سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران برنامه های آماده سازی این تیم را تا پایان سال ۹۹ تشریح کرد.

علی صانعی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برنامه های تیم فوتسال جوانان ایران گفت: هر چند تورنمنت ۴ جانبه فوتبال کیش لغو شد اما ما به نیت این تورنمنت اردویی را تشکیل دادیم و فرصت خوبی شد تا بازیکنان را دور هم جمع کنیم. برنامه هایم را برای ۶ ماه دوم سال به کمیته فوتسال ارائه کرده و درخواست داشتم ۵ اردوی ۶ روزه برایمان لحاظ کنند.

وی ادامه داد: قصد ما این است تا هر ۴۵ روز یک بار بازیکنان تیم ملی کنار هم باشند چون در این رده سنی مسابقات لیگ به صورت کامل وجود ندارد و اگر رقابتی هم باشد به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران یادآور شد: ما یک گروه ۳۰ نفره داریم که در فضای مجازی هم ملی پوشان را زیر نظر گرفته ایم اما تمرین حضوری تفاوت آشکاری با تمرینات مجازی دارد.

صانعی با بیان اینکه هنوز زمان و مکان برگزاری مسابقات مقدماتی فوتسال جوانان قهرمانی آسیا مشخص نیست، تصریح کرد: این بازیها تا اطلاع ثانوی لغو شده است. امیدوارم کنفدراسیون فوتبال آسیا محدوده زمانی خاصی را برای برگزاری این مسابقات مشخص کند. مثلا اعلام کند این بازیها از فروردین تا خرداد برگزار می‌شود تا ما هم بتوانیم یک برنامه ریزی نسبی برای حفظ آمادگی بازیکنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: من قبلا هم پیش بینی کرده بودم که طبق ادعای پزشکان، شرایط در پاییز و زمستان در ارتباط با شیوع کرونا بدتر می‌شود. امیدوارم این وضعیت به مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا و همچنین لیگ برتر ما لطمه نزند.

سرمربی تیم فوتسال جوانان ایران در پاسخ به این سئوال که برگزاری اردوهای تیم جوانان چطور با وجود شیوع ویروس کرونا امکانپذیر بوده است؟ گفت: ما همه تدابیر بهداشتی را لحاظ کرده ایم. تست بدنی از بازیکنان در فضای بازی صورت گرفت و حتی در سالن هم به فاصله ۲۰ دقیقه، هر سه نفر اجازه انجام تست ها را داشتند. ضمن اینکه در هر اتاق ۸ تخته هم حداکثر ۳ بازیکن اسکان می یافتند. خوشبختانه تیم ما هیچ نمونه ابتلا به کرونا نداشت.

سرمربی و مدیرفنی پیشین تیم ملی فوتسال ایران در خصوص جدایی محمد هاشم زاده مربی فعلی تیم ملی و پیوستنش به باشگاه گیتی پسند گفت: من از مشکلات هاشم زاده خبر ندارم ولی تیم ملی شرایط حساسی دارد. امسال، سال جام ملت ها است که به جام جهانی منتهی می‌شود. هاشم زاده سالها در تیم ملی کار کرده است و جایگزین کردن فردی که با بازیکنان و شرایط تیم آشنا باشد سخت است. از این جدایی، تیم ملی ضرر می کند ولی باز هم تصمیم با فدراسیون و خود هاشم زاده است.

صانعی در پایان تصریح کرد: همکاران من در تیم جوانان هم از اواخر مرداد ماه پیشنهاد کار در تیم های دیگری را داشتند. آقایان قاضی، صادقی و هوشمند در آستانه عقد قرارداد با تیم های دیگر بودند ولی از آنها خواستم تا پایان مدت قراردادشان به تیم جوانان بمانند. حتی رئیس کمیته فوتسال را هم در جریان گذاشتم و خوشبختانه این نفرات به کارشان در کادر فنی تیم جوانان ادامه خواهند داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.