تیم‌های داخلی مهاجم ندارند و همزمان مهاجمان ایرانی در اروپا می‌درخشند!

به گزارش ایسنا روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «این تصویری عریان از فقر فوتبال باشگاهی ایران است؛ این که مهم‌ترین تیم‌های کشورمان با ضعف شدید در خط حمله مواجهند و حتی برای مسابقات بین‌المللی هم مشکلات جدی دارند اما در همین دوره خاصی تاریخی، تعداد پرشماری از مهاجمان ایرانی در سراسر اروپا و قاره‌های دیگر مشغول درخشش هستند. این شاید حسی دوگانه باشد؛ شعف بابت ترانسفر ورزشکاران نخبه ایرانی به جای جای جهان و اندوه بابت تنزل چشمگیر تیم‌های داخلی.

پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به‌ عنوان سه نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، بعد از بازگشایی این مسابقات مجموعا در شش بازی فقط دو گل زده‌اند؛ هر دو گل را پرسپولیس زده و هیچ‌کدام را مهاجمان این تیم به‌ثمر نرسانده‌اند. حذف شهرخودرو بدون زدن حتی یک گل قطعی شد، سپاهان هم در کل این مسابقات تنها در یک بازی موفق به گلزنی شده است. همچنین فراموش نکنید در دو سال گذشته مهاجمان خارجی آقای گل لیگ برتر شده‌اند.

همزمان با فقر گل در فوتبال ایران، مهاجمان لژیونر کشورمان خوش می‌درخشند. جمعه‌شب در چارچوب دیدارهای هفته ششم لیگ بلژیک، شارلوا با نتیجه سه بر یک از سد برشوت گذشت. هر سه گل این بازی را مهاجمان ایرانی شارلوا به‌ثمر رساندند؛ دو تا کاوه رضایی و یکی علی قلی‌زاده. کاوه با این دبل، پنج گله شد و در صدر جدول بهترین گلزنان فصل جدید لیگ بلژیک قرار گرفت. علی قلی‌زاده هم با چهار پاس گل، در حال‌ حاضر بهترین پاسور این رقابت‌ها به‌ شمار می‌رود. در روسیه، درخشش سردار آزمون در زنیت ادامه دارد و او تا قبل از بازی دیشب، چهار گل در فصل جدید لیگ برتر این کشور به‌ثمر رسانده بود. مهدی طارمی هم پیش از شروع فصل جدید لیگ پرتغال و مصاف پورتو با براگا در هفته نخست، در یک دیدار دوستانه موفق به گلزنی برای تیم جدیدش شد. داستان علیرضا جهانبخش را هم که می‌دانید؛ قصه یک جنگجوی تسلیم‌ناپذیر که اولین گل فصلش را برای برایتون در مسابقات جام اتحادیه با یک ضربه از راه دور تماشایی به‌ثمر رساند. به این فوج از مهاجمان صادراتی، باید کریم انصاری‌فرد، اللهیار صیادمنش و به زودی علی علیپور را هم اضافه کنید.

طبیعتا کسی انتظار ندارد مهدی طارمی یا علیرضا جهانبخش اروپا را رها کنند و به فوتبال ایران برگردند اما نکته غم‌انگیز داستان این است که زور تیم‌های ما حتی به جذب مهرداد محمدی یا کریم انصاری‌فرد هم نمی‌رسد. کریم بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره ضعیف در السیلیه، با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شد، اما ترجیح داد به لیگ یونان و آ.ا.ک ملحق شود. مهرداد محمدی هم بعد از خروج از لیگ پرتغال، به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد تا به العربی قطر بپیوندد. این در حالی است که زمانی محمدی روی آنتن زنده تلویزیون مدعی شده بود به هواداری از پرسپولیس در ورزشگاه بوق می‌زده، اما افسوس که اقتصاد بی‌رحم‌تر از اینهاست.»

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )