تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در حالی دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی را در فیفا به پرداخت ۱۴۰ هزار دلار محکوم کرده است که خود این باشگاه با پرونده ۱۸۰ هزار دلاری شکایت خارجی‌ها روبرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، دراگان اسکوچیچ این فصل هدایت تیم فوتبال صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت اما در میانه رقابت های لیگ برتر، از نفت جدا شد و به عنوان سرمربی، به تیم ملی فوتبال ایران رفت. باشگاه صنعت نفت با استناد به تعهدنامه ای که از اسکوچیچ گرفته بود، از این مربی به فیفا شکایت کرد. به گفته حسن نصراصفهانی رئیس هیات مدیره باشگاه صنعت نفت، این مربی در فیفا محکوم شده و باید مبلغ ۱۴۰ هزار دلار را به نفتی ها پرداخت کند.

اما این تمام ماجرای باشگاه صنعت نفت در فیفا نیست چرا که این باشگاه سه پرونده باز دیگر در فیفا دارد و در مجموع به پرداخت ۱۸۰ هزار دلار و محرومیت از سه پنجره نقل و انتقالات، محکوم شده است. این محرومیت، از نقل و انتقالات زمستانی گذشته آغاز شده است و تا زمانی که نفت مطالبات بازیکنان خارجی سابق خود را ندهد، کماکان از جذب نفرات جدید محروم خواهد بود.

«آگوستو سزار» و «جاناتان بالوتلی» برزیلی و «عزیز سیدیکوف» قرقیزستانی سه بازیکنی هستند که جمع شاکیان از صنعت نفت را تشکیل داده اند و جمعاً ۱۸۰ هزار دلار رای علیه این باشگاه ایرانی گرفته اند.

مورد جالب این شکایت ها به سیدیکوف قرقیزستانی بر می گردد. این بازیکن، ۴۳ هزار دلار از نفت طلب داشته و روی همین طلبش اقدام شکایت کرد. سیدیکوف تا زمانی که در ایران بود، حرفی از شکایت به نفتی ها نزده بود ولی به محض ترک ایران، پرونده ای را علیه تیم آبادانی در فیفا باز کرد.

یکی از نکات عجیب شکایت سیدیکوف، به تاخیر در دریافت ۵۰۰ دلار از یکی از دریافتی های قراردادش مربوط می شود. این بازیکن حتی به دلیل دریافت دیرتر از موعد ۵۰۰ دلارش به فیفا شکایت کرده و رای محکومیت نفت را با ۲ دلار بهره بابت تاخیر در دریافت این مبلغ گرفته است!

در هر صورت نفتی ها امیدوار هستند با دریافت غرامت از دراگان اسکوچیچ، پول بخش عمده ای از محکومیتشان در فیفا را فراهم کرده و هرچه سریعتر محرومیت از نقل و انتقالات باشگاه را رفع کنند.

اسکوچیچ هنوز نسبت به محکومیتش در فیفا واکنشی نشان نداده است ولی باتوجه به تعهدنامه محکم و قابل استنادی که صنعت نفت از این مربی گرفته بود، بعید است به دادگاه حکمیت ورزش شکایت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.