پیشکسوت آبی پوشان گفت: قضاوت کردن در خصوص هر فردی که سرمربی استقلال می‌شود کاری کاملا طبیعی و عادی است و سرمربی مسئول مستقیم نتایج تیمش است.

محمد مومنی پیشکسوت تیم استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در همه دنیا فردی که بر مسند کاری قرار می‌گیرد، رصد شده و کارنامه‌اش مورد قضاوت قرار می‌گیرد. فرهاد مجیدی یا هر فرد دیگری هم وقتی روی نیمکت تیم بزرگی مثل استقلال می‌نشیند، قطعا مورد قضاوت ده‌ها میلیون هوادار و ده‌ها کارشناس و پیشکسوت قرار می‌گیرد و این به هیچ وجه غیر طبیعی نیست. همانطور که در زمان اوج این تعداد سرمربی را تحسین می‌کنند، در دوران افت هم مورد نقد قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: هر تیم فوتبالی در هر کجای دنیا چه در زمانی که بهترین نتایج را می‌گیرد و چه زمانی که نتایج ضعیفی می‌گیرد، سرمربی مسئول مستقیم آن نتایج است و اگر نتایج در حد انتظار نباشد، سرمربی باید به افکار عمومی پاسخگو باشد. تیمی مثل استقلال اگر خوب باشد سرمربی‌اش مورد تحسین و حمایت ۴۰ میلیون هوادار و ده‌ها پیشکسوت قرار می‌گیرد و وقتی انتظارات را برآورده نکند مورد نقد و پرسش قرار می‌گیرد و سرمربی چنین تیمی باید در این مواقع آستانه تحملش بالا باشد.

مومنی خاطر نشان ساخت: همانطور که عملکرد فرهاد مجیدی مورد آنالیز قرار می‌گیرد و در مورد آن قضاوت می‌شود، صحبتهای ما هم توسط افکار عمومی آنالیز شده و مورد قضاوت قرار می‌گیرد. پس باید الزاما صحبتهایی انجام دهیم بر مبنای واقعیت و اگر انتقادی صورت می‌گیرد امیدوارم دوست خوبم فرهاد مجیدی از آن ناراحت نشود.

پیشکسوت آبی پوشان بیان داشت: دقایقی از دیدار با سایپا و برخی از تاکتیک‌ها کاملا قابل دفاع است. مثل تاکتیکی که باعث شد ریگی گلی به آن زیبایی به ثمر برساند. اما دقایقی از بازی و بخشی از روش‌های مشاهده شده هم قابل دفاع نیست که اهم آن لحظه‌ای بود که تیم گل دریافت کرد. ما خیلی اوقات شاهد آن هستیم که در مواقع حملات حریف نظم دفاعی ما بر هم می‌خورد. در این مواقع دروازه‌بان و مدافعان تمرکزشان را از دست می‌دهند و به راحتی دروازه ما باز می‌شود و امتیازات مهمی از دست می‌رود.

مهاجم پیشین آبی پوشان گفت: در ۳ بازی آخر که استقلال تنها یک امتیاز گرفت، مجیدی دست‌های بسته‌اش را بُلد کرد که من هم این را قبول دارم. اما در نهایت مسئولیت این نتایج با خود فرهاد مجیدی است. عدم حضور او یا یکی از اعضای کادر فنی‌اش در نشست خبری بعد از بازی با سایپا اتفاق خوبی نبود. کادر فنی باید در نشست خبری حضور پیدا کند و به اصحاب رسانه و هوادار پاسخگو باشد. عدم پاسخگویی ناشی از ضعف است. یعنی می‌خواهند فشار را از روی خود به هوادار منتقل کنند و این اصلا خوب نیست.

وی در خصوص نقش مدیریت باشگاه در خارج کردن تیم از بحران بیان داشت: مدیریتی که مدیریت بحران باشد می‌تواند در چنین روزی به کمک تیمش آید و با برخی رفتارها بتواند این شرایط را مدیریت کند. مدیران باشگاه تا امروز در خصوص پشتیبانی و لجستیک عملکرد خوبی داشتند و امروز محک خوبی برای آنهاست تا بتوانند تیم شان را از بحران خارج کنند.

مومنی در خاتمه گفت: به اعتقاد من استقلال در کنار سید حسین حسینی به یک گلر ششدانگ دیگر هم نیاز دارد چون به نظر می‌رسد این دروازه‌بان نیاز به مسائل انگیزشی بیشتری دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.