سرمربی سابق تیم فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان آبادان با بیان این‌که با واگذاری سهمیه تیم، امید جوانان خوزستانی ناامید شد، گفت: به نظرم تنها به جوانان لطمه خورد و در واقع تلاش و زحمات آن‌ها که سال گذشته باعث شدند تیم به سختی در لیگ برتر حفظ شود، فروخته شد.

محمد دهباشی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص واگذاری سهمیه فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان آبادان اظهار کرد: با توجه به این‌که داشتن یک تیم لیگ برتری برای معرفی آن رشته در کشور بسیار اهمیت دارد، واگذاری این سهمیه به استان دیگر باعث می‌شود که خوزستان دیگر در فوتبال ساحلی دیده نشود.

وی بیان کرد: با فروختن این سهمیه باید بگویم تنها آبادان و خوزستان این سهمیه را از دست نداده‌اند، بلکه خود ما جوانان زیادی را که می‌توانستند در آینده برای خوزستان و فوتبال ساحلی مقام‌های زیادی کسب کنند، از دست دادیم. این جوانان می‌توانستند با حضور در لیگ برتر، سطح فوتبال ساحلی استان را بالاتر ببرند اما متاسفانه بی‌توجهی مسئولان باعث شد که سهمیه از دست برود.

این مربی فوتبال ساحلی با بیان این‌که تیم فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان از نظر سخت‌افزاری و زمین نیز شرایط خوبی نداشت، خاطر نشان کرد: سال گذشته تیم فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان در آستانه سقوط به دسته پایین‌تر بود و باوجود این‌که حتی توپ تمرین هم نداشتیم، در نیم‌فصل دوم با عملکردی بهتر از نیم‌فصل اول و با اتکا به جوانان، تیم را در لیگ برتر حفظ کردیم. فصل گذشته شرایط به صورتی بود که برای بازی در استان‌های دیگر با اتوبوس جابه‌جا می‌شدیم و شاید دو سه بازی را با پرواز رفتیم و حتی مشکلات این چنینی باعث شد، حتی در همان ابتدای فصل، بازیکنان باتجربه و قدیمی از تیم جدا شدند.

وی ادامه داد: طی این چند سالی که تیم در لیگ برتر حضور داشت، مسئولان نیامدند بگویند شما که تنها نماینده خوزستان در این سطح از مسابقات هستید، چکار می‌کنید و آیا نباید نگاهی به تیم می‌کردند؟ هیچ کسی جویای وضعیت تیم نبود. البته منطقه آزاد و پالایشگاه آبادان کمک‌هایی داشتند ولی واقعا جوابگوی نیازهای یک تیم لیگ برتری نبود. به هر حال حیف است که تیم فوتبال ساحلی جهان‌نژادیان با آن همه استعداد واگذار شد.

دهباشی با بیان این‌که با از دست رفتن این سهمیه نام خوزستان در فوتبال ساحلی کمرنگ خواهد شد و بازگشت جهان‌نژادیان به لیگ برتر سخت خواهد بود، گفت: این‌قدر لیگ‌های ساحلی در سطح‌های مختلف، خوب شده است و بازیکنان خوبی وجود دارد که بازگشت نماینده خوزستان به لیگ برتر سخت است و یک تیم حداقل باید پنج شش سال تلاش کند تا مجددا به لیگ برتر بازگردد. آن هم اگر بتواند بازیکنان خوبی جذب و موفق کار کند. حالا جهان‌نژادیان آبادان باید کار خود را از صفر شروع کند و بازیکنی که لیگ برتر بازی کرده است نیز حاضر نیست کار خود را در لیگ ۲ دنبال کند.

وی اظهار کرد: نداشتن یک تیم لیگ برتری باعث می‌شود استعدادهای این رشته مجبور شوند برای بازی به استان‌های دیگر بروند. طی همین مدت نیز با واگذاری سهمیه جهان‌نژادیان آبادان، تعدادی از جوانان تیم، موردنظر تیم‌های دیگر قرار گرفتند. به هر حال از دست رفتن سهمیه، باعث خروج استعدادها از استان می‌شود. با واگذاری این سهمیه تمام امید جوانان خوزستانی ناامید شد و البته در واقع تلاش و زحمات آن‌ها که سال گذشته باعث شدند تیم به سختی در لیگ برتر حفظ شود، فروخته شد. به نظر من تنها به این جوانان لطمه خورد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.