مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد بخشی از تغییر پرتعداد سرمربیان در تیم‌های فوتبال، به سامان نداشتن فدراسیون فوتبال مربوط است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال اعتقاد دارد بخشی از تغییر پرتعداد سرمربیان در تیم‌های فوتبال، به سامان نداشتن فدراسیون فوتبال مربوط است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیررضا واعظ آشتیانی درباره جابه‌جایی پُرتعداد مربیان فوتبال ایران در هفته گذشته اظهار داشت: این موضوع را فقط در ورزش ایران می‌بینیم و حاصل تفکرات آماتوری ورزش ماست. موضوع به مربیان خلاصه نمی‌شود و ما فقط مانور حرفه‌ای‌گری و اخلاق‌مداری داریم. مربی بندی را در قراردادش می‌گنجاند که براساس آن می‌تواند قرارداد را یک‌طرفه فسخ و خودش را از آن قرارداد خلاص کند.

وی ادامه داد: برخی اوقات طرفین قرارداد به تفاهم می‌رسند که از قرارداد کناره‌گیری کنند. در مجموع برای بررسی دلایل جدایی مربیان باید مفاد قراردادها را بررسی کنیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال درباره اینکه این مربیان به پرداخت جریمه محکوم نمی‌شوند، گفت: کمیته انضباطی باید به این موضوع رسیدگی کند. همان‌طور که مربی حق شکایت دارد، اگر او قصوری در قراردادش داشته باشد، باید پاسخگو باشد. کمیته انضباطی باید به این پدیده ورود کند و با شکایت باشگاه اول مربی، اجازه ثبت قرارداد او با باشگاه دوم را ندهد. مربی ظرف ۴۸ ساعت از تیمی جدا می‌شود و به تیمی دیگر می‌رود که خیلی عجیب است.

واعظ آشتیانی در این خصوص که این اتفاق بیشتر در تیم‌های در حال سقوط رخ می‌دهد، تصریح کرد: برخی مربیان نگرانند که تیم‌شان سقوط کند و این سقوط در پرونده کاری آن مربی گنجانده شود. برخی اوقات باشگاه‌ها مربیان را برکنار می‌کنند، اما بزرگ‌ترین اشتباه آنها این است که فکر می‌کنند با تغییر مربی، اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و جلوی سقوط تیم گرفته می‌شود. این باور مطلقی نیست و به استثنا پیش می‌آید.

وی با اشاره به عملکرد آبی‌پوشان پایتخت در لیگ هفتم بیان کرد: زمانی که ناصر حجازی سرمربی استقلال بود، تیم در جایگاه پنجم یا ششم جدول قرار داشت. با تعویض مربی اما استقلال به جایگاه سیزدهم جدول سقوط کرد. تغییر مربی، همه چیز را عوض نمی‌کند و باشگاه باید مسائل را آسیب‌شناسی کند. ترکیب ساختار و تجهیزات باشگاه نشان می‌دهد تیمی موفق می‌شود یا خیر.

معاون پیشین سازمان تربیت‌بدنی که با برنامه آفساید رادیو جوان گفت‌وگو می‌کرد، با بیان اینکه این موضوع ربطی به باشگاه‌های دولتی یا خصوصی ندارد، خاطرنشان کرد: مدیریت تعریف جامعی دارد و ما باید فرهنگ آن را داشته باشیم. مدیریت در جامعه امری مغفول است و هر کسی قلم به دست می‌گیرد تا نامه‌ها را امضا کند، او را به‌عنوان مدیر می‌آوریم.

واعظ آشتیانی درباره عدم مقابله فدراسیون فوتبال با جابه‌جایی مکرر مربیان اظهار داشت: این نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال سامان ندارد. همچنین قراردادها به گونه‌ای است که قابلیت فسخ یک‌طرفه را دارد و شما ببینید چقدر اوضاع بلبشوست که مربی پس از فسخ قرارداد با باشگاه اول، به راحتی قراردادش با باشگاه دوم را در فدراسیون فوتبال ثبت می‌کند. این نشان می‌دهد این فدراسیون در حال و هوای دیگری سیر می‌کند و نباید انتظار بیشتری داشته باشیم.

وی در واکنش به اظهارنظر مجری برنامه که عنوان کرد هر تیم لیگ برتری به طور میانگین، دو سرمربی عوض کرده است، گفت: این موضوع جای تعجب دارد. از طرفی در فضای فوتبال ما نباید انتظار شرایط بهتری داشته باشیم و این اتفاقات تعجب‌آور نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.