کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که با توجه به شرایط نمایندگان ما در آسیا، آنها عملکرد بدی نداشتند و نتایج‌شان قابل انتظار بوده است.

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است که با توجه به شرایط نمایندگان ما در آسیا، آنها عملکرد بدی نداشتند و نتایج‌شان قابل انتظار بوده است. عباس چمنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به وقفه‌ای که در مسابقات ایجاد شد، نمی‌توانستیم انتظار بالایی از باشگاه‌های ایرانی داشته باشیم، ولی من معتقدم که نمایندگان کشورمان عملکرد بدی نداشتند و نتایج آنها قابل انتظار بود. در دیدارهایی هم برگزار کردند و شکست خوردند نتایج خیلی دور از انتظار نبوده و تیم‌های ما با اختلاف کمی بازی را واگذار کردند.

وی ادامه داد: علاوه بر وقفه ایجاد شده در مسابقات، تغییر و تحولات کادرفنی و بازیکنان در تیم‌های ایرانی مزید بر علت شد تا ۴ نماینده ما در آسیا از آمادگی صددرصد به دور باشند. ۳ باشگاه استقلال، سپاهان و شهر خودرو در کادر فنی خود دچار تغییر و با تفکرات جدیدی وارد مسابقات شدند. پرسپولیس هم با وجود حفظ کادرفنی در ترکیب تیمی‌اش دچار تغییرات زیادی شد و همه این مسائل باعث شد باشگاه‌های ما با هماهنگی کمی پا به مسابقات لیگ قهرمانان بگذارند.

سرمربی پیشین تیم نوجوانان با بیان اینکه شرایط برای حریفان نمایندگان ما هم وجود داشته است، تصریح کرد: تیم‌های همگروه نمایندگان ایران شاید فقط در کسب نتیجه بهتر از تیم‌های ما عمل کردند. وقتی کیفیت بازی‌های آنها را با قبل از تعطیلی به دلیل کرونا مقایسه کنیم، می‌بینیم که این تیم‌ها هم افت داشته‌اند و از آمادگی صددرصد به دور هستند، اما با وجود همه این شرایط توانستند نتایج خوبی کسب کنند. تفاوت فوتبال ایران و حریفان‌مان در آسیا همین حرفه‌ای‌گری‌‌شان است.

چمنیان افزود: وقتی در فوتبال داخلی‌مان صحبت از حرفه‌ای شدن می‌کنیم، باید در تمام مسائل حرفه‌ای شویم و استانداردها را رعایت کنیم. وقتی قرار است تغییراتی در کادرفنی تیم‌های‌مان ایجاد کنیم از قبل باید سرمربی تیم را انتخاب کنیم و نفرات مشخص باشند. وقتی تیم‌های ما در طول فصل بدون ضابطه و رعایت استانداردها دچار تغییرات مدیریتی، کادرفنی و بازیکن می‌شوند نمی‌توانیم در تقابل با حریفان حرفه‌ای‌ انتظار موفقیت داشته باشیم و آنجاست که تفاوت‌‌ها مشخص می‌شود.

وی گفت: شرایط فوتبال در کل دنیا بعد از شیوع ویروس کرونا متفاوت شده است. وقتی قرار شد مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار شود خود به خود کیفیت مسابقات هم پایین آمده، چون حضور تماشاگران انگیزه بازیکنان و تیم‌ها را بالا می‌برد و باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات می‌شود.

این کارشناس فوتبال در خصوص اینکه از ۴ نماینده حاضر ایران در آسیا فقط استقلال و پرسپولیس شانس صعود دارند، اظهار داشت: شهر خودرو و سپاهان هم با توجه به شرایط‌شان عملکرد بدی نداشتند و بازی‌های قابل قبولی به نمایش گذاشتند و فقط در کسب نتیجه موفق نبودند. تا زمانی که روزنه‌ای برای صعود باقی مانده باشد، استقلال و پرسپولیس باید با صددرصد توان ظاهر شوند تا به پیروزی برسند و صعود‌شان را قطعی کنند چون این دو تیم این توانایی را دارند که به مرحله حذفی صعود کنند.

پیشکسوت فوتبال مشهد خاطرنشان کرد: ما در مشهد زمانی آرزو داشتیم در لیگ برتر تیم داشته باشیم اما اکنون با مدیریت حمیداوی تیم دغدغه صعود به مراحل بالاتر در آسیا را دارد که از این بابت باید خوشحال باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.