هستم اما این مشکلات مالی باعث می شود که من کمتر بتوانم خودم را از نظر ذهنی و بدنی روی فرم نگه دارم. مشکلات مالی در هر تیم و باشگاهی قطعا روی مسائل مختلف تأثیر منفی می‌گذارد.

دفاع چپ تیم فجر شهید سپاسی شیراز گفت: برعکسِ ما که در نیم فصل اول خوب بودیم و در نیم فصل دوم خراب شدیم، تیم آلومینیوم اراک در نیم فصل اول نتیجه نگرفت اما در نیم فصل دوم نتایج بسیار خوبی گرفت و در نهایت به لیگ برتر صعود کرد. چرا این اتفاق افتاد؟ چون آنها مربی جدید آوردند، بازیکن گرفتند و اردوی تدارکاتی خوب داشتند. خب همین ها باعث موفقیت یک تیم می شود. اما مشکلات مالی ما در نیم فصل دوم خود را نشان داد و فشار زیادی به تیم آمد. ما در نیم فصل دوم حتی لباس تمرینی یک شکل نداشتیم. خب شما تصور کنید تیمی که نمی تواند یک لباس تمرین یک دست برای خود تهیه کند، چه سرنوشتی خواهد داشت؟

امینی خاطرنشان کرد: البته مسئولان تیم فجر شهید سپاسی تلاش خود را می کردند و کم نمی گذاشتند اما تنها بودند و مسئولان استان به آنها کمکی نکردند. باشگاه فجر سپاسی که درآمد آنچنانی ندارد. مسئولان استان باید حمایت می‌کردند. تیم‌های صنعتی خیلی خوب ساپورت می شوند اما تیم‌هایی مثل فجر، تنها اگر از طرف سایر ارگان ها حمایت شوند می توانند در کورس رقابت باقی بمانند.

این فوتبالیست جوان گفت: اگر این مشکلات در ادامه هم پابرجا باشد دوباره شاهد ناکامی خواهیم بود. تیم‌های مدعی در فصل گذشته ۱۶ یا ۱۷ میلیارد تومان هزینه کردند اما من به شما قول می‌دهم اگر فقط ۲ میلیارد تومان در نیم‌فصل دوم برای فجرسپاسی هزینه می‌شد، این تیم پنج هفته زودتر بالا می آمد. مسئولان باید پیگیری می‌کردند تا این تیم بالا بماند و صعود کند. باشگاه و بازیکن تا یک جایی می تواند با نداری بسازد.

امینی با بیان این که چندماه دیگر از خدمت سربازی اش باقی مانده و این احتمال وجود دارد که در نیم فصل از جمع فجری‌ها جدا شود، گفت: من شیراز را به اندازه اصفهان دوست دارم. شیراز شهری دوست داشتنی و زیباست و حیف است که تیمی در لیگ برتر ندارد. این حرف من نیست، از هر کسی این حرف را می شنوید. پس باید فکری اساسی برای داشتن نماینده خوب در لیگ برتر بشود؛ شخصا افتخار میکنم که پیراهن تیم شهید را برتر دارم و امیدوارم این باشگاه، حداقل به جای جایگاه گذشته اش بازگردد.

به گزارش ایسنا، با تمدید قرارداد داوود مهابادی، تیم فوتبال فجرشهیدسپاسی از اوایل آبان ماه فصل جدید رقابت های لیگ دسته اول فوتبال ایران را آغاز خواهد کرد و امیدهای زیادی برای برنامه‌ریزی بهتر و حضوری مستحکم‌تر و زمینه‌سازی صعود این تیم ریشه‌دار شیرازی به لیگ برتر وجود دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.