روزبه چشمی، مدافع تیم فوتبال استقلال معتقد است که قانون ابتلای ۲۵ درصد از بازیکنان یک تیم به کرونا برای لغو بازی‌ها یک قانون من درآوردی است.

روزبه چشمی، مدافع تیم فوتبال استقلال معتقد است که قانون ابتلای ۲۵ درصد از بازیکنان یک تیم به کرونا برای لغو بازی‌ها یک قانون من درآوردی است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روزبه چشمی، مدافع تیم فوتبال استقلال در حاشیه تمرین امروز این تیم در خصوص وضعیت آبی‌پوشان اظهار داشت: وضعیت تیم بهتر شده است. از وقتی بازیکنان کرونایی برگشتند یکی دو جلسه تمرین کردیم و امیدواریم بتوانیم سه امتیاز دیدار با صنعت نفت آبادان را بگیریم.

وی درخصوص اینکه استقلال باید به آبادان سفر کند که منطقه قرمز است، گفت: بحث منطقه قرمز بودن آبادان نیست. همه شهرها و استان‌های کشور همینطور بوده و وضعیت قرمز دارد، اما این بحث ۲۵ درصد هم یک قانون من درآوردی است. مانند این است بگویند اگر ۲۰۰ نفر بمیرند مهم نیست و ۲۰۱ نفر بمیرند، مشکل دارد. بعد می‌گویند ما از ایتالیا و اسپانیا الگوبرداری می‌کنیم، اما کجا شبیه آنها هستیم؟ مگر حتماً باید بازی‌ها را ادامه بدهیم؟

مدافع تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: کلی کشورهای اروپایی هم بودند که از نظر کرونا شبیه ما بودند، از نظر بهداشتی وضعیت بهتری داشتند، اما لیگ فوتبال‌شان را ادامه ندادند. حالا آنهایی هم که مسابقات را انجام دادند، با اتوبوس و هواپیمای شخصی رفت و آمد می‌کنند و اگر یک نفر هم بگیرد، تیم‌ها وارد قرنطینه می‌شود. حالا چرا باید با قانون ۲۵ درصد در یک تیم ۱۳، ۱۴ نفر کرونا بگیرند تا بازی لغو شود. بعد از بازی با تراکتور هم آقای مسعود شجاعی صحبت کرد و گفت اگر یک نفر فوت کند تکلیف چیست؟ انگار که جان آدمیزاد اصلاً اهمیت نیست. فقط ما بازیکنان نیستیم، بلکه کادرفنی، پزشکی، تدارکات و... است. همه در معرض خطر هستند و این وضعیت مناسبی نیست.

چشمی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌ها و اینکه آیا قول داده شده این پروتکل‌ها بهتر رعایت شود، گفت: یکی از پروتکل‌ها همین است که گفتند برای مصاحبه باید با ماسک مصاحبه کنیم. وقتی امکانات نداریم، چه قولی می‌دهند؟ ما فقط یک تونل ضد عفونی داریم و ماسک و دستکش. دیگر چه امکاناتی داریم؟ نهایت می‌خواهند پرواز چارتر بگیرند. ما می‌گوییم که ادامه مسابقات فوتبال با این شرایط مضر است، اما اصرار به برگزاری داشتند. تابلو بود که این اتفاقات رخ می‌دهد. حالا می‌گویند باید راستی ‌آزمایی شود و دو بار آزمایش بدهید، جواب در ایفمارک منفی است، در مسیح دانشوری مثبت و نمی‌دانم اینها چیست. گویا فقط می‌خواهند حرف خودشان را به کرسی بنشانند.

وی در واکنش به اینکه استقلالی‌ها به خیلی به مسئله کرونا دامن زدند و پس از شروع لیگ هم به این مسئله اعتراض کردند، خاطرنشان کرد: بحث این نیست که ما دامن زدیم. ما یک روز با ۱۱ بازیکن تمرین کردیم، یک روز تمرین نکردیم و یک روز هم وضعیت‌مان خوب بود. ما همیشه معترض بودیم. برخی تیم‌ها از اول معترض بودند، دو برد آوردند و بعد گفتند لیگ ادامه داشته باشد. ما از قبل، الان و آخر لیگ هم معترض هستیم. همه در خطر هستند، کارگر، کارمند و... اما وقتی می‌توانیم برخی جاها را تعطیل کنیم، چه مشکلی پیش می‌آید؟ اینها رفته‌اند از چند کشور اروپایی که بازی‌های خود را برگزار کرده‌اند، الگوبرداری کردند.

مدافع تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه از سال ۹۴ در این تیم است و علت قهرمان نشدن آبی‌پوشان در این چند سال چه بوده، گفت: هواداران استقلال همیشه قهرمانی می‌خواهند و این مسئله هر فصل وجود دارد. ما هر سال ۶، ۷ بازیکن‌مان و کادرفنی تغییر می‌کنند و ثبات نداریم. تیم‌های دیگر هر ۴، ۵ سال این اتفاق رخ می‌دهد و در استقلال هر سال بی‌ثباتی است. شما فقط نگاه کنید ما چند مدیرعامل عوض کردیم. وقتی ثبات نباشد، نتیجه هم نمی‌گیریم. تا یک مدیر می‌خواهد جای خود بنشیند، تغییر می‌کند. حالا این وضعیت را بین بازیکنان ببینید. در تیم‌های دیگر یک بازیکن می‌رود، جای آن ۳ بازیکن می‌گیرند، اما ما ۷، ۸ بازیکن‌مان می‌روند و ۲ بازیکن می‌گیریم. همین ۷، ۸ بازیکن هم بگیریم هماهنگ شدن آن کار دارد. شما به فصلی که آقای منصوریان بود دقت کنید که همین اتفاقات باعث شد نتیجه نگیریم.

چشمی درباره مسئله احتمال بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه و اینکه در این صورت حتی ممکن است بازیکنان برای دریافت مطالبات خود دچار مشکل شوند، اظهار داشت: در این خصوص آقای سعادتمند صحبت کرده و گفته حل می‌شود. بازیکنان پرسپولیس و استقلال آنقدر از این مشکلات دارند که به این راحتی حل نمی‌شود. مثلاً یک پرونده را همان اول با ۵۰۰ میلیون یا یک میلیارد می‌توانستند حل کنند، اما حالا باید ۷، ۸ میلیارد بدهند. پرسپولیس و استقلال همیشه درگیر این مسائل بودند، اما اگر مشکلات این دو باشگاه حل شود، حال فوتبال خوب می‌شود.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته شده بود بازیکنان استقلال در سفر به خوزستان برای بازی با فولاد برای خوردن فلافل به بازار رفته‌اند و به همین دلیل به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: اگر کسی این کار را کند، یعنی به فکر سلامتی خودش و خانواده‌اش نخواهد بود. این بحث‌ها را مطرح کرده‌اند تا فضا را به سمت دیگری ببرند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )