کارشناس داوری کشورمان اعتقاد دارد خطای پنالتی اعلام شده به سود تیم استقلال در دیدار با سپاهان اشتباه بوده است.

کارشناس داوری کشورمان اعتقاد دارد خطای پنالتی اعلام شده به سود تیم استقلال در دیدار با سپاهان اشتباه بوده است. نادر جعفری کارشناس داوری کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره قضاوت موعود بنیادی‌فر در دیدار استقلال - سپاهان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: برای ارزیابی قضاوت یک بازی سه ویژگی را باید در نظر گرفت،‌ اهمیت، شرایط و کیفیت بازی. با توجه به اینکه در این بازی تماشاگر نبود، تنها ویژگی بازی اهمیت آن بود.

وی افزود: با توجه به این موضوع داور باید تمرکز بیشتر و انگیزه داشته باشد تا بتواند قضاوت خوبی را ارائه کند. به نظرم اشتباه اول این بود که داور نتوانست در دقیقه ۴+۴۵ به درستی شبیه‌سازی قائدی را تشخیص دهد و به اشتباه برای استقلال خطا گرفت. ضمن اینکه مهاجم استقلال در دقیقه ۹ هم یک بار شبیه‌سازی کرد و اگر داور آنجا درست این بازیکن را تنبیه می‌کرد، دیگر در ادامه گول نمی‌خورد! صد درصد پنالتی قائدی اشتباه بود و اشتباه داور در عدم تنبیه او در صحنه اول باعث شد تا در صحنه دوم گول بخورد.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان همچنین توضیح داد: داور باید در دقیقه ۴۰ کی‌روش استنلی را هم به خاطر خطا روی دانشگر اخراج می‌کرد. به نظرم این دو صحنه، بزرگ‌ترین اشتباهات داور بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.