رئیس دپارتمان داوری، فرهاد مجیدی و عارف غلامی را مستحق اخراج در بازی با فولاد دانست.

به گزارش ایسنا، علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در برنامه «فوتبال برتر» درباره عملکرد مهدی سیدعلی در دیدار استقلال و فولاد گفت: گروه آنالیز ما این بازی را در پایان بازی‌های هفته جاری در لیگ برتر و لیگ دسته آنالیز می‌کند. فعلا منتظر برگزاری بازی‌های لیگ دست یک هستیم.

رئیس دپارتمان داوری در واکنش به سوالی مبنی بر عملکرد سیدعلی در دیدار استقلال و فولاد از پاسخ خودداری کرد و این موضوع را به علت مسئولیت حقوقی خود در فدراسیون فوتبال به گروه داوری آنالیز واگذار کرد.

سهرابی همچنین در واکنش به اینکه با توجه به ارزیابی نکردن عملکرد داوران در طول بازی‌ها چطور می‌توانند داوران هفته آینده لیگ را با توجه به عملکرد آن‌ها انتخاب کنند، گفت: با توجه تعداد داورانی که در اختیار داریم، هیچ یک از داوران حاضر در هفته بیست و دوم، هفته آینده را قضاوت نخواهند کرد و ما فرصت لازم برای ارزیابی عملکرد داوران را در اختیار داریم.

وی برخورد آرنج به صورت را مستحق کارت قرمز دانست و افزود: با این حال برخورد دست متفاوت است و به محل اصابت بستگی دارد. اگر برخورد شدیدی رخ دهد، داور کارت قرمز را نشان می‌دهد. در عین حال ما خط‌کشی برای تعیین شدت برخورد دست با بدن نداریم و این داور است که شدت را تعیین می‌کند.

سهرابی یادآور شد: اگر بازیکن فولاد پیراهن علی کریمی را کشیده است، او باید خودش را زمین می‌انداخت یا به بازی ادامه می‌داد و نباید به بازیکن حریف ضربه‌ای بزند که موجب حساسیت داور یا آسیب زدن به کسی دیگر شود.

رئیس دپارتمان داوری فدراسوین فوتبال همچنین درباره اخطار داور به عارف غلامی و فرهاد مجیدی و اخراج آن‌ها بعد از اعتراض به عملکرد داور، گفت: در بحث اخطار دو نکته داریم؛ اعتراض به تصمیم داور با استفاده از رفتار یا شعار دارای کارت زرد دارد. اگر غلامی از الفاظ بدی استفاده نمی‌کرد داور هم به بازی ادامه می‌داد. غلامی حرفی را به زبان آورده که من نمی‌توانم بیان کنم و در نتیجه داور به او کارت زرد دوم را نشان داد.

وی همچنین درباره اخراج فرهاد مجیدی از زمین و اظهاراتی که علیه داور بازی بیان کرده است، گفت: قبل از اینکه مجیدی وارد زمین شود، در کنار زمین به داور اعتراض می کند و داور چهارم هم اعلام می کند قادر به کنترل مجیدی نیست. در نتیجه داور کنار زمین می آید و مجیدی هم وارد زمین می شود و الفاظی را به کار می برد که اخراج می شود. در قانون ورود به زمین مستحق اخراج است.

سهرابی با بیان اینکه اطلاعات غلط پیش از بازی در اختیار مجیدی قرار گرفته است، اظهار کرد: اینطور که من اطلاع دارم قبل از بازی اطلاعات اشتباهی به مجیدی دادند اما آقای سیدعلی یک برا برای تیم نکونام قضاوت کرده که در آن بازی هم نساجی شکست خروده است.

رئیس دپارتمان داوری یادآور شد: اگر فرهاد مجیدی آرامش خود را حفظ می‌کرد، چه بسا عارف غلامی اخراج نمی‌شد و استقلال هم بازی را می‌برد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.