سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان معتقد است حریفان این تیم در تورنمنت کیش می‌توانند ماکتی از رقبای تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا باشند.

سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان معتقد است حریفان این تیم در تورنمنت کیش می‌توانند ماکتی از رقبای تیم ملی فوتسال در مسابقات قهرمانی آسیا باشند. علی صانعی درباره اردوی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال کشورمان به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: از فدراسیون فوتبال تشکر می‌کنم که با وجود مشکلات موجود، این اردو را برگزار کرد. بازیکنان در دو گروه آمدند و ما به این اردو خیلی نیاز داشتیم. وضعیت بازیکنان را از راه دور کنترل می‌کردیم که آنها را از نزدیک دیدیم و تلاش می‌کنیم برای شرکت در اردوی کیش، اردوی دیگری برگزار کنیم.

پروتکل‌ها اجازه دهد، ۲۰ بازیکن دعوت می‌کنیم وی با بیان اینکه بیشتر بازیکنان فعلی کنار یکدیگر بازی نکرده‌اند، اظهار داشت: تنها تعدادی از بازیکنان ما در تورنمنت تایلند کنار ما بودند و تجربه بازی کنار یکدیگر را دارند. اگر پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه بدهد، بیشتر از ۲۰ بازیکن را به اردو دعوت می‌کنیم، وگرنه اردو را با ۲۰ بازیکن آغاز خواهیم کرد. با توجه به شرایط ناشی از کرونا، نمی‌توانیم استعدادیابی جدید داشته باشیم و فقط باید روی بازیکنان لیگ تمرکز کنیم.

بسیاری از باشگاه‌ها نمی‌توانند هزینه پروتکل‌های بهداشتی را پرداخت کنند سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران با بیان اینکه در رده سنی امید، احتمالاً فقط مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی هزینه دارد و بسیاری از باشگاه‌ها حتی نمی‌توانند هزینه ورودیه مسابقات را پرداخت کنند. آنها از پس هزینه‌های تست کرونای تمام اعضای تیم خود برنمی‌آیند و به جابری (سرپرست سازمان لیگ فوتسال) گفت احتمالاً فقط لیگ برتر امیدها و جوانان برگزار شود. تمرکز ما روی بازی‌‌های امیدهاست.

در این شرایط فقط یک تیم می‌تواند اردو داشته باشد صانعی با بیان اینکه اکنون در استعدادیابی تیم ملی هم مشکل وجود دارد، خاطرنشان کرد: دیگر نمی‌توانیم بگوییم هیئت‌های فوتبال، بازیکنان مستعد را معرفی کنند، چون اگر آن بازیکن به تیم زیر ۲۰ سال اضافه شود، باید تست بدهد و هزینه‌هایی در پی دارد. همچنین قبلاً همزمان سه تیم در اردو حضور داشتند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اکنون تنها یک تیم به اردو می‌آید.

اردوهای تیم ما به یک ششم رسیده است وی با گلایه از کاهش اردوهای تیمش به خاطر شرایط حاصل از کرونا بیان کرد: ما به خاطر پروتکل‌های بهداشتی نمی‌توانیم اردوهای زیادی داشته باشیم. در برنامه‌ای که اعلام کرده بودیم، قرار بود سه اردو در هر ماه داشته باشیم که از ابتدای سال ۹۹، یک اردو برگزار کردیم و احتمالاً دو اردو هم در تابستان خواهیم داشت. یعنی تعداد اردوهای ما به یک ششم رسیده است. به همین علت گفتم دیگر استعدادیابی نداشته باشیم.

از جابری خواستم در نقل‌وانتقالات بازیکنان سخت‌گیری نکند سرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال با بیان اینکه تمرکز کادر فنی این تیم تنها روی لیگ خواهد بود، به تسنیم گفت: امیدواریم لیگ برتر جوانان و امید برگزار شود تا بازیکنان آماده را دعوت کنیم. از ۱۰۰ بازیکنی که در همه لیگ‌ها دیدیم، ۴۰ نفر را انتخاب کردیم و آنها را زیر نظر داریم. اگر بازیکن جدیدی هم بدرخشد، او را به تیم دعوت می‌کنیم. از جابری خواستیم به تیم‌های جوانان و امید برای جذب بازیکن سخت‌گیری نکند تا باشگاه‌های جوانان و امید هر بازیکن خوبی را دیدند، به تیم خود بیاورند تا همه استعدادها را در لیگ ببینیم.

تورنمنت کیش برای تیم زیر ۲۰ سال، سنگین و مفید است صانعی درباره شرکت شاگردانش در تورنمنت چهارجانبه کیش با حضور تیم‌های ملی فوتسال ایران، عراق و کویت اظهار داشت: بازیکنان ما امسال وارد رده سنی امید می‌شوند و بسیار جوان هستند. این تورنمنت برای این بازیکنان خیلی سنگین و مفید است و فشار زیادی به آنها وارد می‌کند. در این تورنمنت می‌توانیم بازیکنانی را که توانایی بیشتری دارند، بشناسیم.

تیمی راحت به ایران نمی‌آید وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تورنمنت می‌تواند برای تیم ملی فوتسال ایران مفید باشد یا خیر، تصریح کرد: با شرایط فعلی کشور، تیمی به راحتی به ایران نمی‌آید و ما هم به راحتی نمی‌توانیم به هر کشوری برویم. هرچقدر هم زمان می‌گذرد، وضعیت بدتر می‌شود. پیش‌تر گفتم بهترین زمان برای دیدار دوستانه، فیفادی شهریور ماه است. چون ممکن است شرایط در پاییز بدتر شود و دیگر نمی‌توانیم دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

برای جام جهانی باید به فکر بازی‌های تدارکاتی بهتری باشیم سرسرمربی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال با بیان اینکه استفاده از تورنمنت کیش به تفکر ناظم‌الشریعه بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اینکه بخواهیم کشورهای دیگر با وضعیت فعلی کرونا در کشورمان به ایران بیایند، توقعی بی‌جاست. اگر هم بخواهیم به کشورهای خارجی برویم، آنها باید بپذیرند که پذیرای ما باشند و سفر به آنجا هم هزینه‌های زیادی دارد. امیدوارم تیم ملی بیشترین بهره را از این مسابقات ببرد. کویت و عراق در حد تیم ما نیستند، اما کادر فنی تیم ملی در این دیدارها می‌تواند به جوانان فرصت دهد و تاکتیک‌های خود را مرور کنند. کویت و عراق، ماکتی از حریفان ما در مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا هستند و می‌توانیم اینگونه شبیه‌سازی کنیم، اما برای جام جهانی باید به فکر بازی‌های تدارکاتی بهتری باشیم.

سفر به اروپا مانند سفر به برزیل شده است صانعی در مورد در پیش بودن مسابقات جام جهانی و اینکه فدراسیون فوتبال همیشه برای دیدارهای تدارکاتی مشکل دارد، بیان کرد: باید مسئله کرونا و نیز مشکلات مالی را در نظر بگیریم. اکنون همه کشورها با کرونا مواجه هستند و مشکلات مالی هم گریبانگیر کشور ماست. پیش‌تر هزینه بلیت سفر به یک کشور اروپایی حدود پنج میلیون تومان می‌شد که الان این رقم، چند برابر شده است. الان سفر به اروپا مانند سفر به برزیل شده و به جز هزینه اقامت، ۳۰ میلیون تومان برای هر نفر آب می‌خورد.

فقط برای بازی با تیم‌های بزرگ جهان باید به کشورهای خارجی سفر کنیم وی با بیان اینکه باید این هزینه‌های سنگین را مدیریت کنیم، اظهار داشت: برای آماده‌سازی حضور در جام جهانی، تنها باید برای دیدار با تیم‌هایی چون برزیل، اسپانیا و روسیه از کشور خارج شویم که ارزش این هزینه را داشته باشد. دیگر نمی‌صرفد که برای دو بازی دوستانه، یک میلیارد تومان خرج کنیم. به نظرم بهترین روش برگزاری بازی‌های تدارکاتی این است که پس از مشخص شدن همه تیم‌های جام جهانی، شش تیم این رقابت‌ها تورنمنتی چندجانبه بگذارند و ما مبلغ یک میلیارد تومان را برای سه دیدار دوستانه مقابل تیم‌های بزرگ جهان هزینه کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.