مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما به فکر سلامتی تیم خود و تیم مقابل بودیم به همین خاطر سفر به بوشهر را کنسل کردیم.

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: ما به فکر سلامتی تیم خود و تیم مقابل بودیم به همین خاطر سفر به بوشهر را کنسل کردیم. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجید نامجومطلق در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتور تبریز در هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر اظهار داشت: معمولا مربیانی که در کنفرانس شرکت می‌کنند در مورد شرایط تیم خودشان و تیم مقابل حرف می‌زنند، ولی ما بعد از بازی با سایپا تمرینی انجام ندادیم و نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. به خاطر اینکه ما برای بازی پارس قرار بود به جم برویم و کارت پرواز هم گرفتیم، ولی به ما خبر دادند به جز هشت نفر اولی،‌ تست کرونای پنج نفر دیگر هم مثبت شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در آن گروهی که قرار بود به جم برویم،‌ هروویه میلیچ و امیرحسین کارگر تست‌شان مثبت بود و در تست دوم هم تست‌شان مثبت بوده است. اگر ما آن تیم را اعزام می‌کردیم،‌ در فرودگاه و هواپیما و حتی بازی ممکن بود برای سلامتی بازیکنان استقلال و مسافران بوشهر و بازیکنان تیم مقابل خطراتی ایجاد شود. در اصل ما به فکر سلامتی تیم خود و تیم مقابل بودیم و این سفر را کنسل کردیم. کاری که به نظرم تیم‌های دیگر انجام نمی‌دهند. همان اهوازی که ما رفتیم شبهه‌برانگیز بود، به دلیل اینکه قبل از بازی ما در خبرها خواندیم پنج بازیکن فولاد کرونا دارند و این مشکلات الان ما از سفر به اهواز شروع شد.

مربی تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: پنج روزی تمرینات ما تعطیل شده بود و اصلاً نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. ما فقط دیروز با ۱۲ بازیکن تمرین کردیم. بقیه بازیکنان مشکوک بودند و باید جواب تست‌شان می‌آمد، چون برای ما سلامت بازیکنان از همه چیز مهم‌تر است. الان شرایط کرونا نسبت به زمانی که بازی‌ها تعطیل شد،‌ بسیار بدتر شده است. متأسفانه بلافاصله هم برای ما بازی گذاشتند. ما با فدراسیون و سازمان لیگ صحبت کردیم تا بازی‌ ما را عقب بیندازند، اما می‌گویند دست ما نیست. نمی‌دانم پس دست چه کسی است. خواهش می‌کنم آن نهادی که بازی دست آنهاست کمی به فکر بازیکنان باشد، چون واقعاً بازیکنان با استرس تمرین می‌کنند.

نامجو مطلق ادامه داد: خواهش می‌کنم شرایط را درک کنند. متأسفانه تمرکز بازیکنان به‌هم ریخته است. یکی از بازیکنان ما شرایطش بحرانی و ریه‌اش درگیر شده است. نمی‌دانم چه کسی جواب این اتفاق را خواهد داد. ما پنج روز تمرین نکردیم و الان باید مقابل تیم خوب تراکتور بازی کنیم. همه جای دنیا فوتبال برای شادی و نشاط جامعه است، ولی متأسفانه ما در این شرایط فوتبال را با استرس بازی می‌کنیم و این تأثیر منفی روی روح و روان بازیکنان دارد. تیم ما الان با کمبود بازیکن مواجه است. خودمان غافلگیر شدیم. روز گذشته وریا غفوری تماس گرفت و گفت با توجه به کمبود بازیکن اجازه دهید من تست دوباره بدهم و در صورت منفی بودن در بازی شرکت کنم. این غیرت بازیکن را نشان می‌دهد، اما برای ما سلامت بازیکنان مهم است. من فکر می‌کنم با این شرایط کار برای همه تیم‌ها سخت است.

«شما فکر می‌کنید ما با آن شرایط به جم سفر می‌کردیم چه اتفاقی رخ می‌داد؟»، وی با طرح این پرسش خاطر نشان کرد: متأسفانه اصرار بر این است که بازی‌ها برگزار شود. خواهش من این است که کمی به فکر سلامت بازیکنان باشید، چون هر کدام از آنها خانواده دارند. من حتی امروز شنیدم از طرف وزیر ورزش دستور آمده که همه اماکن ورزشی را تعطیل کنند. ما فردا با تیم خوبی بازی داریم، ولی تیم ما از نظر شرایط ذهنی شرایط خوبی ندارد و در تمرین دیروز تیم بزرگ استقلال فقط ۱۲ بازیکن بودند. این یک اتفاق نادر است. اطمینان دارم این تصمیماتی که امروز برای فوتبال گرفته می‌شود در تاریخ ثبت خواهد شد که در برهه‌ای که این همه مشکلات وجود داشت، فوتبال را راه‌اندازی کردیم و مشکلاتی که از این قضیه به وجود خواهد آمد در تاریخ ثبت می‌شود.

مربی تیم فوتبال استقلال افزود: امیدوارم همه بازیکنان در رده‌های مختلف اتفاق ناگواری برای‌شان نیفتد. حتی قبل از اینکه بازی‌ها شروع شود، مجیدی در یک جمع گفت، احساس می‌کنم تا کسی در فوتبال نمیرد، بازی‌ها را تعطیل نمی‌کنند. این صحبت مجیدی بود و الان می‌بینیم با تصمیماتی که گرفته می‌شود امکان دارد این اتفاق هم بیفتد، اما امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد. خود مجیدی الان فشاری زیادی رویش است. او باید امروز صحبت می‌کرد، ولی به همین خاطر این وظیفه را به من داد. مربی باید برای نشست بیاید، ولی ما بعد از پنج روز تعطیلی تمرینات نمی‌توانیم در مورد مسائل فنی حرف بزنیم. امیدوارم اتفاق ناگواری نیفتد تا همه شرمنده تصمیماتی که گرفته می‌شود، نشویم.

نامجومطلق درباره تست جدید بازیکنان استقلال و اینکه تست چند نفر از آنها منفی بوده است، بیان کرد: ۱۲ بازیکن‌مان تست‌های‌شان منفی بوده است و تمرین کردند. پنج بازیکن دیگر به خاطر سلامتی‌شان اجازه تمرین ندارند و اگر جواب تست‌شان منفی باشد، می‌توانند کنارمان باشند، ولی باید بدون تمرین با تیم قدرتمند تراکتور بازی کنیم.

وی راجع به لغو سفر هفته گذشته تیم استقلال به جم نیز توضیح داد: ما به خاطر حفظ سلامتی بازیکنان خودمان، تیم مقابل و کسانی که در فرودگاه و هواپیما ممکن بود با ما تماس داشته باشند، این کار را انجام دادیم. با توجه به اینکه به حدنصاب ۲۵ درصد هم رسیدیم، برای بازی نرفتیم. در مورد ۲۵ درصد حدنصاب هم بگویم، سؤال من این است که در تیمی مثل ما، ۲۵ درصد شامل بازیکنان باشد تکلیف تیم چیست؟ از روز اول گفتیم مقایسه شرایط ما با اروپا متفاوت است. اگر آلمان و برخی کشورهای دیگر بازی‌ها را برگزار کردند زیرساخت و شرایط انجام بازی‌ها را دارند.

مربی تیم فوتبال استقلال همچنین تصریح کرد: در آن کشور حتی اگر یک بازیکن هم کرونا می‌گرفت،‌ به قرنطینه می‌رفت، اما اگر دو نفر کرونا می‌گرفتند کل تیم قرنطینه می‌‌شد، اما اینجا یکی از تبصره‌های پروتکل‌های ورزشی این است که در هر اتاق یک بازیکن باشد. هیچ باشگاهی اصلاً این پروتکل را رعایت نمی‌کند. مثلاً رفت و آمد تیم‌های خارجی با اتوبوسی است که استاندارهای بالایی دارد و به طور کامل در اختیار تیم است. ضمن اینکه فاصله شهرها در آلمان یک یا دو ساعت است و تیم‌ها می‌توانند با اتوبوس خود بروند،‌ ولی مثلاً پرواز به اهواز مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرد.

نامجومطلق در پایان اظهار داشت: اصلاً در مورد مسائل فنی نمی‌توانیم حرف بزنیم،‌ چون بعد از پنج روز با ۱۲ نفر تمرین کردیم. الان شرایطی نیست که در مورد مسائل فنی حرف بزنیم. من حتی مثال زدم، وریا غفوری نمونه تعصب به باشگاه است که گفت از من دوباره تست بگیرید تا بیایم و بازی کنم. در برخی از پست‌ها بازیکن نداریم. قطعاً بچه‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند، اما هر چقدر هم صحبت کردیم تا بازی‌ را عقب بیندازند، گفتند دست ما نیست. در فوتبال چه نهادی بالاتر از سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال است؟ وقتی می‌گویند دست آنها نیست، نمی‌دانم چه بگویم. در هر صورت باید به فکر بچه‌ها بود.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۱ )