صفی‌اله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص مسئله توقیف اموال این فدراسیون از سوی شستا ارائه کرد.

صفی‌اله فغان‌پور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در خصوص مسئله توقیف اموال این فدراسیون از سوی شستا ارائه کرد. صفی‌اله فغان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص توقیف ساختمان‌های فدراسیون فوتبال از سوی شرکت شستا بابت بدهی ۲ میلیون یورویی فدراسیون که مربوط به پرداخت دستمزد مارک ویلموتس بود، اظهار داشت: در حال حاضر این موضوع از طرف شستا در یکی از مجتمع‌های قضایی تهران طرح دعوی شده است و هنوز زمان رسیدگی به پرونده فرا نرسیده است که حکمی صادر شود.

وی افزود: زمان رسیدگی به این شکایت، مهرماه است که در آن زمان قاضی با بررسی دادخواست و جزئیات پرونده، تعیین می‌کند که فدراسیون فوتبال ضمانت داده یا بدهکار است. البته ما پیش از هر چیزی به دنبال توافق با شستا هستیم و همزمان امید داریم با حل موضوع تحریم‌های ظالمانه، بتوانیم پول‌مان را از فیفا آزاد کنیم. همانطور که در دنیای ورزش و فیفا گفته می‌شود نباید ورزش سیاسی باشد، امیدواریم فدراسیون فوتبال هم شامل تحریم‌های ظالمانه نباشد و پول‌مان را از فیفا آزاد کنیم تا مسئله ما با شستا حتی به دادگاه هم نرسد.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال درباره صدور حکم توقیف ساختمان‌های این فدراسیون به جای طلب شستا تصریح کرد: صدور قرار تامین خواسته به محض ارائه دادخواست از سوی خواهان صادر می‌شود. این اولین مرحله است که انجام می‌شود.

فغان‌پور در واکنش به این مسئله که آیا پلمب ساختمان‌ها و توقیف اموال فدراسیون به سود شستا را رد می‌کند، گفت: الان که بحث پلمب نیست. در قرار تامین خواسته نه اموال به سود طلبکار برداشته می‌شود و نه ساختمانی پلمب می‌شود. این اموال نه از سوی طلبکار و نه از سوی صاحب اموال قابل انتقال، جابه‌جایی و فروش نیست. همه این مراحل پس از صدور حکم قطعی محکومیت است.

وی در خصوص اینکه بهتر نیست توضیح دهد ماجرای تامین خواسته در پرونده فدراسیون فوتبال و شستا در چه مرحله‌ای است، خاطرنشان کرد: تا الان هیچ اتفاقی رخ نداده و هیچ ابلاغیه‌ای برای توقیف اموال نیامده است. قرار تامین خواسته شاید صادر شده باشد، اما تا الان اجرائیه آن به فدراسیون فوتبال ابلاغ نشده است.

فغان‌پور ادامه داد: اگر قرار تامین خواسته و اجرائیه به فدراسیون فوتبال ابلاغ شود در این حد است که اموال تا زمان صدور حکم نهایی توقیف خواهد بود، اما قابل فروش و انتقال از سوی هیچکدام از طرفین نیست.

مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال در واکنش به این سوال که در صورت صدور حکم به سود شستا توقیف اموال به چه شکل انجام می‌شود، گفت: در این باره در همان مقطع زمانی صحبت خواهیم کرد که ممکن است دو سال هم زمان ببرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.